عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 14:07

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
شرکت بیمه دی جزو پنج شرکت برتر بیمه‌ای کشور قرار دارد خبر خوش صندوق بیمه برای کشاورزان کرونای JN.۱ وارد ایران شده است؟ ۲۰ تا ۷۵ درصد تخفیف در خرید بیمه نامه از شرکت بیمه دی در نظام اسلامی، مسئولیت امانتی است که باید پاسخگوی الزامات آن باشیم جنجال طلافروشان برای فرار از مالیات و شفاف سازی درآمدها 100 هزار متقاضي دريافت تسهيلات روستايي 350 ميليون توماني به بانک‌ها معرفي شدند کمپین گسترده آمریکا برای استرداد جولیان آسانژ پیش‌فروش بلیت قطارهای بهمن ماه از سه‌شنبه آغاز می شود مصرف گاز به ۵۳۱ میلیون مترمکعب رسید زمینه توسعه همکاری‌های متقابل بانک دی و شرکت ملی انفورماتیک فراهم شد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ | بخوانید تغییر کارمزد معاملات سهام در بورس های کالایی بعد از ۹ سال ۱۹ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد مخالفت با برگزاری نمایشگاه خودرو در خیابان سئول سوختن ۶ خودروی خارجی در آتش یک تعمیرگاه در تهران حمله سگ‌های ولگرد به پرندگان مهاجر؛ چالش روز حیات‌ وحش مازندران طرح جدید بیمه بدنه موتورسیکلت همراه با پوشش سرقت پرداخت ۵۰ درصد بیمه تکمیلی بازنشستگان
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خریدهای اینترنتی ارزان تر از خرید از مغازه بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد رسید کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی اعلام شد دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد نحوه ثبت نام وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک دی با سود ۱۰ درصدی حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد فیلتر خریدهای قابل توجه ۶ فروردین ۱۴۰۳ بورس تهران میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت پیش بینی بورس فردا سه شنبه 7 فروردین 1402

94 هزار میلیارد تومان در کیش سرمایه‌گذاری شد


94-هزار-میلیارد-تومان-در-کیش-سرمایه-گذاری-شد
الفباخبر - گروه مناطق آزاد: از آنجا که بودجه سازمان منطقه آزاد کیش صرف ایجاد زیرساخت در منطقه خواهد شد، این جزیره مدرن توانسته شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری‌های آتی در کیش در نیز به وجود آورد که نتایج آن در توسعه جزیره در سال‌های آتی مشخص خواهد شد. تا همینجا نیز سازمان منطقه آزاد کیش توانسته ۹۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درجزیره کیش در ۸ سال گذشته فراهم کند.

به گزارش الفباخبر ، سازمان منطقه آزاد کیش در راستای ضرورت رونق تولید و ارائه راهکار‌های تامین مالی طرح‌های فعال در جزیره تاکنون به روش‌های مختلف وارد میدان عمل شده است. تجربه موفق کیش درسال‌های اخیر درخصوص استفاده از ابزار‌های مالی جدید سبب شده است که بسیاری از طرح‌های عمرانی، گردشگری، خدماتی و صنعتی فعال شود. از آنجا که بررسی و کمک به اجرای طرح‌های توسعه‌ای دراولویت سازمان منطقه آزادکیش قرار دارد، انواع راهکار‌ها برای تامین منابع مالی طرح‌ها بررسی شده و به اجرا درآمده است.  

بیشتر بخوانید:

روش‌های جدید تامین مالی در جزیره کیش

 اوراق منفعت، مشارکت، خرید دین و ایجاد صندوق زمین و ساختمان سازو کار‌هایی است که برای سازمان منطقه آزادکیش امکان تامین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی را فراهم کرده است و این رویکرد مثبت با قرار است به بخش خصوصی هم تعمیم داده شود تا آن‌ها نیز بتوانند از طریق این روش‌های نوین، منابع مالی طرح‌های نیمه تمام خود را تامین کنند. همچنین از دیگر راهکار‌های سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تقویت تولید در منطقه تقویت تعاملات با بانک‌های کشور‌ها بوده است.  

منطقه آزاد کیش برای سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید دو فروند هواپیما به صورت لیزینگ و از طریق اوراق منفعت اقدام کرده است. یکی دیگر از راه‌های تامین مالی پروژه‌های اقتصادی تهاتر است که اخیرا ۱۱ مورد تهاتر در منطقه انجام شده است. سرمایه گذاران زمین تجاری، مسکونی، خدماتی یا هتلی گرفته و به سازمان بدهکار بودند. طبق تهاتر‌های انجام شده با بدهکاران سازمان از این ۱۱ طرح در مجموع ٥١٣ میلیارد تومان درقالب املاک به تفکیک کاربری دریافت شد.

به گفته ناصر آخوندی، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش؛ ٣٣٣ ملک به متراژ۴۱ هزار و ۸۱۸ مترمربع تها‌تر شد که مبلغی بابت تسویه حساب‌ها هزینه شده و از این متراژ ۳۸ هزار و ۱۶۴ متر باقیمانده که با برآورد نرخ روز، این باقیمانده تهاتر، هزار و پانصد و شصت و سه میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرده است.

از دیگر مواردی که طی این مدت پیگیری شده است، اخذ موافقت اصولی اوراق خرید دین به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال در دو مرحله از سازمان بورس و همچنین اخذ موافقت اصولی تاسیس دو صندوق زمین و ساختمان که هردو برای نخستین بار در تاریخ مناطق آزاد در کیش بوده است. همچنین ایجاد چند طرح مشارکتی جدید با ارزش افزوده و سود خالص ۵ میلیارد و پانصد میلیون تومان نیز به اجرا درآمده است.  

افزایش بودجه تحقق یافته سازمان منطقه آزاد کیش

همین روش‌های جدید برای تامین مالی پروژه‌ها و تامین بودجه موجب شد تا رقم بودجه محقق شده منطقه آزاد کیش از بودجه پیشنهادی بیشتر باشد. به طوریکه بودجه مصوب سال ۹۸ مبلغ ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات خوب انجام شده مبلغ اصلاحی را برای رقم ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به دبیرخانه ارسال کردیم و عملکرد ما با عدد ۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان محقق شد.

همچنین در سال ۹۹ نیز بودجه مصوب این شرکت رقم ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعیین شد و در بودجه اصلاحی با توجه به عملکرد مطلوب ۶ ماهه به رقم ۳۲۶ میلیارد تومان اصلاح شد.

همه این ایده‌ها در راستای تامین مالی در کیش منجر شد تا طرح‌های جدیدی بتواند در کیش به مرحله اجرایی برسد و طرح‌های نیمه تمام نیز با سرعت بیشتری به مرحله بهره‌برداری نزدیک شود. اما این تنها اقدام در جزیره کیش برای تسهیل و افزایش سرمایه‌گذاری نبوده است. سازمان منطقه آزاد کیش این سال‌ها با جدیت به دنبال تحقق ایده دولت الکترونیک در کیش بوده است.  

تسهیل روند فعالیت طرح‌های مختلف در جزیره کیش از جمله مواردی است که راستای جذب سرمایه‌ها به منطقه آزاد کیش پیگیری شده است. بر این اساس طرح الکترونیکی کردن اطلاعات طرح‌های سرمایه‌گذاری در کیش در دستور کار قرار گرفت. یکی از گام‌ها تبدیل تمام پرونده‌های سرمایه‌گذاری به یک فایل الکترونیکی بود که این اقدام مهم توانست شرایط دسترسی آسان به برنامه زمانبندی اجرای قرارداد‌ها را فراهم کند.  

از آنجا که بودجه سازمان منطقه آزاد کیش صرف ایجاد زیرساخت در منطقه خواهد شد، این جزیره مدرن توانسته شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری‌های آتی در کیش در نیز به وجود آورد که نتایج آن در توسعه جزیره در سال‌های آتی مشخص خواهد شد. تا همینجا نیز سازمان منطقه آزاد کیش توانسته ۹۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درجزیره کیش در ۸ سال گذشته فراهم کند. حتی سودآوری شرکت‌های تابعه سازمان نیز در حد مطلوبی قرار دارد به تحویکه سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری کیش به ۸۰۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت عمران و خدمات کیش به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همه این اقدامات نشانگر قرار گرفتن کیش روی ریل توسعه و اقتصاد پایدار است که از طریق ایده‌های جدید محقق شده است. 

منبع: اقتصاد 24

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 خرداد ماه 1400 - 15:01
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت