عناوین مهم :
سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 20:35

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
این نماینده مجلس به دادستانی احضار شد جزئیات امضای درخواست شفافیت هیات رییسه مجلس توسط نمایندگان مجلس رای کمیته انضباطی در خصوص بازی دربی مشخص شد افتتاح و معرفی حساب وکالتی در بانک ملی ایران امکان پذیر شد جان آرات حسینی در خطر است | بخوانید با رژیم خاص غذایی غول منچستر سیتی آشنا شوید سرمربی محبوب لیونل مسی به الهلال پیوست مرگ در جاده‌های ایران طلب بیمه پارسیان از سیمان فارس چه میزان است؟ تسهیلات ۲۰۰میلیونی از طریق بیمه البرز ثبت افزایش سرمایه شرکت بيمه پارسيان افزایش ۵۴ درصدی درآمد بیمه دی بازار سهام را نمی‌توان دستوری مدیریت کرد بورس تعطیل می‌شود؟ افت ۱.۹۴ درصدی شاخص کل بورس در شروع معاملات سقوط بازار سرمایه شوک به سرمایه اجتماعی هجوم فروشندگان به بازار خودرو پس از اعلام سقوط قیمت‌ها ۱.۷ میلیون خودرو تا پایان سال تولید می‌شود؟ پیش‌بینی سخنگوی شورای رقابت از قیمت خودروها/ شجاعی: این‌گونه می‌توان منتظر سقوط قیمت خودرو بود
پر بازدید ها
سه اسطوره كشتي آمريكا سهمیه المپیک را از دست دادند کارکنان وزارت رفاه زیر خط فقر هستند تصویب دو طرح پژوهشی با موضوع وضعیت اقتصادی و حکمرانی صنعت بیمه در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! سرانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان چه شد عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون شرایط فروش اقساطی جک جی ۴ آخرین تصمیمات درباره روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی/ شنبه ها تعطیل می شود یا تداوم تعطیلی پنجشنبه ها؟ امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان شرایط دریافت وام نیم میلیارد تومانی بانک ملت با اقساط 12 میلیونی افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا

دیوار تحریم در حال ویرانی است


دیوار-تحریم-در-حال-ویرانی-است
الفباخبر- گروه سیاسی: رئیس جمهور گفت: وقتی من مذاکرات روزانه وین را می‌خوانم، مشاهده می‌کنم که این دیوار بلند تحریم هر روز یک تکه‌اش پایین می‌ریزد و خراب می‌شود و اگر همه دست‌به‌دست هم بدهیم در یک زمان کوتاهی برچیده می‌شود.

به گزارش الفباخبر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه هیئت دولت، با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر، با ابراز "امیدواریم همه از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان بهره کافی را برده باشیم"، گفت: اگر از فردای ماه مبارک رمضان نگاه، زبان ، قلم و قدم ما با قبل تفاوت نکرده باشد، یعنی ما از این ماه استفاده نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

روحانی افزود: اگر بعد از این ماه مبارک احساس می‌کنیم قفلی روی زبان ما هست و در دست و زبان و تلاش و کار خود مراعات رضای حق و حقوق مردم را می‌کنیم، به این معنی است که ماه رمضان روی ما تأثیر داشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه "مگر یک انتخابات و بالا و پایین شدن قدرت چقدر ارزش دارد که به‌خاطر آن دروغ بگوییم و تهمت بزنیم"، گفت: غیبت و دروغ از گناهان بزرگ است باید از آن پرهیز کنیم و راستگویی و امانتداری را در دستور کار خود قرار دهیم.

روحانی با اشاره به دو حادثه و اتفاق غم‌بار فلسطین و افغانستان گفت: واقعاً اینها که هستند چرا با آدم افراط می‌کنند و چطور مسیر حق عقل و فهم انسان را زیرپا می‌گذارند، آخر یک دختربچه که از مدرسه بیرون می‌آید چرا باید کشته شود؟  آیا می‌شود اسمشان را مسلمان گذاشت؟ البته مداخله آنها زندگی مردم را یک روز راحت نگذاشته است و مردم افغانستان از روزهای اول انقلاب ایران یک شب راحت نداشته‌اند.

وی ادامه داد: مگر آنها چه کردند، چرا این‌همه ظلم؟ امروز آمریکا، اسرائیل و غرب گروه‌های نیابتی درست کردند و با آنها جنایتهایشان را انجام می‌دهند. کشتارهایی که در سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، یمن، بحرین و آفریقا رخ می‌دهد و خون‌ریزی‌هایی که هست چرا این‌چنین است؟ افرادی که نسبتی با اسلام ندارند خودشان را دنبال اجرای احکام خدا می‌دانند و خدا لعنت کند کسانی را که تندروی را راه انداختند.

رئیس جمهور با بیان اینکه "ما راهی جز اعتدال و میانه‌روی نداریم" تأکید کرد: اگر راست می‌گوییم که امت اسلامی هستیم باید راه میانه را پیش بگیریم، در این مصاحبه‌ها افراط و تفریط‌ها را می‌بینیم. افراط آخرش دامن خود ما را می‌گیرد و آتش دامن خود افراط‌کنندگان را هم می‌گیرد؛ باید به ملت افغانستان به‌خاطر این حادثه دردناک و غیرقابل باور تسلیت گفت و از طرفی دیگر به مردم فلسطین مبارز و مقاوم که از 73 سال پیش از خانه‌هایشان بیرون کردند و آواره شدند گفت "چرا این‌همه کشتار و جنایت، مگر مردم قدس چه کردند؟" آنها بحث اسلام و یهودیت را پیش می‌گیرند و می‌گویند "ما یهودی هستیم"، بعید بدانم که شمایی که کشتار می‌کنید از دین موسی هم پیروی کنید شما صهیونیست‌های جانی هستید.

روحانی تصریح کرد: همه پیامبران همه را به عدل تشویق کرده‌اند اما چرا دوروبری‌های فلسطین مثل مصر و اردن ساکت هستند؟ چرا کشورهای عربی ایستادگی نمی‌کنند؟ انصافاً ایران در زمینه حمایت از فلسطین همیشه در صحنه بوده و دارد تقریباً بین دولتها تنها می‌شود، اما هنوز ملتها در صحنه هستند، چرا مردم و بچه‌ها را می‌کشید؟ چرا در قبة الصخره و قدس مردم را می‌کشید؟ شما غاصب هستید مردم اینجا صاحب خانه هستند، البته وظیفه ما حمایت است و برای مردم فلسطین راهی جز مقاومت وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه دولت دوازدهم هفته‌های پایانی خود نیز مسئولیت‌های زیادی بر دوش دارد، تأکید کرد: تا آخرین دقیقه هم ما وظیفه داریم و روز 11 مرداد برای ما مثل روزهای اولیه شهریور سال 92 است. چه روزهای اولیه و چه روزهای پایانی دولت فرقی نمی‌کند و من خواهش می‌کنم از معاونین و وزیران که شما را با فحاشی، توهین، تهمت و حرف ناروا خسته نکنند. وظیفه ما عمل است و روزی این روشن خواهد شد که آدم‌های پاکی که در راه خدا جهاد کرده‌اند، جهادشان می‌ماند و الّا این حرف‌ها مثل کف روی آب است و مهم آبی است که می‌ماند.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: امروز اما سه جبهه پیشِ‌روی ما قرار دارد؛ ما در جنگی هستیم که از هر طرف به ما هجمه می‌کنند و در یک مثلث قرار گرفته‌ایم که یک ضلع آن تحریم است و باید مقاومت کنیم. من نتوانستم بفهمم که برخی در این 8 سال چه می‌گویند؛ تحریم یعنی حق مردم را خوردن، یعنی ظلم به افراد جامعه یعنی ظلم به بیماری که می‌خواهد دارو بخرد اما نمی‌تواند یعنی ظلم به کسی که می‌خواهد نان شبش را گران بخرد یعنی کالایی را که برای مردم می‌خواهیم بخریم 20 درصد اضافه بدهیم یا گاهی ماه‌ها معطل آن شویم.

روحانی ضمن بیان اینکه ملت بزرگ ایران در جنگ است، اضافه کرد: این قضیه که ما در جنگ هستیم شوخی که نیست انگار کسی «ککش» نمی‌گزد و گوشهای‌تان را گرفته‌اید، خداوند چشم بینا به شما نداده هر کس بتواند تحریم را در یک لحظه بردارد و آن را به تأخیر بیندازد گناه نابخشودنی به مردم کرده است و خداوند از آنها نمی‌گذرد. دولت مصمم است این تحریم را بشکند و از نظر من تا الآن دو تحریم را شکاندیم یک تحریم در سال 92 و یک تحریم در سال 94، دیوار تحریم را تخریب کردیم اما یک جنگ از سال 97 شروع شد و ما سه سال و نیم مقاومت کردیم و دولت خم به ابرو نیاورد و کسانی که باید به ما کمک می‌کردند، نکردند و روحیه رزمنده‌ها را تضعیف کردند؛ خدا از آنها نمی‌گذرد.

وی ادامه داد: آنهایی که این کار را کردند چطور می‌خواهند جواب دهند؟ حالا ما در یک توافقی با چند کشور بودیم و مثلاً به 85 درصد آن رسیدیم اما بی‌انصاف این 85 درصد را نمی‌بیند و 15 درصد مانده را می‌بیند، مثل این می‌ماند که یک بچه درس‌خوان تا شب امتحان درس خوانده باشد اما به‌جای نمره 20، 18 گرفته باشد. شما چه مادر، پدر، خواهر و برادری هستید که به این بچه 18گرفته می‌گویید "دو نمره کم گرفته‌ای"؟ به ما می‌گویند "شما غرب‌گرا هستید". من خدا را شکر می‌کنم ملت ما با صبر و مقاومتش ایستادگی کرد و مقام معظم رهبری نیز ما را هدایت کردند و ما اثراتش را در وین می‌بینیم.

روحانی عنوان کرد: وقتی من مذاکرات روزانه وین را می‌خوانم، مشاهده می‌کنم که این دیوار بلند تحریم هر روز یک تکه‌اش پایین می‌ریزد و خراب می‌شود و اگر همه دست‌به‌دست هم بدهیم در یک زمان کوتاهی برچیده می‌شود. حالا ما می‌خواهیم با بولدوزر این دیوار را جمع کنیم، برخی‌ها می‌گویند نه با فرغون و بیل این کار را انجام دهید، اشکالی ندارد ما این کار را با فرغون و بیل انجام می‌دهیم، کمی دیرتر به نتیجه می‌رسیم، بگذارید تمام شود، اجازه بدهید این تحریم کنار برود.

وی گفت: افتخاری که دولت یازدهم و دوازدهم به دست آورده این بود که سال‌ها ایران‌هراسی را که در دل افکار مردم جهان جا انداخته بودند، ما این ایران‌هراسی را شکستیم. ما به دنیا گفتیم، ایران اهل منطق و مذاکره است و به عهد خود وفادار است. امروز دیگر هیچ‌کس ایران‌هراسی‌اش نمی‌گیرد، ایرانی که می‌آید پای مذاکره می‌نشیند با قدرت‌های جهان توافق می‌کند، ایرانی که به عهد خود عمل می‌کند و عهدش را زیر پا نمی‌گذارد و طرف مقابل است که این کار غلط را انجام می‌دهد و از عهد خود فرار می‌کند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما اکنون ایران‌هراسی را شکستیم، آیا این را هم تردید دارید؟ امروز ایران‌هراسی به آن مفهومی که 10 سال پیش بود نیست. آنهایی که می‌دانند، متوجه می‌شوند من چه می‌گویم، کسی که تحت فصل هفت شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد یعنی در مرز جنگ و در مرز خطر است، ما کشور را از فصل 7 درآوردیم، آیا این را هم شک دارید؟ قطعنامه‌هایی که با قطعنامه 2231 لغو شد، آیا این را هم نمی‌دانید؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه 1400 - 16:39
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت