عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 19:43

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
بررسی عملکرد نمادهای نیروگاهی در آبان ماه فروش 40 ملک مازاد بانک تجارت در داخل و خارج از کشور تعرفه تجاری ایران و سوریه صفر شد/توافق برای ایجاد کشتیرانی منظم و توسعه حمل و نقل اتحاديه اروپا درباره هوش مصنوعی به توافق رسید آزادسازی 3 زندانی در این استان توسط کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رشد ۳۳ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در بانک آینده عملیاتی شدن ریال دیجیتال بانک کشاورزی ذخیره زیر ۲۰درصد برای 17 سد مهم تأمین آب کشور فروش خودروهای برقی در آمریکا اوج گرفت پاداش برای خاموش‌کردن چندساعته یک بخاری «ارمغان» طرح یلدایی بانک رفاه کارگران بررسی پرداختی های وام ازدواج بانک تجارت خدمات‌دهی نوین بانک ایران‌ زمین بدون مراجعه حضوری | بخوانید آغاز به کار نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر اتصال دریایی شبکه برق در دستور کار ایران و قطر قرار گرفت وضعیت بورس امروز 18 آذر ۱.۵ میلیون تن محصول امروز 18 آذر در بورس کالا عرضه شد کاوشگر خورشیدی هند اولین عکس‌هایش را از خورشید گرفت محتوای درسی «کلاس اولی‌ها» تغییر می کند
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بانک‌های چینی به درد سر افتادند مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیرانوند بازی فینال را از دست داد افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب بررسی عملکرد فروردین ماه بانک تجارت پیش‌بینی بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بخوانید ۱۲۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه توسط شعب بانک توسعه تعاون صادر شد گزینه مدیرعاملی بیمه سینا به نهاد ناظر معرفی شد

جلالی: شرکت‌های هواپیمایی از نرخ‌ جدید بلیت و ظرفیت 60 درصد عدول نکرده‌اند


جلالی-شرکت-های-هواپیمایی-از-نرخ-جدید-بلیت-و-ظرفیت-60-درصد-عدول-نکرده-اند
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور گفت: رایزنی برای آغاز پرواز‌های لوفت‌هانزا را انجام داده ایم و به زودی نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

به گزارش الفباخبر به نقل از اخبارمالی، ابولقاسم جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق جلسات هماهنگی که با طرف مقابل برگزار کرده‌ایم، شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" از اواسط دسامبر سال میلادی  به کشور  ایران خواهد آمد، گفت:  جزئیات بیشتر و نتیجه نهایی پروازهای این شرکت در یکی دو روز آینده بررسی می شود.

بیشتر بخوانید:

جلالی تأکید کرد: ‌اگر شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" به ایران پرواز کند به طور  مطمئن سایر شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازشان را به کشور ایران از سر خواهند گرفت.

او توضیح داد: رایزنی برای حضور سایر شرکت های هواپیمایی خارجی هم وجود دارد و در آینده بسیاری دیگر از شرکت های هواپیمایی خارجی حضور پیدا می کنند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشور های دنیا وجود دارد افزود: هم اکنون کاهش تعداد پروازهای در  بسیاری از شرکت های هواپیمایی دنیا  وجود دارد و این کاهش پرواز تنها مربوط  به ایران نیست.

او با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پروازهای داخلی اجرا می شود گفت: این فاصله گذاری اجتماعی طبق دستور و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و تمامی شرکت ها ملزم به اجرای آن هستند و برنامه ای برای لغو آن نداریم.

بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شرایطی که ایجاد شده و همچنین با توجه به فاصله گذاری‌های اجتماعی که صورت گرفته است، مجبور به کاهش ظرفیت پروازی خود شده‌اند و با توجه به این شرایط به طور معمول با کلاس نرخی پروازها بازی می‌کنند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: تمامی ایرلاین‌ها در هر مسیری که پرواز دارند کلاس پروازی متفاوتی ارائه می‌کنند، به طور مثال ممکن است در یک مسیر پروازی کلاس نرخی متفاوتی عرضه شود و برای کلاس‌های نرخ پایین بازاریابی بیشتری صورت گیرد و پس از تکمیل آن اقدام به عرضه کلاس‌های نرخی بالاتر می‌کنند.

معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه ایرلاین‌ها کلاس نرخی را عرضه می‌کنند که سریعتر پر می‌شود، گفت: به طور مثال در پروازهای ATR که دارای ظرفیت 50 مسافر است، در جریان فاصله گذاری اجتماعی تعداد مسافرانش به 30 نفر رسیده است که بلافاصله بعد از باز شدن پرواز، 30 درصد از ظرفیتش تکمیل می‌شود، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی اقدام به عرضه با کلاس‌های بالاتر می‌کنند تا بخشی از هزینه‌هایشان جبران شود.

جلالی با اشاره به اینکه عرضه بلیت با کلاس‌های پروازی متفاوت در تمامی دنیا وجود دارد، گفت: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی اقدام به عرضه بلیت با کلاس‌های متفاوت می‌کنند و همواره با توجه به عرضه و تقاضا با کلاس‌های پروازی خود بازی می‌کنند.

او درباره افزایش 10 درصدی قیمت بلیت هواپیماها هم گفت: هیچ شرکتی حق ندارد بیش از این نرخ بلیت بفروشند و با متخلفان برخورد می شود.

شرکت‌های هواپیمایی از نرخ‌ جدید بلیت و ظرفیت 60 درصد عدول نکرده‌اند

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق تازه‌ترین بررسی سازمان هواپیمایی، شرکت‌های هواپیمایی از نرخ‌های جدید تعیین شده با افزایش 10 درصد و الزام فروش فقط 60 درصد ظرفیت پروازها، عدول نکرده‌اند.

ابوالقاسم جلالی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر فروش فقط 60 درصد ظرفیت پروازها به دقت از سوی شرکت‌های هواپیمایی اجرا می‌شود، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری بر اجرای این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت دقیق دارد، به هر حال در حوزه سلامت مردم نباید هیچ کم کاری انجام شود و البته شرکت‌های هواپیمایی هم در این حوزه همکاری می‌کنند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در هواپیماهای ATR به دلیل تایپ هواپیما فروش 50 درصد ظرفیت انجام می‌شود و در برخی انواع هواپیما 65 تا 66 درصد ظرفیت فروخته می‌شود، اما شرکت‌ها تلاش کرده‌اند، از این ظرفیت مجاز تعیین شده مسافر عبور نکنند.

وی اظهار کرد: با این حال مسافران در صورت مواجهه به هر گونه کم کاری می‌توانند مدارک را به سازمان هواپیمایی کشوری و سایت سازمان برای رسیدگی بیشتر بازتاب دهند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری درباره نظارت بر نرخ‌های جدید بلیت پروازهای داخلی بیان کرد: نرخ‌های قبلی پروازها مربوط به خرداد 99 بود، پس از موضوع الزام فروش فقط 60 درصد ظرفیت پروازها و نوساناتی که در نرخ ارز وجود داشت، شرکت‌ها درخواست تعدیل نرخ داشتند.

جلالی گفت: ارزی که پیش از این مبنای نرخ ‌گذاری قبلی بلیت پروازهای داخلی قرار گرفته بود، ارز نیمایی 11 هزار تومانی بود، به هر حال جلساتی مختلف برگزار شد، صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی هم دریافت و بررسی شد و بالاخره در شورای عالی هواپیمایی مقرر شد 10 درصد افزایش نسبت به نرخ های خرداد 99 اعمال شود و کف نرخی هم حذف شود.

وی اضافه کرد: در فروش بلیتِ پروازها با 10 درصد افزایش نسبت به نرخ‌های خرداد 99، نظارت‌های سازمان هواپیمایی دقیق انجام می‌شود وتازه ترین  بررسی‌های ما نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیمایی از نرخ‌های جدید عدول نکرده‌اند.

 

 

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 08 آذر ماه 1399 - 19:30
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت