عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 18:12

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پورمحمدی: حضور ۷ نامزد زن در فهرست انتخاباتی شورای وحدت در تهران هواپیماهای ATR برجامی به تدریج وارد ناوگان می‌شود موفقیت هفت کودک ایرانی در مسابقه بین‌المللی نقاشی نوا در بلغارستان سقف جدید وام مسکن روستایی اعلام شد وام ودیعه مسکن 2 برابر شد پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ معرفی ون وانا پلاس ایران خودرو دیزل وزیر کشور از برقی شدن اتوبوس‌های تهران و کرج خبر داد تغییر قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۳ سهمیه بنزین جبرانی در راه است؟ نقش‌آفرینی «ست» در امور قضایی کارگاه آموزشی شاخص‌های موثر بر نوآوری در تکافل، شناسایی و اولویت‌بندی بیمه آسیا خسارت ۶۷ میلیارد تومانی داروسازی امین را پرداخت کرد جوایز بیمه دی برای یلدایی ها از شورای نگهبان انتظار داریم افزایش سن و سابقه بازنشستگی را تایید نکند انتقاد ایتالیا از صهیونیست‌ها به دلیل کشتار غیرنظامیان در کلیساهای غزه مدارس تهران برای چهارشنبه هم تعطیل شد تجمیع همه رشته‌های بیمه‌ایِ آموزش و پرورش موجب ارتقاء سطح ارائه خدمات به فرهنگیان كشور می‌شود می‌خواهیم پارس جنوبی را با هوش مصنوعی مدیریت کنیم
پر بازدید ها
غواصان پیکر دو قربانی پل بالتیمور را از آب بیرون کشیدند اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی بازار شکلات تلخ شد برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت ۲۷ هزار میلیارد تومان دیگر از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شد شهادت پاسدار بهروز واحدی در دیرالزور سوریه زهرا شجاعی درگذشت پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | بخوانید چه خودروهایی باید امسال معاینه فنی بگیرند خدمت رسانی بیمه پارسیان در ایام نوروز

چرا بازار سهام افت کرد؟


چرا-بازار-سهام-افت-کرد
الفباخبر - گروه بورس: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کسری بودجه و تورم به محدوده جدی رسیده است. دولت در این مقطع مجبور به استفاده از ابزارهای قدرتی خویش است. کاهش شتاب بهره بین بانکی دلار را وارد کانال جدیدی کرد و با این وجود فروش اوراق مورد انتظار بود.

به گزارش الفباخبر ،  با وجود اینکه قرار بود دولت برای حمایت از بورس فروش اوراق خود را متوقف کند، ظاهرا در این هفته شاهد عرضه اوراق دولتی در بازار سهام خواهیم بود. حال بورس متاثر از این خبر که رئیس سازمان بورس دیروز آن را اعلام کرد امروز قرمزپوش کار خود را آغاز کرد.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام گفت: کسری بودجه و تورم به محدوده جدی رسیده است. دولت در این مقطع مجبور به استفاده از ابزارهای قدرتی خویش است. کاهش شتاب بهره بین بانکی دلار را وارد کانال جدیدی کرد و با این وجود فروش اوراق مورد انتظار بود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت نقدینگی و تورم عرضه اوراق دولتی طی هفته‌ها و ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. البته بسیار بهتر است که دولت برای جبران کمبود نقدینگی به سراغ فروش اموال و دارایی‌ها در بازار سهام برود تا از آثار منفی و فشار روی بورس نیز جلوگیری شود اما ظاهرا این موضوع فعلا اولویت دولت نیست.

میرزایی عنوان کرد: باید توجه داشت که تا تعیین تکلیف نهایی برجام و آزادسازی منابع ارزی موضوع کسری بودجه و تورم همواره مهمترین چالش دولت است. البته روشی که برای جبران این موضوع در پیش گرفته آثار منفی زیادی روی بازار سرمایه خواهد داشت.

این کارشناس بازار سهام در خصوص مشتریان اوراق دولتی در بورس، تصریح کرد: چارچوب اعمال قدرت دولت به بانک‌ها محدود نمی‌شود. با توجه به وضعیت خصوصی‌سازی در کشور در لایه‌های بعدی دولت به برخی از شرکت‌های خصوصی برای فروش اوراق خود روی خواهد آورد. فارغ از اینکه مشتریان این اوراق چه نهادهایی هستند اثر منفی در نهایت بر کل بازار خواهد بود.

میرزایی در خصوص راه‌های جایگزین جبران کمبود نقدینگی، گفت: فروش اموال و دارایی نیز می‌تواند کمبود نقدینگی دولت را جبران کند اما اختیارات دولت را کاهش می‌دهد. با این وجود دولت نمی‌تواند در بلندمدت به فروش اوراق در بازار سهام ادامه دهد.

منبع: تجارت نیوز

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 25 آبان ماه 1400 - 09:35
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت