عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 20:12

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
فروش اوراق گواهی سپرده ویژه عام با نرخ سود ۲۱/۵ درصد در بانک کشاورزی ۶ روش تامین مالی جدید از سوی بانک شهر معرفی شد خروج ۱۴۶ کارخانه از تملک بانک ها در این استان میزان عیدی پایان سال کارگران مشخص شد شاخص بورس تهران افزایش ۱۳ هزار و ۷۲۰ واحدی کرد واکنش وزارت اقتصاد به همتی | دولت از افشای اسامی ابربدهکاران بانکی عقب نشینی نخواهد کرد زوال عقل یک فرد به معنای کوتاه شدنِ عمر خواهر و برادر اوست پایان ساخت بخش ۱۷۰ کیلومتری دیوار امنیتی ایران و ترکیه اعطای مجوز حمل سلاح به شهرک‌نشینان تنها در 20 ثانیه تکذیب خبر زنده گیری یوز نر الزام پرداخت ۴درصد حق بیمه مشاغل سخت توسط کارفرما/ کارگران می‌توانند شکایت کنند چرا برخی مراکز درمانی بیمه را قبول ندارند؟ مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت توجه به رعایت انضباط مالی و مدیریت بهینه منابع و مصارف تاکید کرد بانک مسکن براي شبکه بانکي سودآوري 22 همتي داشت تفاهمنامه همکاری مشترک میان مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های ایران، سازمان بورس و بانک شهر امضا شد واردات ۵ میلیارد یورو کالا از شهر فرودگاهی امام انتقال شعبه بندرعباس بیمه تعاون به محل جدید طرح بیمه جامع اصناف بیمه سرمد شاخص کل به ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار واحد رسید
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بانک‌های چینی به درد سر افتادند مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیرانوند بازی فینال را از دست داد افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب بررسی عملکرد فروردین ماه بانک تجارت پیش‌بینی بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بخوانید ۱۲۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه توسط شعب بانک توسعه تعاون صادر شد گزینه مدیرعاملی بیمه سینا به نهاد ناظر معرفی شد

آمار بالای خودکشی در ژاپن


آمار-بالای-خودکشی-در-ژاپن
گرچه آمار منتشر شده مربوط به خودکشی در کشورهای جهان اغلب به‌روز نیست اما ژاپن با انتشار آمار خودکشی در سال جاری میلادی (۲۰۲۰)، تاثیر شیوع کرونا بر سلامتِ روان مردم کشور خود را سنجید.

به گزارش الفباخبر به نقل از ایسنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی در این باره آورده است: با همه‌گیری ویروس کرونا شاید توقع می‌رفت، موارد فوتی‌ در اغلب کشورها بیشتر به دلیل این بیماری باشد اما آمارها در ژاپن نشان داد که در این کشور همچنان خودکشی بیشترین قربانی را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

آمار منتشرشده نشان داد همه‌گیری کرونا، منجر به افزایش آمار خودکشی در ژاپن شده است. با شیوع کرونا گرایش به خودکشی میان زنان در ژاپن بیشتر بوده است.

مطابق آمار مربوط به اکتبر امسال، میزان خودکشی میان زنان در مقایسه با اکتبر سال قبل، تقریبا ۸۳ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میزان خودکشی میان مردان نیز در مدت زمان مشابه، تقریبا ۲۲ درصد افزایش یافته است.

احتمالی که برای توضیح آمار ماه اکتبر مطرح است به زنانی اشاره دارد که بیش از مردان به شغل‌هایی مشغول هستند که بیشتر با خطر اخراج از کار مواجه‌اند؛ شغل‌هایی از قبیل کارمند نیمه وقت هتل، حوزه خدمات غذایی و صنایع خرده فروشی.

پژوهشی از سوی سازمان بین‌المللی کمک‌های غیرانتفاعی CARE، با مشارکت ۱۰ هزار نفر، به این نتیجه رسیده است در طی همه‌گیری ویروس کرونا، ۲۷ درصد از زنان بیش از گذشته، مشکلات مربوط به سلامت روان را گزارش کردند. این در حالی است که تنها از ۱۰ درصد از مردان چنین گزارشی دریافت شد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سال ۲۰۱۶، میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در ژاپن ۱۸.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود. این رقم، تقریبا دو برابر میانگین جهانی سالانه ۱۰.۶ در هر ۱۰۰ هزار نفر است. با این وجود، طی ۱۰ سال منتهی به سال ۲۰۱۹ ، تعداد خودکشی ها در ژاپن در حال کاهش بود. بر اساس گزارش وزارت بهداشت ژاپن، سال گذشته میلادی میزان خودکشی به حدود ۲۰ هزار مورد کاهش یافت یعنی کمترین میزان از زمان شروع ثبت آمار خودکشی از سال ۱۹۷۸، هرچند این آمار پس از شیوع کرونا دوباره سیر صعودی داشته است.

 

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آذر ماه 1399 - 22:49
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت