عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 18:53

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
دریافت وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی بانک تجارت برای همه مردم دبیرکل سندیکای بیمه‎گران خواستار شد: لزوم افزایش هماهنگی‌ها در درون صنعت بیمه بویژه در حوزه رقابت حرفه‌ای و فنی شرایط جدید کسب امتیاز در جشنواره کارت جادویی بانک تجارت اعلام شد یک معافیت مالیاتی جدید با وجود رانت ۳۴۰ هزار میلیارد تومانی اعمال شد مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران: جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب تا پایان امسال، به ۸۰ درصد می‌رسد بیمه دانشجویی چیست؟ + شرایط دریافت بیمه تکمیلی دانشجویی چند قرارداد به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان در دومین رویداد «پتروتِک» امضا شد تسلیت قالیباف برای درگذشت منصوره روزبه نرخ رسمی پوند کاهش یافت موافقت مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: نباید کسی را به خاطر ظن و گمان از تحصیل محروم کرد کمبود شیرخشک حل شد ولی مشکلات تولیدکنندگان نه! قانون جدید تگزاس برای بازداشت و اخراج اجباری پناهجویان تاخیر یک ماهه در برگزاری جلسات کمیته مزد کارگران نگرانی آمریکا درباره پیامد‌های حمایت از رژیم صهیونیستی/ ده‌ها نفر در پی بمباران رفح شهید و زخمی شدند فعال شدن جایگاه‌های سوخت در سراسر ایران مجتبی میرزاجانپور: چرا در سال المپیک لیگ را طولانی کرده‌اید؟ / هیچ چیزمان حرفه‌ای نیست پرسپولیس زمان کافی برای جبران دارد کمتر از ۱۰ درصدِ نیازهای مردم غزه تامین شده است
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳ نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت مهمترین ماموریت های بانک شهر تشریح شد مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ عکس| نامه بانک صادرات در مورد خرید سهام پرسپولیس با اقدامات جدید در باغ گیاه شناسی ملی ایران ، تهران از آلودگی بیشتر نجات یافت رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی
یک کارشناس بازار خودرو:

تحلیل بازار خودرو امری سیاسی است


تحلیل-بازار-خودرو-امری-سیاسی-است
الفباخبر - گروه خودرو: یک کارشناس بازار خودرو گفت: تحلیل بازار خودرو امری کاملاً سیاسی است، و به اینکه توافقات هسته‌ای چگونه پیش خواهد رفت بستگی دارد. با تغییر دولت‌ها تغییری در بازار خودرو اتفاق نمی‌افتد، واقعیت بازار خودرو در واقع وابستگی به اتفاقات سیاسی و بین‌المللی است و تغییری نیز نخواهد کرد.

به گزارش الفباخبر، بابک صدرایی کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: اکنون با توجه به اینکه سیگنال‌های منفی سیاسی به بازار مخابره شده، آنهایی که خریدار بوده و دست نگه داشته بودند تا توافق شده و خودرو ارزان شود، اکنون از ترس آنکه شاید با توجه به شرایط آینده بازار خودرو روند افزایشی داشته باشد، اقدام به خرید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: اگر تحریم‌ها به همین شکل ادامه یافته و تغییری در فضای سیاسی پیش نیاید، بر قیمت دلار و مسائل اقتصادی از جمله تأمین قطعه برای خودرو سازان تأثیر گذار خواهد بود، با اضافه شدن تحریم‌ها عرضه و تولید خودرو کاهش یافته و این اتفاق در قیمت تأثیر مثبت گذاشته به طوری که قیمت خودرو افزایش می‌یابد، اما اگر توافقاتی انجام شده و تحریم‌ها کمتر شود، بازار آرامش روانی گرفته و قیمت‌ها حداقل تا مدتی به ثبات نیز می‌رسد.

این کارشناس خودرو درباره بورسی شدن خودرو نیز گفت: در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود نداشته و بعید است بتواند تأثیری در قیمت خودرو داشته باشد.

صدرایی اضافه کرد: اکنون با توجه به اینکه سیگنال‌های منفی سیاسی به بازار مخابره شده، آنهایی که خریدار بوده و دست نگه داشته بودند تا توافق شده و خودرو ارزان شود، اکنون از ترس آنکه شاید با توجه به شرایط آینده بازار خودرو روند افزایشی داشته باشد، اقدام به خرید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در یکی دو هفته اخیر بازار به این سمت حرکت کرده است که مردم و کسانی که واقعاً نیازمند به خرید خودرو هستند برای خرید آن اقدام کرده‌اند.

این کارشناس بازار خودرو در ارائه راهکارهایی برای مدیریت بازار خودرو، خاطرنشان کرد: باید تقاضای واقعی بازار شناسایی شده و خودرو سازها بر اساس این تقاضا خودرو تولید کنند، علاوه بر این فروش خودرو با قرعه کشی حذف شده و بازار به حالت سابق باز گردد، راهکارهایی که تا کنون بوده نیز فقط منجر به افزایش قیمت خودرو شده است.

منبع: ایمنا

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 12 مرداد ماه 1400 - 10:15
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت