عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 17:22

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
توضیحات وزیر نفت درباره اختلال اخیر در جایگاه‌های سوخت بررسی چالش بزرگ افزایش حقوق کارگران در کشور انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایرانی‌ها بیش از 2.5 برابر مردم جهان آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند یحیی دست روی ۲ ستاره سپاهان گذاشت/ لوکادیا هم گزینه پرسپولیس شد پرسپولیس امیدی برای سفر به آمریکا دارد؟ دعوایی که تمام‌شدنی نیست/ شکایت باشگاه پرسپولیس از مدیرعامل استقلال صادرات این ۳ مدل خودروی سایپا به بازار روسیه و بلاروس گزارش بورس امروز چهار شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ | بخوانید امضای تفاهم نامه تاریخی کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت توسعه صنایع بهشهر ارسال لایحه مدیریت یکپارچه سواحل به دولت وزیر راه و شهرسازی از انعقاد ۵۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه برای توسعه اقتصاد دریا و سرمایه گذاری بندری خبر داد اینترنت ماهواره‌ای به‌طور رسمی وارد کشور می‌شود فروش ۲۲۰۰ میلیارد تومان دارایی مازاد دولت در سال ۱۴۰۲ وزارت امور خارجه آلمان کاردار ایران را احضار کرد بازیگر خط قرمز درگذشت شرایط دریافت فیبر نوری برای شهروندان تهرانی چگونه است؟ تقدیر از توسعه خدمات و توجه ویژه به مسائل بازنشستگان چرا فرهنگ استفاده از خدمات بیمه غیر خودرویی در ایران آن‌طور که باید توسعه نیافته است؟
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی

آشنایی با انواع وام های بانک ملت


آشنایی-با-انواع-وام-های-بانک-ملت
الفباخبر - گروه وام: اعطای تسهیلات و وام بانکی توسط بانک‌ها در چهارچوب نظام بانکداری بدون ربا و عقود اسلامی، یکی از روش‌های مرسوم برای توسعه و رونق اقتصادی و به ویژه کمک به نیازهای مالی مردم و تامین نقدینگی مورد نیاز آن‌ها است.

الفباخبر ، تسهیلات و وام بانک ملت نیز مانند سایر بانک‌ها، در راستای جذب مشارکت مشتریان و با هدف توسعه و گسترش به بخش‌های تولیدی و کارگاهی یا خرید قسطی کالا و در قالب سپرده‌ها و خدمات ریالی، تسهیلات ریالی، سپرده‌ها و خدمات و تسهیلات ارزی به افراد اعطا می‌شود.

کاماپرس در ادامه این مطلب به بررسی انواع تسهیلات و وام های بانک ملت می‌پردازد؛

تسهیلات آنی به اعتبار شخص (تابش)

نوعی تسهیلات اعتباری است که در جهت حفظ منافع و سپرده های کوتاه مدت و بلند مدت در دو بخش مصارف شخصی و تسهیلات کسب و کاری در قالب اعتبار در حساب جاری، عقد مرابحه و همچنین کارت اعتباری مرابحه در قبال سپرده سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت می‌شود.

تسهیلات تابش بانک ملت (آنی به اعتبار شخص):

بانک ملت تسهیلات تابش را به تمام مشتریان حقیقی و حقوقی خود تا سقف فردی از 70 تا 300% مبلغ سپرده‌های مدت دار اعطا می‌کند. ضمنا سقف این تسهیلات در قالب عقد مرابحه و اعتبار در حساب جاری یک میلیون تومان و در قالب کارت اعتباری مرابحه 50 میلیون تومان است.

از مزایای تسهیلات تابش می‌توان به عدم اخذ پیش دریافت و تفاوت حداقل نرخ 3 درصدی سود تسهیلات با سپرده، اعطای مجدد بعد از تسویه تسهیلات و اعطای آن در قالب کارت و عقد مرابحه به دارنده حساب سپرده توثیقی و صرفاً یکی از اقارب اشاره کرد.

مدت بازپرداخت این تسهیلات در قالب کارت اعتباری 12، 24 و 36 ماهه و در قالب عقد مرابحه از 24 تا 36 ماه است.

تسهیلات ویژه متخصصین

بانک ملت به متخصصین و صاحبان مشاغل با توجه به نوع حرفه و تخصص آن‌ها و سایر شرایط مورد نیاز، تسهیلاتی را در راستای تامین نیاز آنان در تامین مواد اولیه و ابزار کار مصرفی و تجهیزات مورد نیاز و خرید محل فعالیت اعطا می‌کند.

تمام اشخاص حقیقی فعال در بخش های پزشکی و رشته های مرتبط پزشکی و همچنین گروه‌هایی که از طریق انعقاد قرارداد با مراکز مرتبط پزشکی فالیت می‌کنند و سایر متخصصین مانند وکلا، سردفتران، آموزشگاه‌ها و سایر موارد مندرج در ضوابط بانک ملت می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

این تسهیلات براساس نوع تخصص متقاضیان و قالب عقد مورد استفاده، از مبلغ  200 میلیون تومان تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید مواد مصرفی، تجهیزات و خرید محل فعالیت، صرفاً به اشخاص حقیقی دارای مجوز اعطا می‌شود.

 قرض الحسنه ویژه بانک ملت

در وام قرض الحسنه، بانک ملت به عنوان قرض دهنده، مبلغی وجه معین را براساس شرایط و ضوابط بانک به متقاضی به عنوان قرض گیرنده اعطا می‌کند. حداقل مبلغ سپرده‌گذاری برای افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه 2 میلیون تومان است که این رقم در حساب مشتری مسدود شده و مازاد آن به جهت تسهیلات قرض الحسنه قابل اعطا است.

حداقل مبلغ قابل اعطا از محل حساب قرض الحسنه ویژه، یک میلیون تومان با مدت بازپرداخت حداکثر 5 سال است. ضمنا امکان افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه به صورت حقیقی انفرادی و اشتراکی و حقوقی نیز وجود دارد.

سپرده شایان

در طرح شایان با افتتاح حساب ویژه این سپرده در بانک ملت می‌توان از تسهیلات با نرخ‌های ویژه بهره‌مند شد. ضمن این‌که مشتریان دارای حساب‌های سپرده قرض الحسنه جاری با دسته چک یا بدون دسته چک یا سپرده کوتاه مدت عادی در این بانک نیز می‌توانند از اولویت دریافت تسهیلات در بانک ملت بهره‌مند شوند.

افتتاح حساب‌ ویژه طرح شایان به دو شکل سپرده قرض الحسنه جاری بدون دسته‌چک ‏‏و  سپرده سرمایه گذاری کوتاه‌مدت ویژه طرح شایان صورت می‌گیرد. همچنین حساب‌های از پیش موجود برای بهره‌مندی از این تسهیلات شامل سپرده قرض‌الحسنه جاری با دسته چک یا بدون آن و سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌ مدت عادی است.

نرخ سود این تسهیلات از 5 تا 18 درصد و متناسب با مدت ماندگاری سپرده و مدت بازپرداخت اقساط از 12 تا 48 ماه در نظر گرفته شده است.

مدت سپرده‌گذاری: حداقل یک ماه و حداکثر 12 ماه

حداقل مبلغ سپرده‌گذاری در این تسهیلات حداقل 5 میلیون تومان به مدت 1 تا 12 ماه با مبلغی براساس معدل حساب مشتری و تا سقف 2 برابر این معدل است که به دو شکل واریز به حساب از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان و صدورکارت اعتباری  با مبلغ 10 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان اعطا می‌شود.

از مزایای تسهیلات شایان برای مشتریان حقیقی می‌توان به امکان دریافت تسهیلات تا دو برابر معدل حساب، امکان سپرده گذاری یکجا یا تدریجی و  امکان بازپرداخت تسهیلات تا 48 اشاره کرد. ضمن این‌که امکان معرفی کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها از سوی آن‌ها جهت دریافت تسهیلات متناسب با امتیاز اکتسابی بر اساس میانگین حساب برای اشخاص حقوقی در نظر گرفته شده است.

وام 10 میلیونی بانک ملت

بانک ملت در راستای تامین نیازهای مالی مشتریان خود وامی 10 میلیون تومانی با سود 18 درصد و مدت بازپرداخت اقساط 3 ساله با معرفی یک ضامن در نظر گرفته است.

تسهیلات طرح اوج

برای دریافت تسهیلات طرح اوج، متقاضی باید به سپرده‌گذاری مبلغ حداقل ۱۰۰ هزار تومان در حساب‌های ویژه طرح اوج ملت (دو حساب بدون دسته چک و حساب کوتاه‌مدت عادی) اقدام کند. در این شرایط متقاضی با گذشت 120 روز و بر اساس امتیازی که به حساب او اختصاص یافته است در فهرست اولویت برای دریافت تسهیلات و وام بانک ملت با نرخ‌های خاص و ویژه قرار خواهد گرفت.

از مزایای طرح اوج بانک ملت می‌توان به به امکان سپرده‌گذاری تدریجی و یکجا) و عدم مسدودی سپرده متقاضی بعد از دریافت تسهیلات اشاره کرد. ضمن این‌که امکان سپرده گذاری شخصیت‌های حقوقی و بهره‌مندسازی کارکنان آن‌ها در این طرح نیز فراهم شده است.

حداقل مبلغ پرداختی در این طرح ۲ میلیون تومان و حداکثر آن 40 میلیون تومان با مدت بازپرداخت حداکثر 36 ماه برای کارت اعتباری و حداکثر 48 ماه برای فروش اقساطی خرید است.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 03 بهمن ماه 1400 - 19:29
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت