عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 23:27

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
بایدن: تا پایان حماس به حمایت از اسرائیل ادامه می‌دهیم اقدام یاغی برای باشگاه استقلال دردسرساز شد سفیر ایران در عربستان با ترکی الفیصل دیدار کرد رییس‌ جمهور سابق اوکراین:با شکست ما آمریکا در جهان بی‌آبرو می‌شود هشدار دادگستری در خصوص استفاده از رمزارزها در مبادلات داخل کشور کلیات لایحه بودجه در جلسه علنی فردا بررسی می شود نحوه دریافت وام ۲۰۰میلیون تومانی بانک تجارت هدف‌گذاری کاهش ۹۰ درصدی تصادفات بر مبنای رویکردهای جهانی فروش ۷ خودروی داخلی در سامانه یکپارچه از امروز آغاز شد منطقه آزاد انزلی می تواند ایفاگر نقش محوری در ارتقای روابط اقتصادی ایران و روسیه باشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی رکوردشکنی کرد پلیس ایران دختر ربوده شده را به کشورش برگرداند بازار "شیرخشک" در حال اشباع است/ فروش "شیرخشک "بدون تغییر قیمت در صورت ثبت کد ملی سپرده گذاری ۴۶۰۰ میلیارد تومان در بانک قرض الحسنه مهر در این استان بانک آینده استخدام می کند شیرینی در شب یلدا گران نمی شود یارانه نقدی آذر ماه واریز شد پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مسعود بادین: بیمه آسیا از بالاترین شفافیت مالی و فنی در صنعت بیمه برخوردار است
پر بازدید ها
مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بانک‌های چینی به درد سر افتادند مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم بیرانوند بازی فینال را از دست داد افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب پیش‌بینی بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بخوانید ۱۲۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه توسط شعب بانک توسعه تعاون صادر شد بررسی عملکرد فروردین ماه بانک تجارت گزینه مدیرعاملی بیمه سینا به نهاد ناظر معرفی شد
بخش اول؛

حضور رقبای انتخاباتی در کابینه احتمالی رییسی + بیوگرافی اعضا


حضور-رقبای-انتخاباتی-در-کابینه-احتمالی-رییسی-بیوگرافی-اعضا
الفباخبر - گروه سیاسی: اسامی اعضای کابینه وفاق ملی امروز معرفی شد که قرار است این لیست در روز سه‌شنبه نهایی شود.

به گزارش الفباخبر، دقایقی قبل فهرست اعضای کابینه سیزدهم از سوی حجت الاسلام رییسی برای کسب رای اعتماد به مجلس ارسال شد.

بیشتر بخوانید:

لیست وزرا و معاونین پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی

معاون اول؛ محمد مخبر

245519

محمد مخبر دزفولی فرزند حجت الاسلام علامه‌عباس مخبر که از وعاظ و منبری های سرشناس شهرستان دزفول است. وی مقطع ابتدایی را در دزفول و اهواز ادامه تحصیل نمود و سپس در مقطع دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، در مقاطع کارشناسی‌ ارشد و کارشناسی به ترتیب در رشته‌های مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی در مهندسی برق تحصیل کرد.

معاون اول رئیس جمهور از سال ۱۳۸۶ در ستاد اجرایی فرمان امام فعالیت دارد و هم اکنون به عنوان رئیس این ستاد مشغول به کار است. محمد مخبر پیش از این سمت معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌ است. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده‌است.

پس از پیوستن محمد مخبر به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این ستاد فعالیت هایش را در زمینه های اقتصادی و اجتماعی قوت بخشید و رویکرد ویژه ای را در رابطه با اشتغال زایی به ویژه برای مناطق محروم در پیش گرفت. در همین رابطه نیز بنیادی به نام برکت در سال ۱۳۸۶ به دستور محمد مخبر راه اندازی شد که واکسن برکت نیز یکی از محصولات همین بنیاد است.

این بنیاد در زمینه اشتغال‌زایی و اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون مالک بیش از ۴۰ شرکت می‌باشد. بنیاد برکت در سال ۹۹ُ بیش از ۲۲۰ هزار شغل ایجاد نمود و طبق اعلام مخبر، طی سال ۱۴۰۰ نیز برنامه ایجاد ۲۷۰ شغل را دنبال می‌کند و به گفته مخبر مجموع فرصت های شغلی ایجاد شده توسط این بنیاد هم اکنون برابر با ۸۰۰ هزار شغل است.

تحریم‌های سازمان ملل علیه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور

در ژوئیه سال ۲۰۱۰ میلادی، اتحادیه اروپا محمد مخبر را در لیست افراد و اشخاصی قرار داد که در فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک و هسته‌ای مورد تحریم قرار می‌گرفتند، اما دو سال بعد نام او را از آن لیست حذف کردند.

تالیفات محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور

از جمله تالیفات او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• اقتصاددانان برتر جهان (۱۳۹۲)، جلد اول، انتشارات نور علم
• معاذیر معاف‌کننده مجازات‌ها در اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری (۱۳۹۳)، انتشارات نور علم
• رهیافتی به توسعه اقتصادی توأم با عدالت (۱۳۹۴)، انتشارات دانشگاه امام صادق ع
• رشد اقتصادی شتابان در ایران، (۱۳۹۵)، نشر چالش

وزیر امورخارجه؛ امیرعبدالهیان

8066

حسین امیرعبداللهیان متولد 1343 در دامغان سمنان ، سیاستمدار است. فارغ التحصیل لیسانس روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه ، فوق لیسانس روابط بین الملل و دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران می باشد. از وی بعد از شهید رکن آبادی بعنوان برجسته ترین دیپلمات جبهه مقاومت یاد می کنند.

در ابتدای تحصیلات دانشگاهی در رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه شهید بهشتی قبول شد تا اینکه بعد از مدتی خبر پذیرش دانشکده روابط بین المللی به گوشش رسید.

آن زمان به دلیل فضای انقلاب و دفاع مقدس و بخاطر فعالیت های اجتماعی و سیاسی مجددا کنکور داد و درر سال 1366 وارد دانشکده روابط بین الملل شد.

استخدام در وزارت خارجه

حسین امیرعبداللهیان در سال 1371 وقتی 28 ساله و لیسانسه بود بعنوان کارشناس سیاسی «اداره اول خلیج فارس» به استخدام وزارت امور خارجه درآمد. در سال 1376 هم ، یکسال بعد از دریافت فوق لیسانس روابط بین الملل در 33 سالگی به معاونت سفارت ایران در بغداد ارتقا پست یافت.

وی به مدت 4 سال در بغداد حضور داشت تا اینکه سال 1380 معاونت اداره اول سیاسی خلیج فارس وزارت امور خارجه را برعهده گرفت.

ایشان از سال 1382 به مدت سه سال معاون دستیار ویژه امور عراق بود تا اینکه سال 1386 در دولت دوم احمدی نژاد به مدت 3 سال سفیر ایران در کشور بحرین شد. او سپس در سال 1389 به مدت یکسال مدیرکلی حوزه خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه را برعهده گرفت. امیرعبداللهیان در سال 1390 وقتی 47 ساله بود در دوره وزارت علی اکبر صالحی به معاونت عربی و آفریقایی وزارت منصوب شد.

با این حال با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و جواد ظریف بعنوان وزیر ، حضور ایشان در این منسب همچنان ادامه یافت.

عزل توسط جواد ظریف

در خرداد 1395 حسین امیرعبداللهیان توسط دکتر «جواد ظریف» وزیر امورخارجه از معاونت عربی و آفریقایی برکنار و حسین جابر انصاری جایگزین وی شد.

بعد از این اتفاق یشنهاد سفار عمان به وی داده شد اما ایشان در اعتراض به عزل خود این مسئولیت را نپذیرفت و حتی از وزارت امور خارجه هم خارج شد.

علت اصلی عزل چی بود؟

رسانه های اصولگرا و تندرو مدعی بودند برکناری عبدالهیان به درخواست «جان کری» وزیر امور خارجه وقت آمریکا انجام شده است.

با این حال بسیاری معتقتد که امیر عبدالهیان زبان تند و تیزی در مواجه با کشورهای عربی داشته و باعث شده ایران پنج سال پرتنشی را با همسایگان داشته باشد.

حتی ظریف در فایل صوتی لو رفته، حسین امیرعبداللهیان را فردی معرفی می کند که به دوربین علاقه دارد و زیاد مصاحبه می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان با بشار اسد

امیرعبداللهیان سال 1395 بعد از عزل ، از وزارت خارج و دستیار ویژه رئیس مجلس وقت آقای علی لاریجانی و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی شد. با این حال او می گوید بعنوان مشاور دکتر ظریف هر هفته یا 10 روز یکبار باهم ارتباط داریم و حداقل ارتباطمان هم پیامک، ایمیل و مکاتبات رسمی کاری و اداری است.

رابطه صمیمی با نصرالله

امیرعبداللهیان می گوید اولین ملاقات من بصورت مستقیم با «حسن نصرالله» در سال 1389 بود و بعد از آن تقریبا هم چند ماه یکبار ایشان را می بینم.

میانگین جلساتی که با هم داریم بین 3/5 تا 6 ساعت است و جالب است وقتی با ایشان ساعت سه بامداد صحبت می کنید چنان سرحال هستند که انگار ساعت 6 صبح است و نماز خود را خوانده و صبحانه را میل کرده و انرژی لازم برای صحبت کردن را دارد.

مسلط به زبان عربی

دکتر امیرعبداللهیان برعکس دکتر جواد ظریف وزیر سابق ، به زبان عربی مسلط است و کم و بیش زبان انگلیسی هم می‌فهمد.

استاد دانشگاه و تالیفات

امیرعبداللهیان که استاد مدعو دانشگاه تهران و دانشکده وزارت امور خارجه می باشد تاکنون پنج کتاب بیشتر در حوزه مقاومت منتشر کرده است

● استراتژی‌ های دوگانه آمریکا در طرح دامات – 1376
● رفتارشناسی آمریکا در عراق جدید – 1388
● بحران سوریه و امنیت ناپایدار منطقه ای – 1392
● تحولات خاورمیانه و مطالعه موردی بحرین – 1390
● چرایی تحولات سوریه و پیامدهای آن – 1395
وزیر امور خارجه رئیسی

حسین امیرعبداللهیان بعد از پیروزی سید ابراهیم رئیسی گزینه اول و آخر برای وزارت امورخارجه می باشد و بزودی رسما معرفی خواهد شد.

صنعت و معدن، فاطمی امین

دی ماه سال ۹۷ ابراهیم رئیسی در حکمی رضا فاطمی امین را به‌عنوان قائم‌ مقام جدید آستان قدس رضوی معرفی کرد و این همراهی در آستان قدس همان دلیلی است که احتمالا سبب شده فاطمی امین حالا گزینه نهایی وزارت صنعت باشد.

اگرچه او سوابق اجرایی و مدیریتی دیگری هم در حوزه صنعت دارد و پیش از سال ۹۷ هم در آستان قدس حضور داشته است.

رضا فاطمی امین کیست؟

فاطمی-امین-۱

رضا فاطمی امین متولد شاهرود است. او ۴۷ سال سن دارد و احتمالا یکی از وزرای جوان کابینه ابراهیم رئیسی خواهد بود. او سال ۷۱ تحصیلات خود را در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد شروع کرد و اکنون دکتری مدیریت راهبردی دانش دارد.

فاطمی امین البته در سن ۲۳ سالگی و از سال ۷۵ به جمع مدیران کشور اضافه شد و مدیرعامل موسسه نورالثقلین شد. بخش مهمی از سمت‌های فاطمی امین مربوط به فعالیت او در آستان قدس و مشهد است و بخش دیگر آن مربوط به فعالیت در وزارت صمت است.

فاطمی امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد بوده است. مشاور قائم مقام آستان قدس رضوی، مدیر مرکز سرمایه‌گذاری و مشارکت آستان قدس رضوی، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی و نهایتا قائم مقام آستان قدس شد.
او در وزارت صمت هم صمت‌های مختلفی بر عهده داشته است. البته فقط در دولت احمدی‌نژاد و در بازه زمانی سال ۸۷ تا ۹۱.

او در این مدت رئیس ستاد تحول صنایع و معادن، عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سخنگوی ورزات صنایع و معادن، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، عضو و دبیر ستاد سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت صنایع و معادن و عضو کارگروه اجرای قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی بوده است.

او همچنین عضو کمیته عالی پدافند غیرعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، عضو شورای عالی آموزش و پرورش و عضو شورای پژوهشی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بوده است.

وزارت نفت، اوجی

Picture1

جواد اوجی متولد 1345/05/02 در شیراز می‌باشند. ایشان در تاریخ 1369/01/01 در صنعت نفت استخدام و مشغول به کار شده‌اند. آقای اوجی هم‌ اکنون در سمت ‌‌معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مشغول انجام وظیفه هستند.

قبل از این اوجی کارشناس اداره مهندسی نفت شرکت مناطق نفتخیز جنوب اهواز، کارشناس ارشد اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت مناطق نفتخیز جنوب اهواز رئیس اداره مهندسی پتروفیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رئیس اداره مهندسی نفت شرکت بهره برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی ، عضو هیئت مدیره شرکت بهره برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی، معاون امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال 83 تاکنون خدمت کرده است.

اوجی دارای مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز است.

رییس دفتر؛ بختیاری

5229284

سید مرتضی بختیاری (متولد ۱۳۳۱، مشهد) سیاست‌مدار اهل ایران است. او قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی بود که در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ سیدرضا فاطمی امین جانشین وی شد و با حکم سید ابراهیم رئیسی به عنوان مشاور و دستیار ویژه تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

وی مدیر کل دادگستری استان خراسان و فارس، رئیس سازمان زندان‌ها، استاندار اصفهان در دولت اول احمدی‌نژاد و وزیر دادگستری در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بوده‌است. او پس از انتخاب رییسی به ریاست قوه قضاییه به‌ عنوان رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه منصوب شد.

مرتضی بختیاری طی حکمی از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۸ به عنوان ریاست کمیته امداد امام خمینی منصوب شد.

وی دارای تحصیلات حوزوی است و در دولت نهم استاندار اصفهان بوده‌است. سید مرتضی بختیاری در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت دهم برای وزارت دادگستری به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد.

سوابق اجرایی

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی ایران (۱۳۷۶–۱۳۸۳)
استاندار اصفهان (۱۳۸۴–۱۳۸۸)
وزیر دادگستری (۱۳۸۸–۱۳۹۲)
رئیس کمیته امداد

راه و شهرسازی؛ محمد اسلامی

unnamed

وی دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در سال ۱۳۵۸ در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه اوهایو آمریکا در سال ۱۳۶۰ و ام‌بی‌ای مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال ۱۳۸۳ است.
سوابق اجرایی محمد اسلامی به شرح زیر است:
- معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بزرگ ۱۳۷۴ ـ ۱۳۶۶ .
- مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران ۱۳۸۲ ـ ۱۳۷۴ .
- قائم‌مقام سازمان صنایع هوافضا ۱۳۸۴ ـ ۱۳۸۳ .

- معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع ۱۳۹۶ ـ ۱۳۸۶ .
- معاون مهندسی پدافند غیرعامل وزارت دفاع و همزمان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران ۱۳۹۳ تاکنون.
- عضو شورای برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان به مدت سه سال.
- عضو ستاد مرزهای کشور در وزارت کشور به مدت چهار سال.
- عضو ستاد بحران کشور و کمیته دائمی سازمان پدافند غیرعامل از سال ۹۳ تاکنون.
- عضو شورای عالی هواپیمایی کشور از سال ۸۸ تاکنون.
- عضو شورای عالی معماری و شهرسازی ایران از سال ۹۳ تاکنون.
- عضو کمیته ملی مقابله با ریزگردها از سال ۹۳ تاکنون.
- عضو هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از سال ۱۳۸۵ ـ ۱۳۸۲ .
- عضو گروه‌های مطالعاتی پژوهش‌محور دوره‌های دکتری به‌عنوان استاد راهنما در دانشگاه عالی دفاع ملی از سال ۹۳ تاکنون.
- مدرس دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر از سال ۹۵ تاکنون.
- رئیس هیا مدیره شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مسضعفان از سال ۱۳۹۰ ـ ۱۳۹۱٫
- رئیس هیات مدیره شرکت عمران و مسکن ایران ۱۳۹۵ ـ ۱۳۹۱ .
- عضو انجمن هوافضا ایران.
- عضو نظام مهندسی ساختمان.

- استاندار مازندران از ۹۶ تا ۹۷

وی در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۹۷ به دنبال استعفای عباس آخوندی، از طرف حسن روحانی به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی معرفی شد. او در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۷ پس از معرفی رئیس جمهور به مجلس و رای اعتماد توسط نمایندگان، بعنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.


بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی

157785359

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۵۰) پزشک، سیاستمدار اصولگرا و نماینده مشهد در دورهٔ هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره‌های نهم و دهم به عنوان دبیر، عضو هیئت رئیسه مجلس بود و در دورهٔ یازدهم، تا خرداد ۱۴۰۰، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود و هم‌اکنون نیز نمایندهٔ مجلس است.
وی متخصص گوش و حلق و بینی است و پیش از نمایندگی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت. او از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این جبهه درآمد و در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی آن بود اما از جبههٔ پایداری جدا شد. قاضی‌زاده هم‌اکنون عضو شورای مرکزی حزب اسلامی قانون است.
وی پسرعموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر سابق بهداشت) و برادر احسان قاضی‌زاده هاشمی (نماینده کنونی مجلس) است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

قاضی زاده هاشمی در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد. وی در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به همراه دخترش با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران کرد.

صلاحیت قاضی‌زاده هاشمی در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ از سوی شورای نگهبان احراز شد. قاضی زاده هاشمی در نهایت در جایگاه چهارم قرار گرفت و از راهیابی به پاستور بازماند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (زاده ۲۵ فروردین ۱۳۵۰) پزشک، سیاستمدار اصولگرا و نماینده مشهد در دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره‌های نهم و دهم به عنوان دبیر، عضو هیات رییسه مجلس بود و در دوره یازدهم، تا خرداد ۱۴۰۰، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بود و هم‌اکنون نیز نماینده مجلس است. او متخصص گوش و حلق و بینی است و پیش از نمایندگی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت.

قاضی‌زاده هاشمی عضوی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی بود و به عنوان سخنگوی حزب فعالیت داشت. او در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد و در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به همراه دخترش با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران کرد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مرداد ماه 1400 - 13:59
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت