عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 08:16

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پرداخت ماهانه ۶۰۰ میلیارد به مستمری‌بگیران و بیمه‌شده‌های لرستان سهم محدود مکانیزاسیون در کشاورزی از بودجه کشور چقدر است؟ خبرهای مهم از انواع افزایش سرمایه در این بانک سود حداکثری سهامداران هدف طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس اخبار مهم کدال یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ | بخوانید «تنها در خانه» در فهرست ملی آمریکا ثبت شد نتایج امتحانات نهایی خرداد در کنکور مؤثر است/ فرصت جدید داوطلبان برای ترمیم نمره پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بانک ملت به سربازان سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات بانک ایران زمین راه اندازی شد پرسنل دریایی تحت پوشش بیمه عمر معلم قرار گرفتند بیمه این افراد رایگان می‌شود تولید تخم مرغ در کشور به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن می رسد ۱۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک رازی کشف شد یک متخصص صنعت بیمه بررسی کرد؛ دلایل افزایش بروز خسارات آتش‌سوزی در حوزه انرژی چیست؟ غلامعلی ثبات، عضو سابق شورای عالی بیمه: بیمه‌ها زمانی می‌توانند مدیریت ریسک کنند که حق بیمه را فنی تعیین کنند بیمه پاسارگاد موفق به ثبت یکی از بهترین ترازهای صنعت بیمه شده است مجوز مهمی که دولت به فراجا داد در این کشور کسانی که خروپف شدید می‌کنند، هفته‌ای حدود ۱۰ میلیون تومان می‌گیرند! قیمت روز گوشت / هفته آینده ارزانی در راه است
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بانک‌های چینی به درد سر افتادند بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم بیرانوند بازی فینال را از دست داد تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین

سفرهای استانی دولتمردان در روزهای پایانی دولت


سفرهای-استانی-دولتمردان-در-روزهای-پایانی-دولت
الفباخبر - گروه سیاسی: توسعه و رونق اقتصادی همواره از برنامه‌های اولویت‌دار دولت بوده و در این راستا، سفرهای استانی مسوولان بلندپایه طی هفته گذشته برای بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ و احیای ظرفیت‌های استانی گامی دیگر جهت هموارسازی مسیر توسعه در کشور است.

به گزارش الفباخبر، اعضای هیات دولت در هفته میانی تیرماه همچون هفته های پیش از آن، با سفر به برخی استان ها از جمله  کرمان ، کرمانشاه ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان شرقی ، خراسان رضوی ، ایلام ، کردستان و سمنان  تلاش کردند که از نزدیک مسائل استان‌ها و میزان پیشرفت پروژه‌های مختلف را پیگیری کنند وبا بهره برداری از طرح‌های کامل شده، گام دیگری در راستای آبادانی،  اشتغال و توسعه استانها بردارند. مجموع سفرهای اعضای دولت تدبیر و امید به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می گیرد

بیشتر بخوانید:

 ایران در آستانه خودکفایی در تولید لوازم خانگی

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونین خود هفته قبل در سفری دوروزه به خراسان رضوی با حضور در پنج شهرستان تربت حیدریه، کاشمر، نیشابور، بردسکن و سبزوار سه طرح صنعتی را به بهره‌برداری رساند، کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح صنعتی را به زمین زد و برای رفع مشکلات صنعتی سبزوار ۳۰ مصوبه امضا کرد.

علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه آیین افتتاح خط تولید ماشین لباسشویی اتومات شرکت الکتروفرامهر پارسه در شهرک صنعتی خیام نیشابور گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، تولید لوازم خانگی در کشور رشد زیادی داشته و با تولید انواع آن در این حوزه، در آستانه رسیدن به خودکفایی قرار گرفته‌ایم و به‌زودی جشن خودکفایی این صنعت را برگزار خواهیم کرد. وی افزود: پارسال ۱۳ میلیون عدد انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد که این مهم اقدام بزرگی برای تقویت ساخت داخل به شمار می رود.

وی اظهار داشت: شرکت الکتروفرامهر پارسه از جمله تولیدکنندگانی است که در شرایط تحریم با یکی از صاحبان برندهای شناخته شده خارجی کار مشترک تولیدی را آغاز کرده و یک برند مشترک در حوزه ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک وارد بازار کرده است.

وی بیان کرد: این نوع رشد در صنعت لوازم خانگی نشان دهده تعمیق ساخت داخل و فعالیت اکثر کارگاه ها در این زمینه است به طوری که این کارگاه ها به صورت روزانه دو یا حتی سه نوبته فعالیت دارند، کیفیت محصولاتشان مناسب بوده و در آینده نزدیک جایی برای برندهای خارجی لوازم خانگی در ایران باقی نخواهند گذاشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه تقویت تولید داخل و کاهش واردات کالاهای مشابه داخلی است و تا زمانی که نیازی در داخل وجود نداشته باشد، وارداتی صورت نمی گیرد. خط تولید ماشین لباسشویی اتومات شرکت الکتروفرامهر پارسه ظرفیت تولید ۴۱ هزار دستگاه در سال را دارد و با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال راه اندازی شده که برای ۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه بازدید از شرکت بهفام سرام زرین تربت حیدریه گفت: صنعت کاشی رونق مناسبی یافته و اکنون سالانه ۷۰۰ میلیون مترمربع کاشی در کشور تولید می‌شود. رزم‌حسینی ابراز امیدواری کرد که سیاست کشور در مسیر تقویت تولید داخلی ادامه یابد.

تولید واکسن داخلی کرونا از شهریور افزایش می‌یابد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم که هفته قبل به آذربایجان شرقی سفر کرد، بازدیدی  از بیمارستان مردانی آذر تبریز داشت و ضمن آن، با اعلام اینکه به زودی تزریق عمومی واکسن کوو ایران برکت آغاز می‌شود، گفت: تولید انبوه واکسن‌های داخلی از اواخر مرداد و ابتدای شهریور سرعت می‌گیرد.

سعید نمکی اظهار کرد: واکسن برکت با ماهی سه میلیون دوز آماده تولید است و ۳۲۰ هزار دوز تحویل شده است و از این هفته استفاده از این واکسن در برنامه عمومی واکسیناسیون کرونای کشور آغاز می شود .

وی اعلام کرد: واکسن پاستوکووک هم از هفته آینده وارد چرخه تزریق می شود .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از خطر اوج‌گیری شیوع ویروس سویه هندی در کشور خبر داد و گفت: ویروس کرونای هندی دارای قدرت سرایت زیاد است و از طریق مرزهای جنوب، جنوب شرقی و مشرق، مرزهای استان‌های دیگر را تهدید می‌کند.

 بهره برداری از ۵۱ طرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی با هزینه کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی دستاورد سفر وزیر بهداشت بود که در ارتباط ویدیوکنفرانسی افتتاح شد. سعید نمکی وزیر  بهداشت همچنین در سفری یکروزه بع آذربایجان غربی، ضمن بازدید از طرح های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی استان، برخی طرح ها نظیر بیمارستان مهزاد ارومیه را افتتاح کرد.

۲ هزار و ۷۰۰ قلم کالای تاریخی به ایران بازگردانده شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم  هفته قبل راهی کردستان شد و در این سفر چندین طرح‌ گردشگری را شامل مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی سپهر تابناک دیواندره و کاخ موزه خسروآباد سنندج افتتاح کرد .علی اصغر مونسان در شهرستان دیواندره گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ قلم کالای تاریخی در دولت دوازدهم در خارج از کشور شناسایی و به ایران بازگردانده شد.

 وی  اظهار داشت: در دولت دوازدهم بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ قلم کالا و اشیای تاریخی بسیار نفیس که به صورت غیرقانونی از ایران طی سالیان گذشته خارج شده بود شناسایی و به کشور بازگرداندیم. مونسان با اشاره به اینکه بازگرداندن این اقلام در دوره ریاست جمهور قبلی آمریکا و دوران تحریم ها علیه کشورمان انجام شد، اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ قلم کالا را در قالب یک محموله و مابقی را در محموله دیگر در کشور آمریکا شناسایی و جلوی حراج  آنها را گرفتیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه این یکی از اقدامات مهم و ماندگار دولت بوده است، یادآور شد: بی شک چنین کارهایی در کشور تداوم خواهد داشت و هر جایی که اشیای تاریخی به طور غیرمجاز خارج شده باشد پیگیر بازگرداندن آن خواهیم شد.

۲ نمایشگاه هنری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان گشایش یافت

سمنان هم در اواخر هفته قبل میزبان مقام عالی یک وزارتخانه بود. سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در سفر به سمنان، نمایشگاه سفال و سرامیک از آثار هنرمندان شهرستان سمنان و نمایشگاهی از ۳۰ تابلوی نقاشی هنرمندان این استان را در مجتمع فرهنگی هنری کومش افتتاح کرد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ایجاد شبکه شهرهای خلاق و نیز نکوداشت مفاخر کشور را دو فعالیت شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.وی در این سفر همچنین برخی ویژگی ها و مزایای طرح شهرهای خلاق را ذکر کرد وگفت: این طرح در مورد هر شهر در حوزه هایی که مزیت دارد مطرح می شود و نام و نشان آن شهر در آن زمینه ثبت می شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، سمنان شهر خلاق سفال و سرامیک شده است تا علاوه بر سوغاتی های دیگر این شهر، سفال و سرامیک به عنوان سوغاتی فرهنگی دیده شود.

وی گفت: علاوه بر این شهرهایی که در زمینه های مشابه فعالیت شاخص هنری می کنند با هم ترکیب شده و شبکه شهرهای خلاق ایجاد می شود تا هم به اقتصاد هنرمندان کمک شود و هم هنرمندان فعالیت بیشتری داشته باشند.

صالحی افزود: شاخص دیگر فعالیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نکوداشت مفاخر کشور است که در استان سمنان این نکوداشت امروز برای مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی که مرجعی برای کل جهان تشیع بود برگزار می شود. وی یادآور شد: آن مرجع تقلید الگویی فکری و مذهبی و مورد افتخار است.

ظرفیت‌های بودجه امسال برای کاهش محرومیت‌های خوزستان بکارگیری می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سفر به استان خوزستان گفت: از ظرفیت و منابع بودجه سال ۱۴۰۰ برای کاهش محرومیت های استان خوزستان استفاده می شود. محمد امید اظهار داشت: خوزستان از جمله استانهای مهم کشور محسوب می شود و نیاز است در عرصه های مختلف، به خصوص بخش زیرساخت های مناطق روستایی و محروم، مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: تاکنون حرکات بسیار خوبی برای رفع محرومیت زدایی از استان خوزستان توسط استاندار خوزستان رقم زده شده و یا مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه قانون بودجه امسال از ظرفیت های مناسبی در راستای تحقق این برنامه ریزی ها برخوردار است ادامه داد: به واسطه توجهی که در این رابطه صورت گرفته، پیش بینی می شود امسال اقدامات مناسبی در زمینه محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت های روستایی در کشور و استان خوزستان رقم زده شود.

اختصاص ۱۷هزارمیلیارد ریال به محرومیت زدایی روستاهای خوزستان 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی برای عمران و آبادی روستاها در بودجه پیش بینی شده است گفت: ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت زدایی روستاهای خوزستان در در نظر گرفته شده است.

محمد امید در ادامه روند بازدید از روستاهای محروم شهرستان اهواز اظهار داشت: در زمینه تامین آب شرب ، راه سازی و محرومیت زدایی اعتبارخوبی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است که با تجربه خوب استانداری خوزستان مطمئن هستیم  این منابع به صورت بهینه استفاده خواهند شد.

افتتاح طرح های متعدد با وجود تحریم ها و مشکلات گوناگون

در ادامه بررسی سفر مسوولان به استان ها ، معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان همیاری شهرداری های کشورسفری به ایلام داشت و در این گفت: احداث پروژه های متعدد عمرانی و زیربنایی و تکمیل طرح های نیمه تمام با وجود تحریم ها و مشکلات گوناگون از نکات برجسته عملکردی دولت تدبیر و امید است.

جمالی نژاد در آیین افتتاح زیرگذر شهید احمد کشوری شهر ایلام اظهار داشت: دولت در سال های اخیر با وجود مشکلاتی چون سیل سراسری سال ۹۸، زلزله های متعدد، تحریم و موانع اقتصادی توانست خدمات ارزنده زیربنایی و عمرانی فراوانی را در نقاط مختلف کشور انجام دهد.

وی افزود: به عنوان مثال ۱۸ هزار طرح در هفته دولت و ۳۰ هزار پروژه در دهه فجر سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت که با توجه به موانع پیشرو عملکردی قابل توجه محسوب می شود.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای با هدف حذف واسطه‌ها در کشور توسعه می‌یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور هم در سفر به استان کرمانشاه ، نظام توزیع شفاف، هوشمند و مدرن را در حذف واسطه‌ها و ایجاد حلقه وصل تولید به توزیع و مصرف موثر دانست و گفت: توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور با هدف تامین و توزیع به موقع کالا در دستور کار وزارت صمت است.

عباس تابش در جریان بازدید از شهرک صنعتی کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه مردم امروز از نوسانات قیمت کالاها گله‌مندند و خواهان برگشت ثبات در بازار هستند که یکی از شاخص‌هایی که باعث ثبات در بازار می شود بحث تامین کالا است که اساس بازار نیز هست.

واکسیناسیون گروههای هدف تا پاییز 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو که هفته قبل به خراسان رضوی سفر  کرده بود، در آیین تجلیل از بسیجیان فعال این استان  در عرصه سلامت و انتخابات خردادماه در مشهد گفت: آنچه که می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و کشورهایی که واکسیناسیون انجام داده‌اند هم نتایج آن را دیده‌اند، انجام واکسیناسیون است و امید است ما هم با تکیه بر توان خودمان تا پاییز گروههای هدف و اولویت‌دار را واکسینه کنیم.

دکتر محمدرضا شانه‌ساز افزود: امیدواریم با انجام واکسیناسیونی که انجام می‌شود این تعطیلات و موج های ناخواسته دیگر پیش نیاید و شر این ویروس از سر کشور کم شود.

تولیدکنندگان محصولات خود را برندسازی کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم در مراسمی در   کرمانشاه  از تولید کنندگان و واحدهای تولیدی خواست برای فروش هرچه بهتر و شناخته شدن محصولات شناسنامه‌دار خود حتما کار برندسازی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

عباس تابش در مراسم اعطای تندیس طلای حمایت از حقوق مصرف کننده به شرکت رژین تاک کرمانشاه افزود: تولید در این سال‌های سخت اقتصادی به ویژه برای تولیدکنندگانی که در تولید محصولات شان در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان تلاش و حرمت مصرف کنندگان را رعایت می کنند، کار دشواری است و نیاز به صبر بالایی دارد.

۲۷ هزار میلیاردتومان در هشت سال گذشته به دهیاری‌های کشور پرداخت شد

معاون دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور نیز هفته قبل در نشست مجازی گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور استاندار در کرمان با اشاره به پرداخت ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌های کشور از ابتدا تاکنون گفت: ۲۷ هزار میلیارد تومان از این میزان طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.

علی قربانی افزود: افزایش سهم شهرداری ها و دهیاری از بودجه کشور را در این دولت پیگیری و آن را از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین کردیم. وی ادامه داد: لایحه بودجه دهیاری‌ها پس از تصویب منتظر تایید شورا نگهبان برای تخصیص اعتبارات است.

 ۶۱۴ طرح بازآفرینی شهری در حال اجرا است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه آیین افتتاح باغ راه‌ها و بازدید از طرح های بازآفرینی شهرداری سمنان گفت: ۶۱۴ طرح اجرایی اکنون از محل تبصره ۱۸ در کشور در دست اجراست و برای بهره‌برداری از آنها تا پایان امسال تلاش می‌شود.

مهدی عبوری ابراز داشت: ۶۱۴ طرح بازآفرینی در دست اجرا به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تخصیص به موقع این مبلغ، طرح‌ها نیز به موقع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بافت‌های ناکارآمد در سال‌های گذشته مورد توجه سیستم‌های اداری دولتی و مدیریت شهری نبود اما چند سالی است واژه‌های بازآفرینی در کشور خلق شد و کمک‌های اهرمی دولت به مدیریت‌های شهری این روند را تسهیل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اقدامات مشترک دستگاه‌های مرتبط در بافت‌های ناکارآمد میانی و فرسوده که بیشتر با بافت‌های تاریخی مانند سمنان همپوشانی دارد، موجب رضایت مردم می شود.

ذخیره کالاهای استراتژیک کشور در شرایط مطلوب است

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) در سفر به استان ایلام گفت: کالای اساسی و استراتژیک کشور با وجود تمامی مشکلات نظیر کرونا، تحریم و خشکسالی تاکنون تامین شده و ذخیره این دسته از کالاها در شرایط مطلوب قرار دارد.

عباس قبادی اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار کشور برای تامین روزانه محصولات و کالاهای اساسی بصورت مرتب نشست هایی را برگزار و تصمیمات لازم را اتخاذ می کند.

وی افزود: ایلام جزو پنج استان کشور از نظر ستاد تنظیم بازار از حیث، مصوبات، قیمت ها و نظم در جلسات بوده که این نشان دهنده عزم و اراده مدیران برای رفع مشکلات اقتصادی مردم استان است.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: تمامی تصمیمات ستاد تنظیم بازار استان ایلام که مصوب شود ستاد تنظیم بازار کشور در آن مداخله نخواهد داشت و در زمینه کالاهای اساسی نظیر روغن، برنج ، شکر و دیگر اقلام اگر چنانچه نیازی داشت، تامین خواهد شد.

سه‌هزار و ۸۵۰ طرح صنعتی در کشور بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور هم راهی ارومیه شد و در بازدید از پروژه‌های تولیدی و صنعتی این شهرستان، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی سه هزار و ۸۵۰ طرح نیمه‌تمام در کشور، گفت: با بهره‌برداری از ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح نیمه‌تمام می‌توان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کرد.

بابک دین‌پرست اظهار داشت: ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح نیمه‌تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی در کشور با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار هزار میلیارد تومان وجود دارد. وی اضافه کرد: از این تعداد، سه هزار و ۸۵۰ طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای اتمام آن‌ها به یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع کشور با اشاره به احیای واحد تولیدی زاب‌سان در ارومیه اظهار کرد: این پروژه از سال ۸۸ شروع به تجهیز و ساخت واحد تولیدی خود کرده که متأسفانه با مشکلات بانکی روبرو بوده ولی با تلاش سرمایه‌گذاران طرح و استاندار آذربایجان‌غربی این موانع رفع شده است.

رفع  اختلاف مرزی ۵۳ ساله با افغانستان در مرز دوغارون 

اما معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه بازدید از مرز دوغارون شهرستان تایباد در همسایگی خراسان رضوی با افغانستان گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، اختلاف مرزی منطقه موسوم به "مثلث اختلافی" در مرز دوغارون با کشور افغانستان، پس از ۵۳ سال برطرف شد و اکنون جاده‌ای ایمن در این محدوده ساخته شده است.

داریوش امانی افزود: اختلاف مرزی یاد شده در مثلث اختلافی و مسیر ناهموار مرزی در این محدوده مشکلاتی را ایجاد کرده بود که ضرر آن متوجه تجار و رانندگان می شد اما در حال حاضر تردد مرزی از اسلام قلعه افغانستان به دوغارون در تایباد از یک جاده مستقیم و ایمن انجام می شود.  

وی گفت: پس از انجام رایزنی ها از طریق وزارتخانه های امور خارجه و راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی برای بهسازی این مسیر ۴۵ متری وارد عمل شد و اکنون بیشتر این طرح تکمیل شده و البته بخشی نیز به آن اضافه شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 19 تیر ماه 1400 - 12:15
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت