عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 18:34

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
اتفاق تلخ برای این هوادار فوتبال در ورزشگاه رسیدن به تحول دیجیتال از مسیر تحول در رویکردها برای ایجاد تعادل و آرامش می گذرد حضور فعال بیمه سرمد در پنجمین نمایشگاه صنعت پخش ایران بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب بیمه شدند بیمه تجارت‌نو میزبان کمیته کسب و کار دیجیتال سندیکای بیمه‌گران حضور مدیرعامل بیمه دی در اولین کنفرانس ملی بازاریابی بیمه در کوتاه‌ترین زمان نماینده بیمه رازی شوید/ بیمه رازی به دنبال ارائه طرح‌های جدید از سوی نمایندگان قدردانی شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران از خدمت‌رسانی بیمه دانا شرکت بیمه حکمت صبا موفق به کسب گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شد بیمه سامان تنها برگزیده بیمه ای رویداد مهم فینوتکس برگزیدگان جشنواره فروش زمستانه ۱۴۰۱ اعتماد سازمان های بزرگ به بیمه سینا جزئیات سفر وزیر اقتصاد به عربستان در مدیریت معادن کشور تدبیر وجود ندارد وزارت نفت ایران و عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند مالکان خانه های خالی زیر ذره بین علت گرانی شیر مشخص شد ! / محصولات لبنی در مدار گرانی قفل واردات خودروهای کره‌ای شکسته شد؟ بازار پر نوسان فلزات آهنی در 2023/ ۲۰۲۳ بیشترین رشد قیمت طلا
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی افزایش تردد ناوگان بین المللی از مرز لطف آباد با ترکمنستان

عقب ماندن اوپک پلاس از برنامه افزایش تولید نفت


عقب-ماندن-اوپک-پلاس-از-برنامه-افزایش-تولید-نفت
الفباخبر - گروه انرژی: اوپک و متحدانش برای تولید نفت به میزان کافی در اوت به منظور تامین تقاضای جهانی همچنان با مشکلاتی روبرو بودند که احتمالا به فشار صعودی بر قیمت‌ها می‌افزاید.

به گزارش الفباخبر ، چندین عضو اوپک پلاس شامل نیجریه، آنگولا و قزاقستان در ماههای اخیر برای افزایش تولید به سختی تقلا می کردند که ناشی از سالها سرمایه گذاری اندک یا فعالیتهای تعمیراتی بزرگ بود که به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا انجام آنها به تاخیر افتاده بودند.

بیشتر بخوانید:

تقلب و تولید بالاتر از سقف تعیین شده همواره یکی از مشکلات اصلی اوپک بوده است اما این وضعیت در سالهای اخیر که سرمایه گذاریها در راستای گذار انرژی به سوی منابع انرژی تجدیدپذیر  گرایش پیدا کرده اند، تغییر کرده است.

با وجود رشد تجدیدپذیرها، جهان همچنان میزان زیادی نفت مصرف می‌کند که عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ منطقه خلیج فارس را برای تولید بالاتر در سالهای آینده تحت فشار بیشتری قرار می دهد.

دو منبع آگاه اوپک پلاس روز سه شنبه به رویترز گفتند نرخ پایبندی اوپک پلاس به توافق محدودیت عرضه در اوت به ۱۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است. این آمار که شامل مکزیک نمی‌شود در ژوییه ۱۰۹ درصد بود. نرخ پایبندی اوپک پلاس در حالی افزایش پیدا کرده که اعضای این گروه توافق کرده اند تولید جمعی ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز از اوت تا دسامبر افزایش پیدا کند.

ناتوانی برخی از اعضا برای افزایش تولید به سطح توافق شده نشان می دهد که همزمان با ادامه برنامه اوپک پلاس برای افزایش ماهانه تولید و خاتمه دادن تدریجی به محدودیت عرضه ای که از سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشته شد، یک شکاف عرضه شکل می گیرد. اگر تقاضا واقعا بهبود پیدا کند و از سطح پیش از شیوع همه گیری ویروس کرونا فراتر رود که بنا بر پیش بینی ها، چنین اتفاقی به زودی در سه ماهه دوم سال آینده می افتد در این صورت فشار بر تولیدکنندگان بزرگی مانند عربستان سعودی افزایش خواهد یافت.

اوپک و متحدانش شامل روسیه اوایل ماه جاری با افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز در اکتبر موافقت کردند. آمار تولید برای اوت نشان می دهد که تولیدکنندگانی که از برنامه تولید عقب هستند اعضای آفریقایی اوپک شامل نیجریه و آنگولا و عضو غیراوپک شامل قزاقستان هستند.

کمبود سرمایه گذاری، عدم اکتشاف و خروج بعضی از غولهای نفتی مانع تلاشهای آنگولا و نیجریه برای افزایش تولید شده است و این مسئله در آینده نزدیک همچنان روی تولید کشورهای غرب آفریقا تاثیر می گذارد.

عاملی که مانع تولید بالاتر قزاقستان شده، فعالیت تعمیراتی در میدان تنگیز بوده که بزرگترین میدان نفتی این کشور بوده و از اوایل اوت تا اواسط سپتامبر ادامه داشته است.

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس که عوامل بنیادین بازار را ارزیابی می‌کند قرار است ۲۰ سپتامبر و پیش از دیدار چهارم اکتبر وزیران گروه تشکیل جلسه دهد و انتظار می رود در این جلسه آمار پایبندی به توافق نفتی نهایی شود.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق یکشنبه هفته جاری اظهار کرد: اگر قیمتها در سطوح فعلی بمانند، انتظار می رود اوپک و متحدانش برنامه افزایش تولید برای نوامبر را تصویب کنند. این به معنای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز دیگر در نوامبر است.

بر اساس گزارش رویترز، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی هم دیدگاه مشابهی داشت و در حاشیه کنفرانس گازتِک دوبی گفت: نیازی نمی بیند توافق تولید فعلی اوپک پلاس تغییری پیدا کند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور ماه 1400 - 09:04
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت