عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 12:02

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان | بخوانید فوت تلخ پیمان آدیداس بلاگر خالق سوسماس ! پسورد منیجر! کلاهبرداری با هوش مصنوعی عجیب ترین خودکشی در ایران مغول‌ هم نتوانست فرهنگ و زبان ایران را عوض کند تقدیر معاون رئیس‌جمهور از عملکرد بانک سینا در کمک به محرومیت‌زدایی اهدای جایزه ویژه «مدیریت ارتباطات الکترونیک» به بانک آینده اقبال از سهام صنعت بیمه برای سرمایه گذاری در نیمه نخست خوب است رئیس کل بیمه مرکزی: بیمه نقطه امید اقتصاد کشور است از دو داشبورد مدیریتی بیمه آسیا رونمایی شد معارفه مدیر استان چهار محال و بختیاری بیمه میهن تقدیر از زحمات فعالان بیمه ای استان اصفهان بیمه سرآمد همه خدمات اقتصادی و اجتماعی است «ابراهیم اسماعیلی» مدیر استان چهار محال و بختیاری بیمه میهن شد روند سودآوری بیمه کوثر در سال ۱۴۰۲ کاخ سفید: سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است صحبت هاي بي اساس جديد اردوغان عليه ايران آمریکا، لیست معافیت‌های تحریمی ایران را منتشر کرد
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خریدهای اینترنتی ارزان تر از خرید از مغازه نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد رسید بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی اعلام شد نحوه ثبت نام وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک دی با سود ۱۰ درصدی دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود فیلتر خریدهای قابل توجه ۶ فروردین ۱۴۰۳ بورس تهران پیش بینی بورس فردا سه شنبه 7 فروردین 1402 میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت

بررسی نابرابری تقاضای مسکن با میزان تولید


بررسی-نابرابری-تقاضای-مسکن-با-میزان-تولید
الفباخبر-گروه‌مسکن: عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: سالانه به ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز داریم، کاهش میزان ساخت و ساز های بخش مسکن باعث رکود در این حوزه شده است.

به گزارش الفباخبر،  رسول جهانگیری اظهار داشت: همخوانی نداشتن تقاضا و عرضه مسکن در کشور یکی از معضلات اصلی این حوزه است و تا زمانی که ساخت و سازها افزایش پیدا نکند، مسکن همچنان به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می شود.

وی افزود: در این راستا باید حمایت های لازم از صنعت ساختمان سازی صورت بگیرد تا بازار مسکن توسعه پیدا کرده و شاهد کاهش قیمت ها نیز باشیم.

جهانگیری با اشاره به کاهش نرخ ارز و طلا در روزهای گذشته اظهار داشت: واکنش بازار مسکن نسبت به کاهش قیمت ارز و طلا به سرعت مشخص نمی شود و حداقل ۲ ماه زمان لازم است تا در قیمت ها در حوزه مسکن تاثیر بگذارد، اما به طور قطع کاهش تولید مسکن، افت قیمت موقتی را به دنبال دارد و در نهایت این بازار با رکود تورمی و کاهش خرید و فروش همراه می شود تا به ثبات قیمتی برسد.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برای توسعه صنعت ساختمان سازی مشکلات زیادی وجود دارد، تاکیدکرد: شرایط بازار مسکن از جمله بازار معاملات و ساخت و ساز واحدهای مسکونی به گونه ای است که تنها حمایت از یک بعد و یا ابعاد محدود در حوزه پرداخت تسهیلات کفایت نمی کند و باید راهکاری اندیشیده شود تا زنجیره تولید در بازار مسکن با حمایت‌های مالی و اعتباری رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه ذایقه مردم نسبت به سال‌های گذشته برای خرید مسکن نیز تغییر یافته است، افزود: در سال های اخیر سبک زندگی مردم از خانواده های چند فرزندی به دو یا تک فرزندی و یا گاهی زندگی های مجردی تغییر یافته و دیگر تقاضا برای خرید ملک با متراژهای بالا وجود ندارد و بیشتر متقاضیان به دنبال خرید واحدهای مسکونی با متراژهای کوچک هستند.

جهانگیری تاکید کرد: در حال حاضر متناسب با تقاضای جامعه ساخت و ساز نداریم و قسمت اعظمی از خانه ها با متراژهای بالا خالی هستند و تعریف مالیات برای این واحدها نیز در دراز مدت مشکلاتی را برای حوزه مسکن به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رونق ساخت و سازها باعث پویایی اقتصاد کشور نیز می شود، اظهار داشت: برای حل مشکلات حوزه مسکن باید حداقل سالی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در کشور ساخته شود زیرا ظرفیت عظیمی در حوزه صنعت ساختمان سازی وجود دارد که با فعال شدن آن بیش از صدها شغل نیز فعال می شود و تمامی حوزه های وابسته به مسکن مانند مصالح ساختمانی، آهن، در و پنجره به طور مستقیم و غیرمستقیم همراه می شوند.

وی افزود: در حال حاضر هر ساله با حجم بسیار زیادی از تقاضای جدید و تقاضای انباشته از سال های قبل مواجه هستیم، بنابراین تقاضا برای خرید مسکن در کشور وجود دارد و باید شرایط ساخت و ساز متناسب نیز ایجاد شود.

جهانگیری با بیان اینکه صنعت خودرو سازی نیز در کشور همانند صنعت مسکن با کاهش تولید مواجه است، گفت: باید برای رفع کاهش ها، حمایت بیشتری صورت بگیرد و شرایط و زیرساخت های تولید ایجاد شود تا به تولید انبوه برسیم و هم مسکن و هم خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ در ایران آغاز شد و به دنبال آن بخش های مختلف کشور را با محدودیت مواجه کرد و در زمان های طولانی به تعطیلی کشاند.

بر همین اساس گروه های مختلف شغلی از جمله اصناف در کشور با مشکل مواجه شدند زیرا از یک سو محدودیت ها مانع فعالیت آنها شد و از سوی دیگر کاهش استقبال از خرید عمومی در آمد آنها را به طور چشمگیری کاهش داد.

بیشتر بخوانید:

منبع: اخبارساختمان

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه 1400 - 21:00
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت