عناوین مهم :
سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 12:38

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
رسانه آمریکایی: عملیات ما در خان‌یونس ۳ تا ۴ هفته طول می‌کشد رافت: پرسپولیس باید به فکر کسب ۲ جام دیگر باشد اعلام تکالیف و ماموریت های شرکت بیمه اتکایی رایا محدودیت سنی در پرداخت وام ازدواج برای زوج‌ها کاهش قابل توجه تورم مواد خوراکی | ببینید مصرف گاز طبیعی در ایران، معادل نصف مصرف گاز در قاره اروپا است ارزش سهام در بازارهای بورس اروپا افزایشی شد شرایط دریافت وام فوری 100 و 150 میلیونی برای همه وصولي هاي گمرك در 8 ماهه امسال به 115 هزار ميليارد تومان رسيد گمرک ممنوعیت ترخیص روغن را ابلاغ نکرد خبر خوش به بازنشستگان در خصوص واریز وام پرداخت ۱۱۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج از ابتدای سال محرومیت این افراد از دریافت وام بانکی وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور در حوزه ارتباطات فعال هستند قیمت گوجه از موز هم سبقت گرفت پایداری و کیفیت آبرسانی شمال غرب تهران افزایش یافت عیدی و پاداش کارگران در سال 1402 اعلام شد رشد چند برابری تعاونی‌های اعتباری پایین بودن سهم تعاونی‌های روستایی از صادرات
پر بازدید ها
اورانگوتانی که زخم خود را با گیاه دارویی درمان کرد! گرما و خشکسالی به سرعت اروپا را در بر می گیرد پرداخت وام فوری ۳۰۰ میلیونی بانک ایران زمین با سپرده ۱۰ میلیونی همکاری سازمان ثبت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عوامل موثر بر قیمت میلگرد در نیمه اول سال 1403 هویت و قومیت و بررسی مفاهیم، چالش‌ها و راهکارها مهم‌ترین اقدام ۱۴۰۳ بیمه رازی:پاسخ به نیازهای ناشناخته بیمه‌گذاران آغاز جشنواره تخفیف­‎های بیمه­‎ای معلم ویژه فرهنگیان کشور ثبت نام دریافت وام 600 میلیون تومانی دولتی آغاز شد افشاگری تازه همتی از بانک مرکزی | ببینید پرداخت وام فوری 500 میلیون تومانی در بانک ملت آغاز شد نحوه ثبت نام بلو کارت بانک سامان فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است سوالات آیین نامه رانندگی و تاثیر آن بر گواهینامه رانندگی !

وام ازدواج حتی با سیم کارت


وام-ازدواج-حتی-با-سیم-کارت
الفباخبر - گروه بانک: رئیس‌کل بانک مرکزی درباره شرایط و وثایق وام ازدواج گفت: متناسب با اعتبارسنجی، حداکثر یک سفته یا یک ضامن معتبر مورد نیاز است.

به گزارش الفباخبر ، علی صالح‌آبادی درباره شرایط و وثایق وام ازدواج گفت: مدارک مورد نیاز در آیین‌نامه ابلاغی به بانک‌ها مشخص است که چندین مورد ازجمله مدارک هویتی است و درباره وثایق نیز اعلام کردیم که متناسب با اعتبارسنجی، حداکثر یک سفته یا یک ضامن معتبر مورد نیاز است.

وی افزود: البته درباره وثایق علاوه‌بر این، مواردی را در دستورالعمل دیدیم و مثلا نوشتیم می‌توانند قرارداد لازم‌الاجرا بگیرند و حتی امکان سیم کارت موبایل را درنظر گرفتیم.

وی تأکید کرد: وقتی وثایق و مدارک تحویل بانک شد، باید حداکثر ظرف مدت ۱۰‌روز وام پرداخت شود و اگر این کار انجام نگیرد، خلاف است و راه اعلام تخلفات نیز این است که به سامانه شکایت ما و یا سامانه ارتباط مردمی بانک مرکزی اعلام بشود تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور ۱۱‌تیرماه امسال بانک مرکزی را ملزم کرد که ظرف ۱۵‌روز آیین‌نامه‌ای را برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار» تهیه کند. بر اساس قانون بودجه سال‌1401 کل کشور،  ‌تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱/۱۳۹۷ بوده است، معادل 120‌میلیون تومان و با دوره بازپرداخت 10‌ساله است.

البته این تسهیلات قرض‌الحسنه برای زوج‌های زیر 25‌سال و زوجه‌های زیر 23 سال 150 میلیون تومان خواهد بود و تمامی بانک‌ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به‌صورت عمومی اعلام کنند.

دیوان محاسبات کشور اخیرا گزارش داده بود که بانک سپه با ۳۱۷۶ فقره، بانک ملی با ۵۹۰۹ فقره، بانک توسعه تعاون با ۵۸۳ فقره و بانک کشاورزی با ۴۲۷۷ فقره تخصیص وام ازدواج به متقاضیان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 21 تیر ماه 1401 - 17:14
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت