عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 03:52

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
رئیس فیفا به ایران می‌آید غزه در هفتاد‌‌وهفتمین روز جنگ؛ جوانان با کسب‌‌وکار موقت‌ هم مقاومت می‌کنند تکلیف ۶۸ هزار میلیارد تومانی بانک‏‏‌ها برای تقاضای اوراق فروش " وزمین " املاکش را به هر قیمتی زیر دوش حمام آواز بخوانیم یا نخوانیم/ آواز خواندن چه فوایدی دارد؟ پیش بینی بورس شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ | بخوانید ۵ خودرویی که بیش از خودروهای دیگر در آمریکا به سرقت می‌روند/ از پیکاپ فول‌سایز شورولت تا کیا اوپتیما زمان و تاریخ واریز حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات در آذر ۱۴۰۲ بانک مرکزی به مشکل صادرات پسته ورود آغاز عملیات احداث بزرگترین مرکز درمانی سرپایی تأمین‌اجتماعی در استان گلستان تقدیر معاون بانکی وزارت اقتصاد از بانک توسعه صادرات ورود ایران به حوزه هوشمندسازی خودروها تولید کولرهای آبی با استاندارد رده A و بالاتر اجباری شد پیش بینی بورس تا پایان امسال | بخوانید سهمیه بنزین دی‌ماه امشب شارژ می‌شود سرپرست ستاد مدیریت سوخت کشور: سهمیه بنزین خودروهایی که بیمه ندارند، از فردا “قطع” می‌شود ورود ایران به حوزه "هوشمندسازی خودروها"/ فاصله زیاد ایران با خودروهای متصل جهانی محققان فنلاندی پی بردند؛ بیماری در کودکی احتمال بی فرزندی را افزایش می دهد دیدار حجت بهاری فر با مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت

مسیر حرکت بورس در بلندمدت صعودی است


مسیر-حرکت-بورس-در-بلندمدت-صعودی-است
الفباخبر - گروه بورس: یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مسیر حرکت بورس در بلند مدت، صعودی است، گفت: سهامداران نباید به صورت هیجانی وارد بازار شوند و باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که با وجود رشد مکرر شاخص بورس، ارزش معاملات از رشد چندان بالایی برخوردار نیست.

به گزارش الفباخبر؛ به نقل از بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، سهیل کلاهچی روند معاملات بورس را در چند وقت اخیر مورد ارزیابی قرار داد و افزود: رشد چند روز اخیر بازار سرمایه را باید به افزایش نرخ ارز مرتبط دانست که به لحاظ روانی تاثیراتی را بر فعالان حاضر در بازار گذاشت تا ارتباط مستقیمی را که بین دلار و بورس وجود دارد را ارزیابی کنند و در انتظار رشد قیمت ها در بازار سهام همسو با نرخ دلار باشند.

بیشتر بخوانید:

او اظهار داشت: با توجه به بررسی روند بازار سهام در میان مدت باید اعلام کرد که بازار طی یک یا دو ماه گذشته در محدوده های ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاری وارد شد و کلیت بازار با توجه به برگزاری مجامع و برخی از اتفاقات بنیادی رخ داده در کشور در شرایط مناسب رشد قرار گرفت.

کلاهچی با اشاره به طرح نظرات و صحبت های نادرست در مورد بازار سرمایه، گفت: به عنوان مثال گفته شده حبابی که در مرداد ٩٩ در شاخص بورس ایجاد شد اکنون دیگر تخلیه شده است و با توجه به تورمی که از سال گذشته تاکنون در بازار شاهد هستیم معاملات این بازار باید خود را باید با تورم تطبیق دهد.

او خاطر نشان کرد: این ادعا چندان دقیق نیست اما باعث شد تا بازار سهام در مسیر صعودی قرار بگیرد و تا حدی از ضرر و زیان سهامداران را جبران کند.

این کارشناس بازار سرمایه روند روند حرکت بورس، اظهار داشت: پیش‌بینی دقیقی را نمی‌توان از بازار ارائه داد اما به نظر می رسد با توجه به وضعیت فعلی بازار، شاخص بورس بتواند تا کانال یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد رشد کند اما این اتفاق نمی تواند به سرعت در بازار رخ دهد بلکه بازار روند صعودی خود را با شتابی ملایم طی خواهد کرد.

 او اظهار داشت: اتفاقاتی که در چند روز اخیر در معاملات بورس رخ داد و بازار، حرکت های بزرگی را به سمت صعود در پیش گرفت، نباید باعث شود که سهامداران به صورت هیجانی وارد بازار شوند و باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که با توجه به رشد مکرر شاخص بورس در بازار، ارزش معاملات از رشد چندان بالایی برخوردار نیست.

به گفته کلاهچی، زمانی که شاخص بورس ٣٠ هزار واحد رشد می کند، لازم است ارزش معاملات به حدود ١٥ هزار میلیارد تومان برسد تا حرکت صعودی بازار روند منطقی را در پیش داشته باشد.

او افزود: اگر قرار باشد حرکت صعودی بازار با رقم ٦ هزار میلیارد تومان به صورت پرشتاب باشد، این اتفاق، خطرناک خواهد بود، ضمن اینکه در ادامه حرکت صعودی که در دو ماه اخیر رخ داد در روز شنبه و یکشنبه حرکتی قوی در معاملات بازار صورت گرفت، این موضوع از همان زمان نشان داد به احتمال زیاد بازار برای مدتی موقت روندی نزولی را در پیش بگیرد که براساس همین پیش بینی، شاخص بورس روز گذشته در فاز اصلاحی قرار گرفت.

کلاهچی ادامه داد: سهامداران باید نسبت به این واقف باشند که روند اصلاحی بازار نگران کننده نیست و برای بازار لازم بود تا بعد از رشدی که تجربه کرد چنین اصلاحی را تجربه کند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: شاخص کل و کلیت بازار بعد از رشدی که تجربه کردند نیاز داشت وارد چنین اصلاحی شود تا شاخص بورس بعد از این استراحت دوباره روند صعودی خود را طی کند و بتواند به محدوده پیش بینی شده برسد.

او روند معاملات بورس را در نیمه دوم مرداد ماه بررسی کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در بازار حاکم است ممکن است شاخص بورس برای مدت دو هفته اصلاحی باشد اما این پیش بینی چندان دقیق نیست و نمی توان به آن اکتفا کرد چراکه ممکن است اتفاقاتی در بازار رخ دهد که روند معاملات را تحت تاثیر قرار دهد و و روند اصلاحی بازار را خنثی کند.

کلاهچی با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی هیچگونه ریسکی تهدیدکننده معاملات بازار نیست، گفت: قیمت جهانی و کامودیتی را می توان رو به بالا پیش بینی کرد و نیز اعلام کرد که بالا رفتن قیمت های جهانی تاثیر مثبت بر معاملات بازار سهام می گذارد و شاخص بورس رو به صعود حرکت می کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: در برجام و تحریم ها، اگر گشایشی رخ دهد شاهد اثر مثبت آن بر معاملات بازار سهام خواهیم بود، اما اگر اتفاقی هم رخ ندهد نمی تواند چندان تاثیر منفی بر روند بازار بگذارد، بنابراین در میان مدت و بلندمدت تهدید جدی در بازار وجود ندارد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 12 مرداد ماه 1400 - 15:49
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت