عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 03:08

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
زمان‌بندی عرضه های بورس کالا اعلام شد برنامه های صنعت بیمه در چارچوب تخصص گرایی پیش می رود مجلس با حساسیت ویژه ای لوایح دولت در خصوص صنعت بیمه را بررسی خواهد كرد مجلس با تمام قوا در كنار صنعت بیمه است برگزاری مراسم تقدیر از نمایندگان بیمه پاسارگاد شعبه ارومیه (اشخاص) – سازمان فروش کد ۹۴۰ راه اندازی نسخه های جدید سامانه های آماری و هوش تجاری در بیمه ایران یزدان‌دوست: موفقیت‌های بیمه ملت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار اهدای جوایز برندگان مسابقه عمر و سرمایه‌گذاری «آفرین ساز» بیمه دی، گواهینامه‌ی ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد نتایج حاصل از داده ها باید منجر به اصلاح فرآیند های خدمت رسانی گردد حضور بیمه سرمد در اولین رویداد تامین مالی نوآوری و فناوری حمایت موثر بیمه سرمد از صنعتگران استان قزوین بازدید وزیر کار از غرفه بیمه ملت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد افزایش سرمایه در بانک پارسیان فوری: وام خرید مسکن افزایش یافت موفقیت‌های شرکت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار آغاز مهلت حساب وکالتی و واریز وجه برای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها/ مشتریان برای افتتاح حساب این توصیه را جدی بگیرند چراغ سبز وزارت راه به خریداران مسکن سرمایه‌ای | اقساط وام خرید مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می شود؟ آغاز مرحله اول پیش فروش خودرو
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟

تیم جرم‌شناسی کانادا: حادثه هواپیمای اوکراینی «عامدانه» نبود


تیم-جرم-شناسی-کانادا-حادثه-هواپیمای-اوکراینی-عامدانه-نبود
الفباخبر - گروه اجتماعی: دولت کانادا در گزارشی نتایج تحلیل‌ها و تحقیقات مستقل درباره علل سقوط هواپیمای اوکراینی را ارائه و نتیجه هشت ماه بررسی مستقل علل سقوط هواپیمای اوکراینی را منتشر کرد.

به گزارش الفباخبر؛ این شبکه رونوشتی از یک گزارش غیرمحرمانه را درباره جریان ها و دلایلی که موجب رقم زدن سانحه هواپیمای اوکراینی شد، رویت کرده است. این تحلیل طبق گفته سرویس اطلاعات امنیتی کانادا که تحقیق در این باره را پیش می‌برده است، بر اساس تمامی شواهد و اطلاعات موجود برای دولت کانادا ارائه شده است. 

بیشتر بخوانید:

در این گزارش آمده است: در حالی که تیم جرم شناسی هیچ مدرکی دال بر این ندارد که سرنگونی پرواز PS۷۵۲ عامدانه بوده است، این موضوع به هیج وجه ایران را از مسئولیت مرگ ۱۷۶ انسان بی گناه تبرئه نمی‌کند. 

در این گزارش آمده است که ایران نتوانسته است  «توضیحات موثقی را درباره چگونگی و چرایی» سرنگونی این هواپیما توسط یک شاخه نظامی اش ارائه دهد. 

این گزارش مدعیست : با توجه به مجموع اطلاعاتی که در دسترس است، تیم جنایی به این نتیجه رسیده است که یک سری از اقدامات و اهمال ها توسط مقامات غیر نظامی و نظامی ایران وضعیت خطرناکی را ایجاد کرد که راجع به خطرات پیش تر مشخصی شده سهل انگاری شده است. 

این گزارش همچنین مطرح می کند که تیم جرم شناسی اطلاعاتی را که در اختیار داشته تحلیل کرده است اما  «فقط ایران به شواهد، محل سقوط و شاهدان دسترسی کامل دارد» و  «بر عهده ایران است که پاسخ هایی معتبر و کامل درباره تمامی جوانب این رخ داد غم بار ارائه کند». 

گزارش یاد شده مسیر اتاوا را برای پیش رفتن و تصمیم گیری درباره این که چه تحریم هایی علیه ایران اعمال کند، البته اگر چنین تصمیمی بگیرد، هموار می کند. 

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در این گزارش در پیامی به خانواده های جان باختگان این سانحه نوشت که دولت کانادا تمام گزینه های ممکن را پیگیری خواهد کرد، از جمله دادگاه بین المللی لاهه. 

ترودو معتقد است: این گزارش نشان می دهد که شرح رسمی ایران از وقایع مبهم، گمراه کننده و سطحی بوده و عمدا از عوامل راه گشا و مهم چشم پوشی می کند. نمی‌وان فقط چند تن از افراد رده پایین کارکنان نظامی را مقصر این سرنگونی دانست. مقامات ارشد حکومت تصمیم هایی گرفتند که به این رخ داد غمبار منتهی شد و جهان نباید به آن ها اجازه دهد با مصونیت پشت چند سپر بلای رده پایین پنهان شوند. 

این گزارش همچنین ادعا می کند: مقامات غیرنظامی و نظامی ایران به واسطه اقدامات و اهمال کاری هایشان مستقیما پرواز PS۷۵۲ و دیگر هواپیماهای غیرنظامی را از طریق ایجاد شرایطی که متصدی ( موشک زمین به هوا) می تواند بهشان موشک شلیک کند و با انجام ندادن اقدامات پیش گیرانه کافی برای کاهش خطر بالا، در معرض خطر قرار داد. 

بر اساس این گزارش، هواپیمای اوکراینی در دی ماه سال 1398بر فراز تهران به اشتباه مورد اصابت موشک قرار گرفته و سقوط کرد. تمام 176 نفر سرنشین این هواپیما که در میان آن ها شهروندان دیگر کشورها از جمله کانادا و اوکراین بودند نیز جان باختند. 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 03 تیر ماه 1400 - 12:32
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت