عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 16:55

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
محرابیان: دولت سیزدهم وارث ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق بود برگزاری کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران بانک تجارت خاندوزی: ناترازی موجود ماحصل سیاست‌های دهه ۹۰ است نرخ رشد نقدینگی در آبان ۲۶.۲ و نرخ رشد پایه پولی ۳۸.۵ درصد شد بیمه البرز صرافی دلامیرگلد ترکیه را محکوم کرد پوشش 40 درصدی برنامه «سلامت خانواده» شهری در کشور مهاجری : حقوق وزرای رییسی دو و نیم برابر دولت روحانی است برگزاری نشست هم اندیشی مدیران ارشد صنعت بیمه با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی رئیس بانک مرکزی از انحلال یک موسسه مالی دیگر خبر داد بیمه اتکایی امین «زنگ بیمه» را نواخت سبك زندگي مديترانه اي و كاهش خطر مرگ زودرس بیمه میهن در مسیر رشد و توسعه زمان بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعلام شد فاز دوم فولاد بافت به تست گرم رسید وزیر راه و شهرسازی عامل گرانی مسکن را اعلام کرد پیش بینی بورس فردا ۲۲ آذر ۱۴۰۲ خبر جدید از واردات خودرو | بخوانید مجوز مجلس به بیمه ایران برای پیگیری مطالبات از دولت بحرین در دیوان داوری
پر بازدید ها
مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد بانک‌های چینی به درد سر افتادند مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیرانوند بازی فینال را از دست داد افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین بررسی عملکرد فروردین ماه بانک تجارت پیش‌بینی بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بخوانید ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب ۱۲۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه توسط شعب بانک توسعه تعاون صادر شد گزینه مدیرعاملی بیمه سینا به نهاد ناظر معرفی شد

معرفی شبکه‌های تلویزیونی HD


معرفی-شبکه-های-تلویزیونی-HD
اجلاس هفدهم فناوری رسانه صدا و سیما امسال آنلاین برگزار می‌شود اما قرار است طرح HDسازی چند شبکه تلویزیونی، به مرحله تحقق برسد.

به گزارش الفباخبر به نقل از تسنیم، امسال اجلاس فناوری رسانه صدا و سیما در گام هفدهم، به صورت آنلاین برگزار می‌شود و قرار است با HD شدن چند شبکه‌ تلویزیونی همراه شود. طرحی که مدت‌ها دست‌اندرکاران حوزه فنی رسانه ملّی درباره‌اش صحبت کرده‌اند و پیش از این هم سه شبکه تلویزیونی (سه، تماشا و مستند) فرمتِ HD به آن‌ها اختصاص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

قرار است در روز افتتاحیه هفدهمین اجلاس فناوری رسانه (9 آذرماه) 8 شبکه تلویزیونی (یک، ورزش، نمایش، نسیم، افق، کودک، خبر و ایران‌کالا) HD شوند. البته برای این سه شبکه‌ای که در گذشته HD شدند نیز قرار است فرمت فناوری جدید لحاظ شود تا به اضافه چند شبکه دیگر که به این فرآیند مجهز خواهند شد، نظاره‌گر HD واقعی‌تری روی آنتن سیما باشیم.

یکی از اتفاقات دیگر در حوزه فنی به شبکه 4F برمی‌گردد که مدتی است به صورت آزمایشی روی آنتن است. برخی از مجموعه‌های پویانمایی همچون "چیا" از این شبکه به نمایش درآمد. اما تنها تلویزیون‌هایی که قابلیت نمایش 4k را دارند می‌توانستند از کانال 218 تلویزیون‌هایشان این شبکه را دنبال کنند. به تعبیر مشاور معاون مرکز تولید و فنی سیما فرکانس شبکه IRIB UHD، اولین شبکه 4K رسانه‌ملی روی ماهواره قرار دارد و به صورت پخش زمینی از روی کانال 54 سیستم دیجیتال زمینی (DVBT2) در شهر تهران قابل دریافت است.

شبکه IRIB UHD اولین شبکه فارسی زبان جهان با کیفیت 4K و فناوری رنگی HDR است، این مجموعه توسط کارشناسان فنی رسانه‌ ملّی با حفظ کیفیت از SDR به HDR تبدیل شد. همچنین این شبکه قابلیت پخش صدای دالبی را هم داراست که انتظار می‌رود تولیدات داخل کشور به این سطح از فناوری صداگذاری نیز ارتقاء یابند.

در پیگیری‌هایی که شده این شبکه در حال بومی‌سازی است تا بسط و گسترش بیشتری پیدا کند. چون قابلیت‌هایش بیشتر فانتزی است و فقط گیرنده‌هایی می‌توانند تماشایش کنند که قابلیت نمایشگر 4k را داشته باشد. فعلاً در مراحل بومی‌سازی قرار دارد و با رفع مشکلات و ایراداتش به فراگیری بیشتری دست پیدا می‌کند.

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 27 آبان ماه 1399 - 17:51
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت