عناوین مهم :
سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 20:27

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
شعبه چابهار بیمه پارسیان افتتاح شد معرفی و تجلیل از سرپرستی ها و نمایندگان ساعی و برتر بیمه کوثر برگزاری نشست سالانه رؤسای شعب و نمایندگان برتر بیمه آرمان بازدید مدیران بیمه سرمد از شعب ۷ استان کشور قیمت سازی مسکن در فضای مجازی کاتاروهای بیمه تعاون، مقام اول مسابقات قهرمانی کشور ماجرای شکایت رئیس مجلس از اسحاق جهانگیری چه بود ؟ چه مولفه هایی حق بیمه شخص ثالث خریداران را کاهش یا افزایش می دهد؟ فروش بخشی از سهام بیمه پارسیان توسط یکی از سهام داران زمان اعلام نوبت تحویل خودرو به ویرایش‌کنندگان مشخص شد این افراد سهام عدالت جدید گرفتند رضایت امیرقلعه نویی از تیمش بعد از برد مقابل کنیا تمدید پرداخت وام کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور ۱۴۰۲ مبلغ افزایش حقوق امسال کارگران باطل می‌شود؟ بالاترین رکورد ده ساله در شاخص تورم زای پولی 1401 اسکوچیچ سرمربی فصل آینده پرسپولیس می‌شود تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران اعمال می‌شود سفر وزیر امور خارجه ایران به مسکو قدردانی پادشاه عربستان از تلاش‌های چین برای دستیابی به توافق با ایران
پر بازدید ها
سه اسطوره كشتي آمريكا سهمیه المپیک را از دست دادند کارکنان وزارت رفاه زیر خط فقر هستند تصویب دو طرح پژوهشی با موضوع وضعیت اقتصادی و حکمرانی صنعت بیمه در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! سرانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان چه شد عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون شرایط فروش اقساطی جک جی ۴ آخرین تصمیمات درباره روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی/ شنبه ها تعطیل می شود یا تداوم تعطیلی پنجشنبه ها؟ امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان شرایط دریافت وام نیم میلیارد تومانی بانک ملت با اقساط 12 میلیونی افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

حساسیت نسبت به منافع سهامداران خرد باید اولویت بازار سرمایه باشد


حساسیت-نسبت-به-منافع-سهامداران-خرد-باید-اولویت-بازار-سرمایه-باشد
الفباخبر - گروه بورس: دکتر دهقان دهنوی در خصوص نتایج حاصل از برگزاری میزهای صنعت در سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در این جلسات ضمن بررسی مشکلات و چالش‌های صنایع بورسی راهکارهای لازم ارائه و سعی می‌شود تا این راهکارها و صدای مدیران صنایع کشور به گوش قانون‌گذاران و تصمیم گیرندگان برسد.

به گزارش الفباخبر، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به 3 میز صنعتی که تاکنون برگزار شده است، گفت: تاکنون سه میز صنعت در حوز‎ه‌های برق، سیمان و پالایش برگزار شده است. در این جلسات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران صنایع موضوع قیمت‌گذاری دستوری بوده و این شاید به این دلیل است که نسبت به منافع سهامداران خرد حساسیت لازم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: خواسته‌ای که دولت از یک مدیر دارد این است که چرخ کارخانه بچرخد و محصولی مشخص با میزانی مشخص تولید شود این اهدافی است که برای یک مدیر ترسیم می‌شود اما اینکه این اقدامات چه تاثیری در منافع سهامداران شرکت دارد دیده نمی‌شود درحالی که، منافع سهامداران خرد برای بازار سرمایه اولویت دارد.

دهنوی تصریح کرد: سازمان بورس امین سهامدار خرد است و سعی می‌کند در قالب میز صنعت پیام خود و موضوع منافع سهامداران را به مسئولان، قانونگذاران و تصمیم‌گیران اقتصاد کشور برساند.

رئیس سازمان بورس به جلسه صنعت تولید برق اشاره کرد و گفت: برای مثال یکی از بحث‌هایی که در این جلسه مطرح شد این بود که اگر نیروگاه‌های فعلی بخواهند سیکل ترکیبی خود را کامل کنند، بدون اینکه نیاز به راه‍اندازی شرکتی جدید باشد، می‌توان میزان تولید برق کشور را به 7 هزارو 500 مگاوات افزایش داد.

دکتر دهقان دهنوی در پاسخ به اینکه چرا این اتفاق نمی‌افتد، گفت: از آنجایی که قیمت خرید برق به گونه‌ای است که برای سرمایه‌گذار به صرفه نیست تا به طور مجدد در این صنعت سرمایه‌گذاری کند.

وی تصریح کرد: چه کسی حاضر است سرمایه خود را در شرایطی که نرخ خرید برق نصف NAV شرکت است در این صنعت سرمایه گذاری کند؟ از این رو باید به دنبال راهکار بود و در این خصوص راهکار این است که سرمایه‌گذاری در صنعت توجیه‌پذیر شود که راه حل اجرایی آن، دوری از قیمت‌گذاری دستوری و عدم دخالت در این امور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیام میز صنعت، رساندن مسائل و مصائب صنایع با هدف اثرگذاری مثبت در اقتصاد کشور است.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 25 خرداد ماه 1400 - 15:53
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت