عناوین مهم :
شنبه 01 اردیبهشت 1403 13:52

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
این نماینده مجلس به دادستانی احضار شد جزئیات امضای درخواست شفافیت هیات رییسه مجلس توسط نمایندگان مجلس رای کمیته انضباطی در خصوص بازی دربی مشخص شد افتتاح و معرفی حساب وکالتی در بانک ملی ایران امکان پذیر شد جان آرات حسینی در خطر است | بخوانید با رژیم خاص غذایی غول منچستر سیتی آشنا شوید سرمربی محبوب لیونل مسی به الهلال پیوست مرگ در جاده‌های ایران طلب بیمه پارسیان از سیمان فارس چه میزان است؟ تسهیلات ۲۰۰میلیونی از طریق بیمه البرز ثبت افزایش سرمایه شرکت بيمه پارسيان افزایش ۵۴ درصدی درآمد بیمه دی بازار سهام را نمی‌توان دستوری مدیریت کرد بورس تعطیل می‌شود؟ افت ۱.۹۴ درصدی شاخص کل بورس در شروع معاملات سقوط بازار سرمایه شوک به سرمایه اجتماعی هجوم فروشندگان به بازار خودرو پس از اعلام سقوط قیمت‌ها ۱.۷ میلیون خودرو تا پایان سال تولید می‌شود؟ پیش‌بینی سخنگوی شورای رقابت از قیمت خودروها/ شجاعی: این‌گونه می‌توان منتظر سقوط قیمت خودرو بود
پر بازدید ها
روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی تغییر رویه شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی مدیرعامل بیمه پارسیان درگذشت آیت کریمی را تسلیت گفت ۵ سناریوی احتمالی اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران افزایش ۶ هزار واحدی شاخص بورس تهران در پایان هفته تکریم رییس پیشین و معرفی سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات بانک توسعه تعاون نامه همراه اول به سازمان بورس: مذاکرات با دیجی‌کالا در جریان است هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT ضامن مرده برای دریافت وام بانکی خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟ بانک تجارت؛ پیشتاز در تسهیلات تکلیفی نامنی رسما مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها شد عرضه ۳۱۶ هزار تن مقاطع فولادی در بورس کالا 29 فروردین 1403 خدمات “فصد و حجامت” بیمه شد آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
آقابزرگی در گفت‌وگو با الفباخبر؛

اعتماد به بازار سرمایه باز می‌گردد؟


اعتماد-به-بازار-سرمایه-باز-می-گردد
الفباخبر - گروه بورس: با صرف صحبت کردن و وعده دادن مانند دوره‌های پیش، انتظار تحول جدی در بازار ایجاد نمی‌شود؛ مگر اینکه شرح وظایف اصلی یعنی افزایش نقدشوندگی و افزایش شفافیت اطلاعات شرکت‌ها در راستای منافع سهامداران در بلندمدت صورت گیرد.

فرزین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی الفباخبر در خصوص بهبود بازار سرمایه پس از تعیین رئیس‌جمهور منتخب گفت: افزایش نقدشوندگی و افزایش سطح شفافیت در اطلاعات شرکت‌ها عضو موضوعات اصلی و انتظارات فعالان بازار است، اصل موضوع سازمان بورس باید این موارد باشد.

بیشتر بخوانید:

آقا بزرگی ادامه داد: سایر مسائل مانند دخالت یا مدیریت در نظام معاملات یا مدیریت در شاخص و امثالهم، از نظر من یکی از نکات کلیدی و حساسی است که در بازگرداندن اعتماد عمومی و افرادی که به خصوص در 6 ماهه ابتدای سال 99 وارد بورس شدند و از سرمایه‌گذاری پشیمان شدند، باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: سازمان بورس به عنوان یک نهاد مستقل باید وظایف اصلی خود را در این زمنیه به انجام رساند و در همین راستا افزایش بخشی از این برنامه‌ها، به ناچار نیازمند یک دوره زمانی است؛ به عنوان مثال افزایش سهام شناور آزاد شرکت‌های بورسی یا تغییر در مقررات و قوانینی که رویکرد و اولویت آن بخش خصوصی است، نکاتی هستند که نمی‌شود با یک جمله به صورت واحد و ناگهانی خواهان صحبت در خصوص آن باشیم و انتظاراتی را در فعالان بازار سرمایه و علاقه‌مندان ایجاد کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این امر مستلزم یک زمان مناسب است، زمانی که دوره تحت تحول، معرفی وزراء و حتی مدیرانی که در شرکت‌های متبوعه و همزمان با اخذ رأی اعتماد وزراء در مجلس شورای اسلامی انجام شود؛ یعنی نیازمند یک بازه 5 یا 6 ماهه است.

آقابزرگی در ادامه گفت: از نظر من، در همین اثنا به واسطه اصلاح قیمتی که ظرف حدود 5 یا 6 ماه گذشته در جریان عمومی بازار شکل گرفته و هنوز نیز ادامه دارد، این نقطه شروع مناسبی است.
وی تأکید کرد: با صرف صحبت کردن و وعده دادن مانند دوره‌های پیش، انتظار تحول جدی در بازار ایجاد نمی‌شود؛ مگر اینکه شرح وظایف اصلی یعنی افزایش نقدشوندگی و افزایش شفافیت اطلاعات شرکت‌ها در راستای منافع سهامداران در بلندمدت صورت گیرد.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص نکات فوق ادامه داد: موارد مذکور نکاتی کلیدی هستند که به نظر من در کوتاه‌مدت و در شروع آغاز به کار، باتوجه به گروه مشاور و متخصصین ماهر که چه پیش از اعلام نتایج انتخابات و چه پس از آن، آقای رئیسی داشتند، برای اعتمادسازی مجدد لازم است.

فرزین آقابزرگی در پایان مطرح کرد: در این راستا موضوع دیگری که باید در خصوص ایجاد اعتماد مد نظر قرار داد این است که این نکات از طریق شورای عالی بورس و سازمان بورس باید دیکته شود؛ یعنی اطمینان خاطر داده شود که ما مانع نقدشوندگی جریان عمومی معاملات اعم از گره معاملاتی و حجم مبنا و... نمی‌شویم. اگر یک‌سری نکات را رعایت کنند، به نظر من سرعت تغییر روند بازار بهتر شکل گرفته و می‌تواند زمینه مناسبی برای اعتمادسازی باشد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 30 خرداد ماه 1400 - 09:53
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت