عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 21:21

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
تولید ۱.۲ میلیون تن انار در سال جاری بررسی کلیات لایحه بودجه سال آینده ۲۹ آذر در صحن مجلس افزایش سرمایه ۴۰ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات تصویب شد نخستین قدم ایران برای اعزام انسان به فضا با موفقیت برداشته شد شرایط فروش اقساطی ۹ محصول مدیران خودرو ویژه آذرماه ۱۴۰۲ اعلام شد ۲۰۰ میلیارد دلاری شدن تجارت روسیه و چین فهرست کالاهای صهیونیستی به سازمان توسعه تجارت اعلام شد ترکیب کارکنان صنعت بیمه بر اساس تحصیلات و جنسیت + نمودار اطلاعیه سپاه درباره سقوط یک فروند جنگنده سوخو ۲۲ نیروی هوافضا «نواف احمد جابر الصباح» امیر کویت درگذشت قیمت آجیل و خشکبار ۲۵ آذر ۱۴۰۲ قیمت روز گوشت قرمز در ۲۵ آذر ۱۴۰۲ قیمت انواع ماهی ۲۵ آذر ۱۴۰۲ پیام تسلیت امیرعبداللهیان به دولت و ملت کویت در پی درگذشت امیر این کشور قیمت انواع مرغ در ۲۵ آذر ۱۴۰۲ وزیر دفاع آلمان: افزایش تولید تسلیحات در روسیه تهدید واقعی است بیمه آسماری، میزبان پژوهشگران است انتقال ۳۱۲ نفر از مصدومین حوادث جوی به مراکز درمانی تقدیر بیمه مرکزی از بزرگداشت هفته بیمه در استان لرستان توسط بیمه آرمان
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار با اقدامات جدید در باغ گیاه شناسی ملی ایران ، تهران از آلودگی بیشتر نجات یافت تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ بانک‌های چینی به درد سر افتادند خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین پیش‌بینی بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بخوانید
غلامرضا مرحبا در گفت‌و‌گو با الفباخبر مطرح کرد:

تعیین و تکلیف پرداخت سهام عدالت به اشخاص جدید


تعیین-و-تکلیف-پرداخت-سهام-عدالت-به-اشخاص-جدید
الفباخبر - گروه اقتصادی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جاماندگان سهام عدالت جمعیت قابل قبولی هستند که باید به حق و حقوق قانونی خود به عنوان شهروندان ایرانی برسند.

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی الفباخبر، در خصوص پرداخت سهام عدالت به اشخاص جدید گفت: حدود یک میلیون و 300 هزار نفر از جاماندگان سههام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند و حدود 700 تا 800 هزار نفر نیز از کمک‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند. بنابراین اقشار مختلفی سهام عدالت دریافت نکردند؛ زیرا در آن زمان این سهام بر اساس تقسیم بندی مشاغل پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید:

مرحبا افزود: جاماندگان سهام عدالت شهروندان ایرانی هستند که باید مشمول این موضوع شوند. در دولت دوازدهم، کمیسیون اقتصادی جلسات مختلفی در این رابطه برگزار کرد. اما نظر دولت گذشته بر این بود که سهامی برای واگذاری به افراد جدید وجود ندارد و هر چقدر سهام وجود داشته؛ میان مردم تقسیم شده است.

وی ادامه داد: نظر مرکز پژوهش‌های مجلس بر این است که می شود این سهام‌ها را به گونه‌ای تأمین کرد و به جاماندگان پرداخت. در دولت سیزدهم مجددا این پرونده در دستور کار قرار گرفته و در اولویت است؛ اما در صحن علنی مجلس صحبتی درباره این موضوع نشده است. دنبال پیگیری این پرونده هستیم تا این تعداد از مردم نیز به حق و حقوق خود برسند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص چگونگی و نحوه پرداخت این سهام به افراد جدید نیز گفت: باید با کار کارشناسی شده چگونگی اختصاص سهام عدالت جاماندگان بررسی شود تا مشکلی ایجاد نشود. ضمن این که مردم نیز باید راضی باشند و وزارت اقتصاد نیز توانایی و امکتن این موضوع را داشته باشد.

مرحبا در پایان تأکید کرد: جاماندگان سهام عدالت جمعیت قابل قبولی هستند که باید به حق و حقوق قانونی خود به عنوان شهروندان ایرانی برسند.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 27 شهریور ماه 1400 - 10:14
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت