عناوین مهم :
سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 17:54

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
قیمت روز خودرو در بازار آزاد| جدول قیمت تغییرات قیمت طلای جهانی | کاهش قیمت طلا تا کجا ادامه دارد؟ امروز قیمت نفت جهانی افزایش یافت یافته محققان فرانسوی؛ علائم ذهنی و جسمی می توانند سال ها قبل از تشخیص ام اس آشکار شوند گوگل قابلیت ویرایش پیام را به اندروید اضافه می‌کند؟ کاهش قیمت بنزین در ایالت متحده در آستانه تعطیلات به پایین ترین نقطه سال افزایش 40 درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی رئیس سازمان سینمایی کشور: بودجه سینمای کشور ۴۲۰ میلیارد تومان است سود اوراق مرابحه ارزی برای پروژه‌های تولیدی و صنعتی قانون جدید بانک مرکزی مانع بزرگ ناترازی بانک‌هاست زاکانی: واردات اتوبوس‌های برقی از بهمن‌ماه آغاز می‌شود ساخت خودرو ملی کاروتجاری در همکاری با سایپا دیزل و دانشگاه سرپرست معاونت فنی بیمه‌های اموال بیمه سینا منصوب شد واحد پرداخت خسارت سیار بیمه معلم در استانها راه اندازی شد نظام بانکداری جهان در معرض فروپاشی قرار دارد افزایش نرخ رسمی یورو و کاهش نرخ پوند جلس به وزیر جهاد کشاورزی برای اعلام قیمت گندم مهلت یک هفته‌ای داد تداوم ثبات و کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار ماجرای حذف یارانه سوخت پروازهای داخلی چیست؟
پر بازدید ها
سه اسطوره كشتي آمريكا سهمیه المپیک را از دست دادند تصویب دو طرح پژوهشی با موضوع وضعیت اقتصادی و حکمرانی صنعت بیمه در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه کارکنان وزارت رفاه زیر خط فقر هستند لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! سرانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان چه شد عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران شرایط دریافت وام نیم میلیارد تومانی بانک ملت با اقساط 12 میلیونی افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری شرایط فروش اقساطی جک جی ۴ دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است

بلغمی‌ها چگونه لاغر شوند؟


بلغمی-ها-چگونه-لاغر-شوند
الفباخبر-گروه سلامت: در بدن انسان به طور کلی چهار نوع خلط وجود دارد که این چهار نوع عبارت اند از بلغم، سودا، دم و صفرا که هر یک از آنها در بدن وجود دارند. غلبه بلغم یک بیماری شایع در طب سنتی است که معمولا در اثر مصرف خوراکی های سردی در بدن رخ می دهد و نشانه های مختلفی نیز دارد که شما به راحتی می توانید متوجه آن شوید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به داشتن اطلاعات بیشتر درباره غلبه بلغم هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما با ما در این مطلب همراه باشید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره غلبه بلغم صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه تغذیه سالم افراد بلغمی ، در اختیار شما قرار دهیم. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

به گزارش الفباخبر، اشخاص بلغمی اغلب از نفخ معده و سردی سر دل رنج می‌برند. این افراد به میوه و سبزیجات علاقه‌ی زیادی ندارند و به موادغذایی حیوانی از جمله گوشت تمایل بیشتری نشان می‌دهند. حتی اگر یک فرد بلغمی موادغذایی سرد هم مصرف کند، بدن او قادر به پذیرش این موادغذایی نیست.
زمانی که در فردی خلط بلغم بیشتر شود زبان به رنگ سپیدی می‌گراید و فرد حس سرما می‌کند و در موقع غلبه بلغم تمامی یا برخی از حالات زیر هم در فرد دیده مي‌شود. ترشی دهان، سپیدی بدن، پوست شل و آب‌دار، زود سفید شدن مو، سردی دست و پا.
دیر هضم شدن غذا (توقف زیاد غذا در معده و آروغ زدن ترش)، خواب آلودگی و زیاد خوابیدن، جاری شدن آب از دهان در خواب، رقیق بودن آب بينی (ترشح زیاد بینی)، فراموشی و کند ذهني، کم حواسی، زيادي دفع ادرار‌، سستی و ضعف، دفع ادرار با فشار زیاد، ریزش مو زودتر از زمان مقرر، درد معده، قولنج (درد کمر و گردن و شانه ها)، گرفتگی ماهیچه‌های پشت و گردن، زانو درد و پا درد، بیماري پارکینسون، بیماري پیسی، نقرس، تنگی نفس، تپش قلب (به خصوص در موقع بلند شدن از خواب)، سرفه زیاد، ضعف مثانه، لک‌های قهوه ای در چشم.
برخی از علائم ذکر شده سریع‌تر ظاهر شده و برخی ديگر در اثر توجه نکردن به خلط بیشتر و در طولانی مدت بروز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

رژیم‌های غذایی برای بلغمی‌ها

این افراد، باید از مصرف بیش از حد برخی از موادغذایی خودداری کنند. از جمله‌ این موادغذایی می‌توان به ماست، میوه‌‌ترش و کال، نارنگی، کیوی، خیارپوست کنده، لیمو شیرین، روغن نباتی و روغن مایع، کره کارخانه ای، نوشابه، برنج، غذاهای لبنیات، سرکه، گوشت سفید، چای، قهوه، نسکافه، ترشی و لیته، شور، سیب زمینی، عدس، قارچ، گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس و فست‌فود اشاره کرد.

دانستن این نکته ضروریست که آب هم دارای طبع سرد و تر است و یک فرد بلغمی با خوردن آب نیز به راحتی چاق میشود.نوشیدن آب تنها در صورت تشنگی مجاز است.
استفاده بعضی از مواد غذایی در طب سنتی برای بلغمی‌ها توصیه شده است، این افراد می‌توانند سبزیجات (کرفس، نعناع، ریحان، جعفری، ترخون و مرزه)، کلم، مارچوبه، نخود، گردو، قدومه شیرازی، کدو حلوایی، لیموترش و گندم را مصرف کنند. لاغری سریع بلغمی‌ها با وجود مصرف گوشت (شتر، گوسفند، کبوتر، سار و گنجشک) کامل می‌شود. این افراد نباید مصرف ادویه‌جات (هل، دارچین، زنجبیل، زیره، زعفران، زنیان، سیر، موسیر و خردل) را فراموش کنند.همچنین استفاده از روغن های سالم نظیر روغن ارده کنجد و یا روغن زیتون طبیعی علاوه بر حفظ سلامتی،به لاغری این افراد کمک میکند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه 1400 - 09:06
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت