عناوین مهم :
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 08:32

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
زمان‌بندی عرضه های بورس کالا اعلام شد برنامه های صنعت بیمه در چارچوب تخصص گرایی پیش می رود مجلس با حساسیت ویژه ای لوایح دولت در خصوص صنعت بیمه را بررسی خواهد كرد مجلس با تمام قوا در كنار صنعت بیمه است برگزاری مراسم تقدیر از نمایندگان بیمه پاسارگاد شعبه ارومیه (اشخاص) – سازمان فروش کد ۹۴۰ راه اندازی نسخه های جدید سامانه های آماری و هوش تجاری در بیمه ایران یزدان‌دوست: موفقیت‌های بیمه ملت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار اهدای جوایز برندگان مسابقه عمر و سرمایه‌گذاری «آفرین ساز» بیمه دی، گواهینامه‌ی ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد نتایج حاصل از داده ها باید منجر به اصلاح فرآیند های خدمت رسانی گردد حضور بیمه سرمد در اولین رویداد تامین مالی نوآوری و فناوری حمایت موثر بیمه سرمد از صنعتگران استان قزوین بازدید وزیر کار از غرفه بیمه ملت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد افزایش سرمایه در بانک پارسیان فوری: وام خرید مسکن افزایش یافت موفقیت‌های شرکت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار آغاز مهلت حساب وکالتی و واریز وجه برای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها/ مشتریان برای افتتاح حساب این توصیه را جدی بگیرند چراغ سبز وزارت راه به خریداران مسکن سرمایه‌ای | اقساط وام خرید مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می شود؟ آغاز مرحله اول پیش فروش خودرو
پر بازدید ها
یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟ معاون بهداشت خبر داد: تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد؛ ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت چند سوال کلیدی از وزیر کار شرایط ثبت‌ نام بیمه رایگان بانوان اعلام شد همراه اول، دیجی کالا را خرید وبسایت شخصی خود را با قالب‌های آماده پرتال حرفه‌ای بسازید آمارهای عجیب و تازه از تخریب محیط زیست/ با دست خود تیشه به ریشه ها نزنیم نخست وزیر جدید کویت انتخاب شد شیوه فعال کردن خدمات پیامکی چک‌های صیادی عملکرد عالی پست بانک در سال 1402 درخواست رئیس سیا از ترکیه درباره ایران افزایش ۲ هزار و ۲۱۵ واحدی شاخص کل اعلام تعرفه‌های پزشکی

ماجرای ممانعت پلیس از برگزاری یک نمایشگاه در تهران


ماجرای-ممانعت-پلیس-از-برگزاری-یک-نمایشگاه-در-تهران
الفباخبر - گروه سیاسی: روز گذشته پلیس مانع ورود خودروها به نمایشگاه بین المللی در بزرگراه چمران شد ،پلیس تاکید دارد که نمی تواند ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب را کنترل کند ،شهرداری نیز هفته گذشته یادآوری کرده بود نمایشگاه شهرآفتاب خاک می خورد و همچنان نمایشگاه های پرمخاطب در دل شهر برگزاری می شود .

به گزارش الفباخبر ، هفته گذشته بود که رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در نطقی اعلام کرد که با وجود سرمایه گذاری انجام شده برای مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب همچنان نمایشگاه ها در داخل شهر تهران برگزار می شود و گام موثری در زمینه انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برداشته نشده است.

روز گذشته پلیس هم بازدیدکنندگان چند نمایشگاه  تخصصی در حوزه‌هایی مانند ماشین آلات کشاورزی، مواد اولیه و منسوجات خانگی و پوشاک را که در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می شدند را شگفت زده کردو مانع ورود خودروهایشان به نمایشگاه شد .

 رییس شورای شهر تهران هم  در همین روز اعلام کرد که شب گذشته با رییس پلیس تهران  صحبت کرده و اعلام شده که نمایشگاه در تهران و مرکز شهر برگزار نشود . به گفته چمران، این مسئله عین توافقی است که سال ۸۴ شهرداری با پلیس تهران و همچنین رئیس جمهور وقت داشته است؛ نمایشگاه شهر آفتاب هم به این منظور احداث شده که البته سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته و دنبال این هستیم که آمادگی‌های لازم فراهم شود تا همه این نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار شود.

 
 

اما امروز پلیس از توافق تازه با برگزار کنندگان نمایشگاه خبرداد و اعلام کرد که نمایشگاه های پرمخاطب باید از ۲۰ روز قبل با پلیس برای ساعت برگزاری نمایشگاه هماهنگ کنند.

محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت توضیح داده است که «اشتباه از سمت افرادی بود که اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده بودند چرا که در بلند مدت باید نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل می‌شد و در کوتاه مدت هم باید متقاضیان برگزاری نمایشگاه با پلیس برای هماهنگی ساعت برگزاری صحبت می‌کردند.»

 
 

توافق جدید بابرگزار کنندگان این نمایشگاه شده است که آنها ساعت برگزاری نمایشگاه را به  ۹ صبح تا سه بعدازظهر تغییر دهند و پلیس نیز محدودیت های ورودی را بردارند . 

به گفته پلیس  ساعت اصلی نمایشگاه بعدازظهر بود و پلیس در آن محل به هیچ عنوان نمی‌توانست ترافیک را مدیریت کند و برای اینکه نمایشگاه هم تعطیل نشود با توجه به رایزنی‌هایی که انجام شد در نهایت تصمیم به تغییر ساعت گرفته شد و برای بعدازظهر نمایشگاه تعطیل است و فقط در بازه زمانی ۹ صبح تا سه بعدازظهر اجازه فعالیت دارد.

این درحالی است که مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران معتقد است  اقدام پلیس راهور در مسدود کردن مسیر حرکت خودروها به سمت محل نمایشگاه‌های بین المللی غیرقانونی و نسنجیده بوده است.

مجید افتخاری ،عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک هم  می گوید: شنیده‌ها حاکی از این است که شهرداری جلوی برگزاری نمایشگاه را گرفته و پلیس راهور اعلام کرده مکان برگزاری نمایشگاه، شهر آفتاب است و امکان برگزاری نمایشگاه در مکان نمایشگاه بین‌المللی تهران وجود ندارد.

با توجه به گلایه های هفته گذشته اعضای شورای شهر تهران به نظر می آید گمانه زنی های عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان دور از ذهن نباشد . 

سید جعفر تشکری هاشمی ،رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درنطقی از بدون استفاده ماندن مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گلایه کرده و گفته بود با وجود همه  امکاناتی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده، عملاً بدون استفاده مانده و سالانه 22 میلیارد تومان، صرف نگهداشت آن می‌شود در صورتی که از درآمد 61 میلیارد تومانی که در بودجه سال 1400 شهرداری تهران برای این مجموعه پیش‌بینی شده بود، به دلیل برگزاری بیشتر نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی تهران، تا این تاریخ تنها 4 و نیم میلیارد تومان، محقق شده است.

به گفته تشکری هاشمی علاوه بر امکان برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و کوچک و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی، ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای تبدیل شدن به شهر نمایشگاهی و منطقه آزاد تجاری و میزبانی اکسپوهای جهانی از سوی اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی را نیز داراست و در صورتی که تمامی نمایشگاه‌ها به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل شوند، شاهد کاهش ترافیک و آلودگی‌های محیط زیستی، افزایش رضایت‌مندی عمومی شهروندان، ارتقای کیفیت زیست شهری در دو نیمه شهر از طریق ایجاد جاذبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پهنه جنوبی و افزایش سرانه فضای سبز عمومی در محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی در پهنه شمالی تهران و نیز ایجاد درآمد پایدار عملیاتی برای شهر با پیش‌بینی بیش از یک هزار میلیارد تومان در سال و درآمد ارزش افزوده سالانه‌ای بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان خواهیم بود.

 
 

 مهدی چمران رییس شورای شهر تهران هم به مرور تاریخی مشکلاتی که برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی ایجاد کرده می پردازد و یادآوری می کند که  در یک مورد برگزاری نمایشگاه باعث شد وضعیت ترافیک به نحوی پیچیده شد که در بزرگراه شهید چمران مردم مجبور به رها کردن خودرو شخصی شدند. لذا ما طی درخواستی جلسه ای با آقای خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان برگزار کردیم که در این جلسه  آقای  احمدی نژاد به عنوان شهردار، من به عنوان رییس شورای شهر، آقای قالیباف به عنوان فرمانده ناجا حضور داشتند. همچنین چند تن از اعضای دیگر شورای شهر از جمله مرحوم شریعتمداری و بیادی در این جلسه بودند که صحبت بسیار مفصلی مطرح شد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آذر ماه 1400 - 20:18
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت