عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 11:42

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
اتفاق تلخ برای این هوادار فوتبال در ورزشگاه رسیدن به تحول دیجیتال از مسیر تحول در رویکردها برای ایجاد تعادل و آرامش می گذرد حضور فعال بیمه سرمد در پنجمین نمایشگاه صنعت پخش ایران بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب بیمه شدند بیمه تجارت‌نو میزبان کمیته کسب و کار دیجیتال سندیکای بیمه‌گران حضور مدیرعامل بیمه دی در اولین کنفرانس ملی بازاریابی بیمه در کوتاه‌ترین زمان نماینده بیمه رازی شوید/ بیمه رازی به دنبال ارائه طرح‌های جدید از سوی نمایندگان قدردانی شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران از خدمت‌رسانی بیمه دانا شرکت بیمه حکمت صبا موفق به کسب گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شد بیمه سامان تنها برگزیده بیمه ای رویداد مهم فینوتکس برگزیدگان جشنواره فروش زمستانه ۱۴۰۱ اعتماد سازمان های بزرگ به بیمه سینا جزئیات سفر وزیر اقتصاد به عربستان در مدیریت معادن کشور تدبیر وجود ندارد وزارت نفت ایران و عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند مالکان خانه های خالی زیر ذره بین علت گرانی شیر مشخص شد ! / محصولات لبنی در مدار گرانی قفل واردات خودروهای کره‌ای شکسته شد؟ بازار پر نوسان فلزات آهنی در 2023/ ۲۰۲۳ بیشترین رشد قیمت طلا
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد بازار شکلات تلخ شد ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار

جبهه اصلاحات در آستانه از سرگیری مذاکرات بیانیه صادر کرد


جبهه-اصلاحات-در-آستانه-از-سرگیری-مذاکرات-بیانیه-صادر-کرد
الفباخبر - گروه سیاسی: جبهه اصلاحات ایران‌ در بیانیه ای نسبت به روند سیاست خارجی و دیپلماسی هسته ای ابراز نگرانی کرد.

به گزارش الفباخبر ، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 
بیش از پانزده سال از سیاستی که باعث شد پرونده ایران با شعارهای به ظاهر انقلابی به شورای امنیت سازمان ملل متحّد کشانده شود می گذرد؛ سیاستی که تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه ایران را به دنبال داشت و نتیجه ی آن مشکلات روزافزون اقتصادی کشور، و از دست رفتن فرصت های بزرگ توسعه ملّی و پیشرفت ایران یکی پس از دیگری بود.

موقعیّت دیپلماتیک ایران در نیل به توافق برجام در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز از سوی مدعیان همان سیاست تخریب شد و به فرجام دلخواه ملّت و تیم تلاش گر مذاکره‌کننده ایرانی دست نیافت.

با روی کار آمدن دولت جدید و نیل حاکمیّت به قدرت یکپارچه، امید آن می‌رفت که دستگاه دیپلماسی برای جلب اعتماد و رضایت عمومی هم که شده، به تلاش‌های جدّی در زمینه‌ رفع تحریم‌های خانمانسوز بین‌المللی علیه ملت ایران بپردازد، که با کمال تأسّف، چنین رویکردی در حاکمیت ملاحظه نمی‌شود.

در شرایطی که ملّت ایران با مشکلات طاقت‌فرسای اقتصادی و معیشتی دست به گریبان است، هرگونه درنگ در بازگشت به برجام، جز خسارت برای کشور و ملّت به بار نخواهد آورد.

لذا، جبهه اصلاحات ایران، ضمن ابراز نگرانی جدّی نسبت به روند سیاست خارجی و دیپلماسی هسته ای، امیدوار است که حاکمیّت در مذاکرات پیش رو (هشتم آذر ماه در وین) مانع تخریب دوباره فرصت‌های پایان دادن به تحریم های جهانی علیه ایران شده ، اجازه ندهند که بیش از این ملّت ایران در مقایسه با توسعه شتابان کشورهای جهان، به ویژه کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه، احساس یأس و سرخوردگی کند.

در این رابطه توجّه مسئولان نظام را به موارد ذیل جلب می کنیم:

۱- با توجّه به تاکید بر اهداف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران، طبعاً راهبرد توسعه صنایع هسته‌ای ایران، روشن است و هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد؛ با این همه، متأسفانه شیوه عمل برخی نهادها، ادّعاهای افراطی و ادبّیات پرخاشگرانه و تهدیدآمیز بعضی افراطیون سبب شده که مواضع شفّاف ایران در این خصوص، با ابهام مواجه شود و صریح ترین وجوه استراتژی توسعه هسته‌ای ایران مورد تردید و پرسش قرار گیرد و این امر دستمایه دشمنانی شود که برای ممانعت از رفع تحریم‌ها علیه ایران از هیچ تلاشی باز نمی ایستند.

۲- تحریم‌های بین‌المللی و فلج‌ شدن اقتصاد کشور، تنها نشان‌دهنده ناتوانی مسئولان برای اتّخاذ تدابیر خردمندانه سیاسی و دیپلماتیک برای نیل به اهداف راهبردی کشور و اعتمادسازی بین المللی است که منجر به پیشرفت و توسعه ملّی، قدرت نظامی و توسعه صلح آمیز هسته‌ای خواهد شد.

۳- تظاهر به نظامی گری و تهدید کشورهای دیگر در منطقه،مهم ترین ابزاری است که می تواند سایر کشورها را با دشمنان ایران همراه کند و آنان را در تشدید تهدیدهای امنیت ملی و کاهش فرصت‌های قدرت ملی ایران موفق گرداند. افزایش قدرت نظامی و هسته‌ای ایران اگر با تدابیر اعتمادساز دیپلماتیک همراه نباشد، می‌تواند چنین فرصت هایی را برای دشمنان ایران در منطقه فراهم کند.

۴- در حالی که کشورهای قدرتمندی در جهان در مسیر پیشرفت و توسعه ملی به اقتدار نظامی نیز دست یافته‌اند، کشورهایی که اقتدار نظامی را به جای اقتدار اقتصادی سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند، به نتایج تلخ و زیان‌باری رسیده‌اند. اقتدار ملی ایران همچون اقتدار ملی تمامی کشورهای قدرتمند جهان، باید بر محور توسعه و پیشرفت اقتصادی بنا نهاده شود و اقتدار نظامی و هسته‌ای کشور، با تکیه بر اقتصاد قدرتمند ملی گسترش یابد.

۵- همچنان که در مورد تجربیات تلخ مذاکرات هسته‌ای توسط صاحب نظران اصولگرا نیز مطرح شده است، مذاکرات مقتدرانه ی هسته ای«نه خطابه انقلابی خواندن»، بلکه مذاکراتی است که به مقتدرانه ترین راه حل‌های ممکن برای نیل به اهداف ملی، از جمله رفع هر چه سریعتر تحریم های اقتصادی منجر شود.

۶- مسئولان محترم تصمیم گیر نظام توجه داشته باشند که درصورتی که دیپلماسی هسته‌ای ایران منجر به پایان مقتدرانه تحریم‌های اقتصادی ایران نشود، نه‌ تنها عملاً کاری برای ملت ایران انجام نداده‌اند، بلکه عدم موفقیت شان خدمتی بزرگ به دشمنانی خواهد بود که قصد دارند ایران را در تله تحریم‌ های بین‌المللی اقتصادی نگه دارند و فرصت های اقتصادی کشور را بیش از پیش تضعیف و تخریب کنند.

۷- جبهه اصلاحات ایران ضمن ابراز امیدواری نسبت به اتخاذ تصمیمات اصولی در جهت پیشرفت دیپلماسی هسته‌ای خردمندانه ی ایران، به منظور نیل به رفع همه موانع پیشرفت و توسعه ی ملی، به عنوان محور اساسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران، به حاکمیت توصیه می کند که اجازه ندهند تبلیغات روانی برخی افراطیون، مانع واقع‌بینی مسئولان عالی کشور در جهت اتخاذ تصمیمات داهیانه شود.

تصمیمات راهبردی اصولی و دیپلماسی مقتدرانه، نیاز به نیروهای خردمند و شجاعی دارد که با مواضعی مسئولانه، و به دور از ماجراجویی های تبلیغاتی، گره های راهبردی دیپلماسی هسته‌ای را بگشایند و کشور را از بن بست های ناشی از تحریم های اقتصادی خارج کنند.

جبهه اصلاحات ایران

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 07 آذر ماه 1400 - 16:23
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت