عناوین مهم :
سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 15:27

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
سیگنال کاهشی طلا و دلار به بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه امروز ۲۷ اردیبهشت تحریم‌های روسیه، ایران را ثروتمند می‌کند؟ دستمزد کارگران جایی برای قناعت دارد؟ تصمیم مهم دولت درباره قیمت نان جزئیات واگذاری سهام به فرهنگیان اعلام شد اعتبار تمامی کارت‌های ملی تا سال ۱۴۰۵/ شهروندان حتما برای تعویض شناسنامه اقدام کنند رشد منفی تولید در صنایع غذایی و دارویی آمار فرار مغزهای آلمان بیشتر از ایران است پاسخ صریح ریاض به درخواست‌های واشنگتن | بخوانید برگزاری آیین اختتامیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب باشگاه استقلال به شایعه جدایی ساپینتو واکنش نشان داد آغاز همکاری مشترک بانک سپه با گروه خودروسازی سایپا فعالیت بازار ارز بدون مجوز بانک مرکزی ممنوع شد معاون صندوق توسعه ملی پیشنهاد ایجاد بانک اختصاصی را ارائه نمود حکم جلب رئیس بانک مرکزی لبنان صادر شد دستور فوری وزیر کشور در خصوص برکناری مدیران دولت روحانی واکنش کنعانی به ادعاهای عجیب مقام آمریکایی نسبت به ایران کمبود دارو ناشی از کاهش واردات به دلیل عدم کاهش حقوق گمرکی است سهم ۳۶درصدی مسکن از هزینه خانوار شهری/ تقریبا نیمی از هزینه تهرانی ها صرف مسکن می شود!
پر بازدید ها
بیمه دانا سال ۱۴۰۲ را در مدار رشد تمام کرد زمزمه صدور حکم جلب نتانیاهو و چند مقام دیگر ؛ وزیر خارجه اسرائیل: اگر لازم باشد به خارج سفر نمی‌کنیم جمهوری آذربایجان اموال دولت ایران را مصادره کرد! از بیمه مستمری باران با شاخص تورم با حضور ۴ مدیرعامل شرکت‌های بیمه زندگی رونمایی شد فیلتر جریان نقدینگی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ بورس تهران علت صدور "برگ جریمه رانندگی اشتباهی" چیست؟ شرایط ثبت نام وام بدون سود 300 میلیون تومانی بانک گردشگری ۱۰۳ درصد رشدحق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳ فیلتر جریان نقدینگی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ بورس تهران پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ واکنش مفتی عمان به خیزش ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا جزییات جدید از افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط افزایش ۴۲ درصدی درآمد‌های بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی رانندگان بخوانند/شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند احیای 13 مزرعه غیرفعال تولید مرغ مادر آرین

احتمال حمله نظامی به سایت های هسته ای ایران


احتمال-حمله-نظامی-به-سایت-های-هسته-ای-ایران
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گذشته در کاخ سفید همراه با مشاوران ارشد خود گزینه حمله نظامی علیه سایت اصلی هسته‌ای ایران در هفته‌های آینده را بررسی کرده است.

به گزارش الفباخبر به نقل از انرژی امروز، نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام فعلی و سابق آمریکایی در گزارشی که شامگاه دوشنبه ۱۶ نوامبر منتشر شد نوشت که این جلسه یک روز پس از آن رخ داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از افزایش قابل توجه ذخایر اورانیوم ایران خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

طبق این گزارش مشاوران ارشد دونالد ترامپ پس از طرح این موضوع، وی را از حمله نظامی منصرف کردند. این مشاوران از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهور، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه، کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع و ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده آمریکا هشدار دادند که حمله علیه تاسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند به یک درگیری گسترده تبدیل شود.

این گزارش تاکید دارد که هر گونه حمله چه موشکی و چه سایبری تقریبا معطوف به نطنز خواهد بود جاییکه روز چهارشنبه گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ذخایر اورانیوم ایران در آنجا اکنون ۱۲ برابر بیشتر از حد مجاز در توافق هسته‌ای است. دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد. آژانس همچنین در گزارش خود تصریح کرده است که ایران اجازه دسترسی به یک سایت مشکوک دیگر را که در آن شواهدی از فعالیت هسته‌ای گذشته این کشور وجود داشته نداده است.

طبق این گزارش ترامپ در جلسه هفته گذشته خود از دستیاران ارشد امنیت ملی خود پرسیده است که چه گزینه‌هایی وجود دارد و چگونه می‌توان به این موضوع پاسخ داد.

 

آیا امکان حمله موشکی از دستور کار خارج شده است؟

نیویورک تایمز نوشته است که پس از آنکه مایک پمپئو و ژنرال مایلی خطرات احتمالی حمله را تشریح کردند افراد حاضر در جلسه به این نتیجه رسیدند که حمله موشکی از دستور کار خارج شده است. با این حال افرادی که نیویورک تایمز با آن‌ها گفت‌وگو کرده است معتقدند که دونالد ترامپ همچنان می‌تواند دنبال راه‌های حمله به دارایی‌ها و متحدان ایرانی از جمله شبه نظامیان در عراق باشد.

طبق این گزارش، یک روز پیش از نشست روز پنجشنبه دونالد ترامپ، گروه کوچک‌تری از مشاوران امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره ایران تشکیل جلسه داده بودند.

نیویورک تایمز معتقد است که حمله به ایران ممکن است برای پایگاه اجتماعی دونالد ترامپ که اغلب مخالف حضور آمریکا در درگیری‌های خاورمیانه است مناسب نباشد اما این موضوع می‌تواند روابط واشنگتن با تهران را بدتر کند که احیای آن برای جو بایدن رئیس جمهور منتخب بعدی دشوارتر باشد چراکه بایدن وعده داده است که توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران را احیا کند.

دونالد ترامپ هفته گذشته مایک اسپر، وزیر دفاع را برکنار و کریستوفر چارلز میلر را به جای او منصوب کرد. این جابجایی در بالاترین منصب نظامی و امنیتی کابینه سوالات زیادی را پیش روی متخصصان و کارشناسان قرار داده است.

هفته گذشته نیویورک تایمز بار دیگر در گزارشی نوشت که مقامات وزارت دفاع آمریکا به طور غیر رسمی ابراز نگرانی کرده‌اند که رئیس جمهور ممکن است در آخرین روزهای دوره صدارتش، عملیاتی را به صورت آشکار یا مخفی علیه ایران یا سایر دشمنان آغاز کند.

درحالی از امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز صحبت شده است که تابستان گذشته مقام‌های ایران اعلام کرده بودند که به‌دنبال وقوع حادثه‌ای، یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. پس از اعلام این حادثه گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی مبنی بر خرابکاری و یا حتی «حمله» اسرائیل مطرح شد. به‌طوریکه روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مسئول امنیتی در منطقه خاورمیانه که نامی از وی برده نشده اعلام کرد که حادثه بر اثر کارگذاشتن یک وسیله انفجاری در داخل تاسیسات نطنز روی داده است.

در نهایت بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز خرابکاری بوده است اما به جزییات آن اشاره نکرد.

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 27 آبان ماه 1399 - 12:51
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت