عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 17:15

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
واگذاری بلوک 17 و 56.74 درصدی سهام بانک سپه محصولات تراریخته هنوز یک "جعبه سیاه" هستند/ مکانیزم معیوب نظارت بر عرضه محصولات تراریخته در بازار کشورمان! امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مس و بانک تجارت شاخص بورس تهران افزایش 1487 واحدی داشت رئیس دیوان محاسابت به پرونده چای دبش واکنش نشان داد رئیسی: مردم منتظر اقدام در پرونده فساد واردات چای هستند ادامه درخشش ستاره بسکتبال ایران در لیگ آلمان زمان برگزاری مجمع این 5 شرکت اعلام شد سود 19 هزار میلیارد تومانی بانک دی با فروش نیروگاه دماوند سلاجقه: ۲۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از زباله‌سوزی است گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ وزیر صمت: سرمایه‌ صندوق ضمانت صادرات باید ۱۰ برابر شود واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برجام ۲ و علت لغو سفر رئیسی به ترکیه احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه شده از محل خروجی تصفیه خانه جنوب تهران همکاری روسیه با ایران، عربستان و امارات/ تقویت کریدور شمال - جنوب با مشارکت ریاض ایرادات شورای نگهبان به طرح کنترل اجاره بهای مسکن مجلس قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز 20 آذر 1402 شرایط جدید خرید خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد امباپه به خاطر رئال قید یک میلیارد یورو را زد!
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد سوخت جایگزین، راه حل کاهش مصرف بنزین افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی

بررسی تأثیر اعلام آنلاین خسارت مالی بدون گزارش پلیس


بررسی-تأثیر-اعلام-آنلاین-خسارت-مالی-بدون-گزارش-پلیس
الفباخبر- گروه بیمه: اعلام خسارت بدون گزارش پلیس و به صورت آنلاین، هزینه‌های بیمه‌گر و هزینه‌های طرفین حادثه را کاهش می‌دهد.

به گزارش الفباخبر،  در سال 98 در ایران نزدیک به 24 میلیون بیمه‌نامه شخص ثالث صادر شده که از این تعداد حدود 5درصد به خسارت منجر شده است. حال آنکه فراوانی خسارت‌های بیمه شخص ثالث از نوع خسارت‌های مالی بیش از ۷۰ درصد می‌باشد؛ لذا ارائه خدمات در این بخش بسیار اهمیت دارد و نظر به اینکه از بین ۷۰ درصد خسارت‌های مالی شخص ثالث، تعداد قابل توجهی از آنها خسارت‌های بدون گزارش پلیس و کمتر از تعهدات قانونی مالی شخص ثالث هستند؛ لذا ارائه خدمات مناسب در این بخش اهمیت زیادی دارد و در صورت تسهیل و تسریع این امر، هزینه‌های بیمه‌گری، هزینه‌های مادی و روانی زیان‌دیدگان و مقصران این حوادث، آسیب‌های محیط زیست، اتلاف وقت در ترافیک و ... کاهش چشمگیری خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، گزارش پژوهشی «بررسی تأثیر اعلام خسارت مالی بدون گزارش پلیس به صورت آنلاین بر هزینه‌ها» به سفارش پژوهشکده بیمه و توسط احمد سازگار(کارشناس بیمه و مشاور میز تخصصی بیمه‌های اتومبیل پژوهشکد بیمه) و آزاده بهادر (مسئول میز تخصصی بیمه‌های اتومبیل پژوهشکده بیمه) نگاشته شده است. هدف از انجام این پژوهش، حصول نتایج کاربردی و رفع محدودیت‌های موجود در صنعت بیمه در زمینه پرداخت خسارت بیمه‌های شخص ثالث بوده است. در این گزارش روش‌های شرکت‌های بیمه در چند کشور منتخب و سوابق 50ساله پرداخت خسارت در ایران بررسی و راهکارهای تغییر فرایند و رسیدگی و پرداخت خسارت‌های آنلاین تشریح شده است.

بر اساس یافته‌های پژوهش، ایجاد سامانه اعلام خسارت آنلاین از طریق نرم‌افزارها و به‌خصوص برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، به منظور ارسال مستندات مربوط به حوادث رانندگی، نیاز به اعزام خودروهای رسیدگی به خسارت سیار و یا مراجعه طرفین حادثه به شرکت بیمه برای اعلام خسارت و رسیدگی تا پرداخت آن را ندارد. همچنین با توجه به امکانات موجود در کشور و افزایش ضریب نفوذ استفاده از اینترنت و تلفن همراه هوشمند، امکان ارسال مستندات به صورت آنلاین و غیرحضوری فراهم است. بر پایه این گزارش، پرداخت خسارت باید با استفاده از زیرساخت‌های اینترنتی و فناوری اطلاعات به نحوی صورت گیرد که صرفا محدود به تغییر روندها و فرایندها نباشد، بلکه باید با استفاده از امکانات الکترونیکی و بانک‌های اطلاعاتی و با مدل‌سازی و استفاده از یادگیری ماشین و الگوهای دقیق آن را هوشمند ساخت.

علاقه‌مندان برای دسترسی به متن کامل گزارش پژوهشی "بررسی تأثیر اعلام خسارت مالی بدون گزارش پلیس به صورت آنلاین بر هزینه‌ها" می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1320/  مراجعه نمایند.

منبع: پژوهشکده بیمه

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 25 اردیبهشت ماه 1400 - 15:18
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت