پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پر بازدید ها
حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟ یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت معاون بهداشت خبر داد: تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد؛ ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در ولنجک خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت بررسی ساخت نیروگاه‌ سدهای خداآفرین و قیزقعله‌سی نقش شرکت نفت و گاز کارون در افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب بانک شهر همه کاره پرسپولیس می‌شود؟ برگزاری دوره آموزشی « ارزشیابی و مهندسی مالی » در بانک کارآفرین شرایط ثبت‌ نام بیمه رایگان بانوان اعلام شد توجه ویژه به منابع انسانی و توانمند سازی کارکنان از مهمترین برنامه های سال جاری خواهد بود بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی تقدیر کرد فصل جدید در نوسازی ناوگان پستی کشور سود ۷۰ تومانی برای هر سهم پرداخت الکترونیک پاسارگاد تصویب شد

پروژه سنجش و توسعه سوادمالی در بانک توسعه‌تعاون کلید خورد


پروژه-سنجش-و-توسعه-سوادمالی-در-بانک-توسعه-تعاون-کلید-خورد
الفباخبر - گروه بانک: مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در رونمایی از پروژه سنجش و توسعه سواد مالی در این بانک به تبیین ابعاد مختلف طرح پرداخت.

به گزارش الفباخبر ، کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در نشست خبری به بهانه رونمایی از پروژه سنجش و توسعه سواد مالی در بانک توسعه تعاون، اظهار داشت: جهان آینده بانکداری، با پیشرفت ها و تحولات جدید در فناوریهای نوین و مبتنی بر مدل های بانکداری دیجیتال، بانکداری باز و فین تک ها همراه خواهد بود. بنابراین برای موفقیت در این شرایط، لازم است کارکنان و مشتریان به نگرش، مهارت و دانش منطبق و متناسب با چنین دنیا و مدل های بانکداری مجهز باشند و بانک ها بعنوان تسهیل گران مناسبت های مالی و اقتصادی، ضروری است راهبردها و سیاست های مدبرانه و هوشمندانه ای برای رویارویی با چنین فضایی را ترسیم و مدیریت نمایند.
وی افزود: یکی از سازوکارهای کارآمد در این زمینه سنجش و توسعه سواد مالی در بانک ها می باشد.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش گفت: سواد مالی (Financial Literacy) به عنوان الزام عصر آینده، ترکیبی از آگاهی، دانش، مهارت، گرایش و رفتارهای مالی مورد نیاز برای تصمیم‌گیری صحیح مالی و دستیابی به وضعیت مساعد مالی است که هم کارکنان و هم مشتریان باید بدان مجهز باشند که مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با راهبری معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و با آینده نگری مبتنی بر پژوهش و علم، پروژه ای در حوزه سنجش و توسعه سواد مالی کارکنان و مشتریان بانک توسعه تعاون تعریف و در دست اجرا دارد.
میرزاخانی در تبیین پروژه ارزیابی سطح سواد مالی در بانک توسعه تعاون گفت: طرح مذکور با هدف فرهنگ سازی و تدوین مبانی علمی و تجربی سواد مالی، اندازه گیری سطح سواد مالی همکاران و مشتریان بانک توسعه تعاون با رویکرد تحلیل شکاف وضع موجود و مطلوب انجام شده است و انتظار می رود خروجی های مناسبی برای طراحی و مدیریت راهبرد توسعه سواد مالی در بانک توسعه تعاون به ارمغان آورد.
حسین سرین رییس اداره کل پژوهش در خصوص پروژه ارزیابی سواد مالی گفت: طرح در مرحله اجرا در سطح واحدهای ستاد و صف بانک می باشد و کوشش شده است داده ها و اطلاعات جامعی در خصوص سطح سواد مالی گردآوری و تحلیل گردد.
رییس اداره کل پژوهش گفت: مشارکت و همراهی همکاران در تکمیل و ارسال دقیق و بهنگام پرسشنامه های پژوهش عامل مهمی در ارزیابی سطح سواد مالی در بانک محسوب می شود.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 09 آذر ماه 1400 - 16:48
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت