عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 19:59

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها کاهشی شد تکلیف شش‌گانه رئیس جمهور به بانک‌ها | بخوانید عرضه پروژه‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در بورس یک میلیون نفر سود سهام عدالت نگرفتند! شکل‌گیری مرکز مبادلات تجاری گاز از اولویت هاست بانک مسکن وام ۳۰۰ میلیون تومانی می‌دهد | بخوانید بانک مرکزی: نقدینگی و تورم را کاهش دادیم مدیرعامل بانک مسکن: رای محکومیت گروه عظام به پرداخت ۲۲ همت صادر شد ایلان ماسک در حال برنامه ریزی برای دانشگاه جدیدی در آستین عشقی: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی شفاف‌سازی می‌شوند ۲۰ هزار بیکار، مشغول به کار شدند آخرین وضعیت جاده های کشور/ ترافیک سنگین در چالوس بهترین اقتصاد خاورمیانه متعلق به چه کشوری است؟ شنبه 25 آذر تعطیل رسمی اعلام شد؟ آخرین جزئیات تجارت با همسایگان اطلاعیه مهم سازمان بورس در خصوص «چای دبش» برنامه دولت برای واردات خودرو تغییر می کند؟ فوت نماینده مجلس ترکیه پس از نطق آتشین در حمایت از غزه دعوت رئیس سازمان بورس برای هم‌اندیشی در تجدید ارزیابی دارایی‌ها
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳ مهمترین ماموریت های بانک شهر تشریح شد نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار عکس| نامه بانک صادرات در مورد خرید سهام پرسپولیس رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ با اقدامات جدید در باغ گیاه شناسی ملی ایران ، تهران از آلودگی بیشتر نجات یافت خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی
به دستور رئیس‌جمهور؛

32 طرح ملی در مناطق آزاد افتتاح شد


32-طرح-ملی-در-مناطق-آزاد-افتتاح-شد
الفباخبر - گروه مناطق آزاد: امروز، دوشنبه 4 مردادماه، ۳۲ طرح ملی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای هزار و ۴۹ نفر در مناطق آزاد ارس، قشم و کیش به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش الفباخبر، حمیدرضا مؤمنی امروز چهارم مرداد ۱۴۰۰ در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی سازمان‌های مناطق آزاد و محیط زیست با حضور رئیس جمهور، افزود: در هفت رویداد پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، مجموعاً با افتتاح طرح‌های امروز ۴۵۰ پروژه با ارزش ۱۱۲ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۷ هزار و ۷۵۰ نفر به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان این که در دو ماه آینده, ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آماده بهره برداری است، اضافه کرد: در هفت رویداد برگزار شده قشم، ارس و کیش، بهترین عملکرد را در زمینه تحقق سرمایه گذاری داشتند و به لحاظ تعداد پروژه نیز منطقه آزاد ارس و کیش بیشترین طرح‌ها را در واحد‌های تولیدی عملیاتی کردند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان این که امروز حفاظت از محیط زیست و اطمینان از پایداری و توسعه همه جانبه آن از جدی‌ترین چالش کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: مناطق آزاد ویژه اقتصادی به دلیل برخورداری از موقعیت‌های منحصر به فرد برای توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و گردشگری، سازنده‌ترین نقش را در توسعه اقتصادی مناطق همجوار خود ایفا کرده اند.

مؤمنی گفت: پیشرفت و تکامل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بدون تکیه بر موازین جمعی و حداکثرسازی ظرفیت‌های زیست محیطی عملیاتی نمی‌شود بنابر این، این مناطق در همه راهبرد‌ها و سیاست‌ها توجه به قوانین و مقررات زیست محیطی را متناسب با شرایط بومی بر هر منطقه در برنامه‌های خود قرار داده است.

وی در خصوص پروژه‌های انجام شده برای مسائل زیست محیطی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: انجام مطالعات زیست محیطی با گرفتن مجوز از نهاد‌های ذیربط آغاز و عملیاتی شده و براساس شرایط زیست محیطی حساس مناطق اقدامات بنیادی در حوزه‌های طبیعی و انسانی عملیاتی شده اند.

مومنی گفت: تشکیل ساختار محیط زیست در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راستای ایجاد قوانین و مقررات سازمان حفاظت از محیط زیست، تشکیل شورای راهبردی محیط زیست و توسعه پایدار در دبیرخانه در راستای همسویی برنامه‌های زیست محیطی مناطق، انجام مطالعات ارزیابی، اثرات زیست محیطی و برنامه مدیریت زیست محیطی در راستای استقرار کاربری‌های مختلف مناطق مختلف منطبق با زون بندی محیطی مناطق، کنترل و پایش مستمر منابع اکولوژی و انسانی مناطق از طریق تجهیز یگان حفاظت زمینی و دریایی، الزام مناطق به انجام مطالعات جامع مدیریت پسماند‌های تولیدی در سطح مناطق، ساخت نخستین مجتمع مدیریت پسماند‌های صنعتی خطرناک و غیر خطرناک کشور توسط بخش خصوصی بخشی از این طرح‌ها است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: همچنین انجام طرح‌های مشترک با آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن و دفتر برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی، پیاده سازی نظام جامع مدیریت، محیط زیست، مناطق و عملیاتی کردن نرم افزار جامع محیط زیست، تخصیص اعتبار زیست محیطی برای بهبود کیفیت محیط زیست، آموزش زیست محیطی برای اشاعه و ارتقاء سطح دانش و بینش جوامع محلی و تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در مناطق، از دیگر طرح‌های انجام شده در این بخش است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 04 مرداد ماه 1400 - 12:37
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت