عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 05:28

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
این نماینده مجلس به دادستانی احضار شد جزئیات امضای درخواست شفافیت هیات رییسه مجلس توسط نمایندگان مجلس رای کمیته انضباطی در خصوص بازی دربی مشخص شد افتتاح و معرفی حساب وکالتی در بانک ملی ایران امکان پذیر شد جان آرات حسینی در خطر است | بخوانید با رژیم خاص غذایی غول منچستر سیتی آشنا شوید سرمربی محبوب لیونل مسی به الهلال پیوست مرگ در جاده‌های ایران طلب بیمه پارسیان از سیمان فارس چه میزان است؟ تسهیلات ۲۰۰میلیونی از طریق بیمه البرز ثبت افزایش سرمایه شرکت بيمه پارسيان افزایش ۵۴ درصدی درآمد بیمه دی بازار سهام را نمی‌توان دستوری مدیریت کرد بورس تعطیل می‌شود؟ افت ۱.۹۴ درصدی شاخص کل بورس در شروع معاملات سقوط بازار سرمایه شوک به سرمایه اجتماعی هجوم فروشندگان به بازار خودرو پس از اعلام سقوط قیمت‌ها ۱.۷ میلیون خودرو تا پایان سال تولید می‌شود؟ پیش‌بینی سخنگوی شورای رقابت از قیمت خودروها/ شجاعی: این‌گونه می‌توان منتظر سقوط قیمت خودرو بود
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت

آخرین وضعیت برنامه دولت و طرح مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰/ میرتاج‌الدینی: منابع تبصره ۱۴ برای حمایت از اقشار ضعیف کافی نیست


آخرین-وضعیت-برنامه-دولت-و-طرح-مجلس-برای-حذف-ارز-۴۲۰۰-میرتاج-الدینی-منابع-تبصره-۱۴-برای-حمایت-از-اقشار-ضعیف-کافی-نیست
الفباخبر - گروه سیاسی: عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان "دولت باید مقابل حذف ارز ترجیحی، یارانه حمایت از معیشت مردم را در نظر بگیرد"، گفت: سعی ما بر این است که منابع تبصره ۱۴ را تقویت کنیم چرا که منابع در نظر گرفته‌شده به‌خصوص در بحث بهداشت کافی نبوده است.

الفباخبر ، در محافل رسانه‌ای بحث‌هایی در مورد برنامه ارائه‌شده دولت در خصوص حذف ارز 4200تومانی مطرح شده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها دولت برنامه جدیدی اعلام نکرده و همان اعداد قبلی را جهت حمایت از اقشار مختلف پس از حذف ارز 4200تومانی در نظر گرفته است.
در این مصاحبه برای بررسی بیشتر برنامه دولت با حجة الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفتگو شده است.

میرتاج‌الدینی در گفتگویی، و در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه ارائه‌شده از سوی دولت برای حذف ارز 4200تومانی گفت: چگونگی حذف ارز 4200تومانی در اختیار دولت است، حرف دولت این است که ارز ترجیحی به مرحله‌ای رسیده است که حذف آن اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه حذف ارز 4200تومانی به‌معنای حذف یارانه‌ها نیست بلکه یارانه‌ها را آشکار می‌کند، گفت: تأکید مجلس این است که دولت برنامه روشنی را ارائه و دقیقاً مشخص کند که چگونه می‌خواهد از معیشت مردم محافظت و قیمت‌ها را مدیریت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تأکید مجلس بر این است که دولت حتماً باید مقابل حذف ارز ترجیحی، یارانه حمایت از معیشت مردم را در نظر بگیرد، این کار را نیز باید به‌صورت کارت یارانه‌ای انجام دهد نه به‌صورت یارانه نقدی، این بدین معناست که مردم می‌توانند با استفاده از کارتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، کالاهایی را که توسط سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌شود، به‌قیمت مصوب خریداری کنند.

وی تأکید کرد: دولت باید به‌گونه‌ای مدیریت کند که کالاها به‌صورت گسترده در سطح جامعه وجود داشته باشد. فروشگاه‌ها نیز با توجه به اینکه این کارت در اختیار مردم قرار دارد، باید تخفیفات لازم را ارائه کنند، این مسئله طرح مجلس است که پیگیری می‌شود و نظر دولت نیز به این طرح نزدیک است.

منابع تبصره 14 برای حمایت از اقشار ضعیف کافی نیست

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سؤالی در مورد منابع در نظر گرفته‌شده در بودجه سال 1401 برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه گفت: دولت در لایحه 172هزار میلیارد تومان برای این مسئله در نظر گرفته است که از این رقم 106هزار میلیارد تومان برای دارو و گندم و 66هزار میلیارد تومان نیز برای نهاده‌های دامی است.

وی اضافه کرد: البته سعی ما بر این است که منابع تبصره 14 را تقویت کنیم چرا که منابع در نظر گرفته‌شده برای حمایت از اقشار مختلف جامعه پس از حذف ارز 4200تومانی به‌خصوص در بحث بهداشت کافی نبوده است.

قیمت ارز ,

انتهای پیام


تاریخ انتشار: جمعه 01 بهمن ماه 1400 - 15:58
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت