عناوین مهم :
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 04:09

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
رئیس فیفا به ایران می‌آید غزه در هفتاد‌‌وهفتمین روز جنگ؛ جوانان با کسب‌‌وکار موقت‌ هم مقاومت می‌کنند تکلیف ۶۸ هزار میلیارد تومانی بانک‏‏‌ها برای تقاضای اوراق فروش " وزمین " املاکش را به هر قیمتی زیر دوش حمام آواز بخوانیم یا نخوانیم/ آواز خواندن چه فوایدی دارد؟ پیش بینی بورس شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ | بخوانید ۵ خودرویی که بیش از خودروهای دیگر در آمریکا به سرقت می‌روند/ از پیکاپ فول‌سایز شورولت تا کیا اوپتیما زمان و تاریخ واریز حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات در آذر ۱۴۰۲ بانک مرکزی به مشکل صادرات پسته ورود آغاز عملیات احداث بزرگترین مرکز درمانی سرپایی تأمین‌اجتماعی در استان گلستان تقدیر معاون بانکی وزارت اقتصاد از بانک توسعه صادرات ورود ایران به حوزه هوشمندسازی خودروها تولید کولرهای آبی با استاندارد رده A و بالاتر اجباری شد پیش بینی بورس تا پایان امسال | بخوانید سهمیه بنزین دی‌ماه امشب شارژ می‌شود سرپرست ستاد مدیریت سوخت کشور: سهمیه بنزین خودروهایی که بیمه ندارند، از فردا “قطع” می‌شود ورود ایران به حوزه "هوشمندسازی خودروها"/ فاصله زیاد ایران با خودروهای متصل جهانی محققان فنلاندی پی بردند؛ بیماری در کودکی احتمال بی فرزندی را افزایش می دهد دیدار حجت بهاری فر با مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین
پر بازدید ها
یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟ معاون بهداشت خبر داد: تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد؛ ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت چند سوال کلیدی از وزیر کار شرایط ثبت‌ نام بیمه رایگان بانوان اعلام شد همراه اول، دیجی کالا را خرید وبسایت شخصی خود را با قالب‌های آماده پرتال حرفه‌ای بسازید آمارهای عجیب و تازه از تخریب محیط زیست/ با دست خود تیشه به ریشه ها نزنیم نخست وزیر جدید کویت انتخاب شد عملکرد عالی پست بانک در سال 1402 اعلام تعرفه‌های پزشکی شیوه فعال کردن خدمات پیامکی چک‌های صیادی افزایش ۲ هزار و ۲۱۵ واحدی شاخص کل درخواست رئیس سیا از ترکیه درباره ایران

کلاهبرداری بانکی در امارات با استفاده از هوش مصنوعی


کلاهبرداری-بانکی-در-امارات-با-استفاده-از-هوش-مصنوعی
الفباخبر - گروه دانش و فناوری: مدیران یک بانک در امارات متحده عربی از طریق یک صدای تقلید شده با استفاده از فناوری هوش مصنوعی فریب خورده و ۳۵ میلیون دلار را به کلاهبرداران تحویل داده‌اند.

به گزارش الفباخبر ، مدیر یک بانک در امارات متحده عربی پس از آنکه با فردی که وانمود می‌کرد مدیر یک شرکت تجاری است، تماس تلفنی گرفت قانع شد که ۳۵ میلیون دلار از حساب این شرکت را در اختیار افرادی بگذارد که بعداً مشخص شد کلاهبردار هستند.

بیشتر بخوانید:

بررسی‌های بعدی نشان داد صدای پخش شده از پشت تلفن متعلق به مدیر آن شرکت نبوده و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تقلید شده و به همین علت مدیر بانک نتوانسته متوجه جعلی بودن صدای مذکور شود. با توجه به اینکه شرکت یادشده قبلاً ایمیل‌هایی را برای بانک اماراتی ارسال کرده و از برنامه‌ریزی خود برای استفاده از پول برای یک خرید جدید خبر داده بود، مدیر بانک نسبت به تقاضای انتقال ۳۵ میلیون دلار حساس نشده بود. بانک حتی برای هماهنگ کردن این فرایند یک وکیل را استخدام کرده بود.

امارات برای رسیدگی به پرونده این کلاه برداری از وزارت دادگستری آمریکا تقاضای کمک کرده و بر اساس اسناد دادگاه که اولین بار در اختیار نشریه فوربس قرار گرفت، جنایتکاران از فناوری جعل عمیق صوتی برای شبیه سازی صدای مدیر شرکت یادشده استفاده کرده‌اند.

مقامات اماراتی خواستار دریافت اطلاعات دو حساب بانکی در آمریکا شده‌اند که بیش از ۴۰۰ هزار دلار از مبالغ مسروقه به آنها منتقل شده است. بررسی‌ها حاکیست حداقل ۱۷ نفر در این کلاهبرداری دست داشته‌اند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 26 مهر ماه 1400 - 18:40
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت