عناوین مهم :
جمعه 31 فروردین 1403 17:10

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پیش بینی جدید از قیمت خودرو/ آیا خودرو ارزان می شود؟ شرایط ثبت نام در طرح خودرو فرسوده سامانه یکپارچه قیمت های ایران خودرو دوباره ریزشی شد + جدول جدیدترین ها هفته قرمز بازار سرمایه کلاف سردرگم ماجرای عرضه خودرو در بورس کالا دلیل ترس سهامداران و ریزش اخیر بورس چه بود؟ نحوه ارتقاء كیفیت مقررات گذاری در صنعت بیمه بیمه مركزی و اندیشكده سیاست‌پژوهی منابع انسانی اسماء توافق نامه همكاری امضا كردند اصلاح قانون کار کلید خورد کمیته امداد امام خمینی تحت پوشش بیمه سینا قرار گرفت رشد سهم بیمه آسیا از بازار بیمه کنکور از سال ۱۴۰۳ بر اساس قانون مجلس اجرا می‌شود اتفاق تلخ برای این هوادار فوتبال در ورزشگاه رسیدن به تحول دیجیتال از مسیر تحول در رویکردها برای ایجاد تعادل و آرامش می گذرد حضور فعال بیمه سرمد در پنجمین نمایشگاه صنعت پخش ایران بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب بیمه شدند بیمه تجارت‌نو میزبان کمیته کسب و کار دیجیتال سندیکای بیمه‌گران حضور مدیرعامل بیمه دی در اولین کنفرانس ملی بازاریابی بیمه در کوتاه‌ترین زمان نماینده بیمه رازی شوید/ بیمه رازی به دنبال ارائه طرح‌های جدید از سوی نمایندگان
پر بازدید ها
پیام تبریک مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت نیروی زمینی روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی تراکنش با تلفن همراه بدون کارت بانکی در۶ بانک علی آبادی درباره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟ ابلاغ سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد زیان روزانه ۱۰۰میلیاردی به صنعت مرغداری کشور ۱۴۰۲؛ سال ثبات و رشد بیمه معلم تغییر رویه شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تعدیل بیش از ۱۰ درصدی کارمندان تسلا نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد ۵ سناریوی احتمالی اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد | بخوانید تکریم رییس پیشین و معرفی سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات بانک توسعه تعاون طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد تعلیق در تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان

۴۰هزار بازمانده از تحصیل در پایه اول داشتیم


۴۰هزار-بازمانده-از-تحصیل-در-پایه-اول-داشتیم
الفباخبر - گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به جد و با قاطعیت خبر ترک تحصیل سه میلیون دانش آموز در سال جاری را تکذیب می‌کنم گفت: منحصراً در سال تحصیلی گذشته تعداد ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه اول که باید ثبت نام می‌کردند ثبت نام نکردند که طبیعی است یعنی دیر هم نمی‌شود و می‌توانند سال بعد به مدرسه بروند؛ برخی خانواده‌ها نگرانی زیادی داشتند و این کار را نکرده بودند.

به گزارش الفباخبر؛ محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان با بیان اینکه امسال به تعداد پایگاه‌های سنجش افزوده شده و به ۲۴۰۰ پایگاه رسیده است گفت: تعداد پایگاه‌هایی که دو نوبته فعال هستند نیز از ۴۰۰ به ۶۰۰ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: ساعات مراجعه از هشت صبح تا یک بعدازظهر است و یک ساعت افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا نوبت دهی برای سنجش سلامت غیرحضوری است؟ گفت: وقتی ثبت نام پایه اول در مدرسه انجام می‌شود، عملیات ثبت نام و نوبت گیری الکترونیکی است و از سوی مدرسه نوبت گرفته و به خانواده اطلاع می‌دهند و نیازی نیست خانواده در مدرسه حضور یابد تا از نوبت خود مطلع شود.

وی درباره اخباری مبنی بر ترک تحصیل سه میلیون دانش آموز در سال تحصیلی گذشته گفت: یکی از جفاهایی که در حق معلمان، مدیران و جامعه فرهنگی شده این خبر نادرست است. گفته شد سه میلیون دانش آموز ترک تحصیل کرده اند. این در حالی است که آمار سه میلیون مربوط به عدم دسترسی به ابزار هوشمند و اینترنت بوده و معادل کسانی نیست که ترک تحصیل کرده‌اند.

حاجی میرزایی افزود: اتفاقاً این جمعیت، آموزش کاملتری دریافت کردند و بخش زیادی در مناطق کم جمعیت با زیر ۵۰ دانش آموز، حضوری آموزش دیدند. شاید طی سال‌های اخیر هیچ سالی به اندازه سال تحصیلی گذشته مراقبت از دانش آموزان از حیث استمرار یادگیری صورت نگرفته است. تقریباً همه معلمان مسئول آموزش دانش آموزان بوده و مراقب بودند که کار آموزش با کیفیت انجام  شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به جد و با قاطعیت این خبر را تکذیب می‌کنم گفت: منحصراً در سال تحصیلی گذشته تعداد ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه اول که باید ثبت نام می‌کردند ثبت نام نکردند که طبیعی است یعنی دیر هم نمی‌شود و می‌توانند سال بعد به مدرسه بروند؛ برخی خانواده‌ها نگرانی زیادی داشتند و این کار را نکرده بودند.

وی درباره اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان گفت: اعمال فوق العاده ویژه در همه دستگاههای دولتی از جمله در آموزش و پرورش اجرا می شود. درباره افزایش فوق العاده تا سقف ۵۰ درصد هنوز تصمیمی گرفته نشده و جزو پیشنهادهای در حال بررسی است و باید منابع لازم تأمین شود. اعمال ۵۰ درصد فوق العاده برای همه کارکنان دولت پیشنهاد شده است که اگر تصویب شود، اجرا خواهد شد.

حاجی میرزایی در ادامه درباره اشکالات سامانه اینترنتی ثبت نام مدارس گفت: سامانه‌های آموزش و پرورش را یکپارچه کردیم و همه فعالیت‌ها از ثبت نام تا تأییدیه تحصیلی در این سامانه انجام می‌شود. امسال اولین سالی است که یکپارچه شده و در اجرا در برخی بخش‌ها با مشکلاتی روبه رو می‌شوند که به سرعت در حال برطرف شدن است. ثبت نام مدارس هم غیرحضوری است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت که هنوز برای واکسیناسیون زیر ۱۸ سال توصیه‌ای نشده و واکسنی در دسترس نیست. به طور کلی درباره واکسیناسیون تابع تشخیص ستاد ملی کرونا هستیم.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 30 خرداد ماه 1400 - 15:37
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت