عناوین مهم :
سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 21:42

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
زمان‌بندی عرضه های بورس کالا اعلام شد برنامه های صنعت بیمه در چارچوب تخصص گرایی پیش می رود مجلس با حساسیت ویژه ای لوایح دولت در خصوص صنعت بیمه را بررسی خواهد كرد مجلس با تمام قوا در كنار صنعت بیمه است برگزاری مراسم تقدیر از نمایندگان بیمه پاسارگاد شعبه ارومیه (اشخاص) – سازمان فروش کد ۹۴۰ راه اندازی نسخه های جدید سامانه های آماری و هوش تجاری در بیمه ایران یزدان‌دوست: موفقیت‌های بیمه ملت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار اهدای جوایز برندگان مسابقه عمر و سرمایه‌گذاری «آفرین ساز» بیمه دی، گواهینامه‌ی ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد نتایج حاصل از داده ها باید منجر به اصلاح فرآیند های خدمت رسانی گردد حضور بیمه سرمد در اولین رویداد تامین مالی نوآوری و فناوری حمایت موثر بیمه سرمد از صنعتگران استان قزوین بازدید وزیر کار از غرفه بیمه ملت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد افزایش سرمایه در بانک پارسیان فوری: وام خرید مسکن افزایش یافت موفقیت‌های شرکت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار آغاز مهلت حساب وکالتی و واریز وجه برای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها/ مشتریان برای افتتاح حساب این توصیه را جدی بگیرند چراغ سبز وزارت راه به خریداران مسکن سرمایه‌ای | اقساط وام خرید مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می شود؟ آغاز مرحله اول پیش فروش خودرو
پر بازدید ها
بیمه دانا سال ۱۴۰۲ را در مدار رشد تمام کرد زمزمه صدور حکم جلب نتانیاهو و چند مقام دیگر ؛ وزیر خارجه اسرائیل: اگر لازم باشد به خارج سفر نمی‌کنیم جمهوری آذربایجان اموال دولت ایران را مصادره کرد! علت صدور "برگ جریمه رانندگی اشتباهی" چیست؟ شرایط ثبت نام وام بدون سود 300 میلیون تومانی بانک گردشگری فیلتر جریان نقدینگی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ بورس تهران واکنش مفتی عمان به خیزش ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا افزایش ۴۲ درصدی درآمد‌های بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه | بخوانید جزییات جدید از افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط رانندگان بخوانند/شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند دست باز مسافران با وجود پکیج‌های متنوع در لحظه آخر؛ از تور کیش تا تور تایلند شرایط دریافت وام خرید خودرو کارکرده پرداخت 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری توسط بانک تجارت پیش بینی بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
الفباخبر بررسی می‌کند

شناسایی فرصت‌های قانونی برای توسعه بازار بیمه


شناسایی-فرصت‌های-قانونی-برای-توسعه-بازار-بیمه
الفباخبر- سندیکای بیمه گران ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی صنعت بیمه کشور و به منظور ایجاد تحرک در زمینه بهره گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های توسعه بازار بیمه تعاملات خود را به طور گسترده آغاز کرده است.

 متاسفانه تا به امروز صنعت بیمه نتوانسته به جایگاه اصلی خود دست یابد چراکه برخی از از افراد بر این باور هستند که بیمه از کارایی لازم برخوردار نیست که علت اصلی آن را می توان در عدم فرهنگ سازی و همچنین جای خالی ارائه اطلاعات لازم به مردم و یا برخی از مسئولان جستجو کرد. از این رو کارشناسان امر معتقد هستند که چنانچه صنعت بیمه در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد شاهد کاهش ضرر و زیان ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

انتظار می رود در شرایط موجود فعالان حوزه بیمه نیز به فرصتها و ظرفیت‌ها توجه لازم را داشته باشند در غیر اینصورت فرصت های موجود یک به یک از بین خواهد رفت که این خود در افول صنعت بیمه تاثیر بسزایی دارد‌.

بررسی فرصت‌های قانونی برای توسعه صنعت بیمه

 بدیهی است که یکی از فرصت‌های قانونی برای خلق کار در صنعت بیمه توجه به بند خ ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه است، که طی آن تمام اعضای سازمان های نظام پزشکی و نظام دامپزشکی کشور ملزم به تهیه بیمه نامه مسئولیت حرفه‌ای شده‌اند. اتفاقی که در صورت تحقق می تواند برای پزشکان پرستاران و یا دامپزشکان بسیار موثر واقع شود هر چند این مهم طی سالهای گذشته با روند رو به رشدی مواجه شده است اما این در حالی است که می‌توان با  معرفی هر چه بیشتر این بیمه شاهد توسعه و رونق بیمه نامه مسئولیت حرفه ای در کشور بود اتفاقی که در صورت تحقق می تواند تحولی عظیم در حوزه مسئولیت حرفه ای و در نهایت مسئولیت اجتماعی به دنبال داشته باشد‌

باید در نظر داشت که اجبار در خرید بیمه نامه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان حجم قابل توجهی از جامعه پزشکی را  ناگزیر به سوی صنعت بیمه هدایت کرد،اما به دلیل پیچیدگی های موجود  برخی از متقاضیان  به هنگام خرید این بیمه سردرگم و یا کلافه شدند  از این رو انتظار می رود  مسئولان امر فکری برای ساده سازی فرآیندهای اجرایی این امر نظر بگیرن در غیر این صورت رخت بر بستن رونق از این بیمه چندان دور از ذهن نخواهد بود.

به گزارش الفباخبر، ایجاد انگیزه و کشش در پزشکان و دامپزشکان برای گرایش به بیمه نامه‌های مسئولیت حرفه‌ای زمانی امکان پذیر است که راهکارهای اجرای گسترده این موضوع در داخل صنعت بیمه به طور همدلانه شناسایی و بازار به طور منطقی برای آنان گشوده شود در غیر این صورت فرصت سازی موجود به فرصت سوزی تبدیل خواهد شد.

در همین زمینه وزارت بهداشت در خصوص لوایح  حوزه وظایف و اختیارات این سازمان ها و اخذ نظر مشورتی آنها وارد میدان همکاری خواهد شد و سازمان نظام پزشکی با توجه به ماموریت هایی که در زمینه صلاحیت شاغلان حرفه های. پزشکی و وابسته به آن ها دارد، می تواند از سوی صنعت بیمه به مذاکرات برای عملیاتی سازی مفاد قانونی مرتبط دعوت شود.

خوشبختانه سندیکای بیمه گران ایران در نشست ماه گذشته خود با سازمان نظام پزشکی به رشد قابل توجهی این بیمه اشاره داشت و در نشست مشترک مقرر شد تدوین شیوه نامه و بررسی مسایل و موضوعات مربوط به مسئولیت مدنی پزشکان و چگونگی ویزیت آنلاین همکاری داشته باشند که این خود در توسعه بیمه نامه مسئولیت حرفه‌ای موثر خواهد بود.

به ویژه آنکه موضوع نحوه احراز هویت بیمه شدگان درمان و چگونگی استعلام تایید صلاحیت حرفه‌ای پزشکان از سوی سازمان پزشکی و ارائه آن به صنعت بیمه نیز از موضوعات مورد علاقه در این نشست بود.

به هر حال انتظار می‌رود این روند به خوبی تکمیل شود تا ظرفیت های گسترش خدمات صنعت بیمه فراهم و به سایر حوزه‌ها نیز تعمیم داده شود.

لازم به ذکر است که اجبار قانونی بیمه نامه‌هایی مانند بیمه شخص ثالث رامی توان یک فرصت قانونی دانست  که به بازار سازی در بیمه های کشور کمک خواهد کرد، اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که تحرک عملیاتی و برنامه های دستگاه متولی برای اجرای فرصت های قانونی بسیار حایز اهمیت است.

نقش نهادهای دولتی در اجرای بیمه نامه‌ها

آنچه مسلم است نقش نهادهای مرتبط در اجرای  بیمه‌نامه‌های اجباری بر کسی پوشیده نیست.  به عنوان مثال دستگاه قضایی می تواند این بیمه نامه‌ها را به عنوان وثیقه قرار تامین در خسارات غیرعمومی که امکان استیفای حق وجود دارد بپذیرد. بنابراین می‌توان ادعا داشت که نهادهای دولتی در رشد و توسعه صنعت بیمه نقش بسزایی را ایفا می‌کنند. اتفاقی که شاید نیازمند برگزاری جلسات کارشناسانه متعددی باشد.

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 31 خرداد ماه 1399 - 16:10
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت