عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 16:56

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان | بخوانید فوت تلخ پیمان آدیداس بلاگر خالق سوسماس ! پسورد منیجر! کلاهبرداری با هوش مصنوعی عجیب ترین خودکشی در ایران مغول‌ هم نتوانست فرهنگ و زبان ایران را عوض کند تقدیر معاون رئیس‌جمهور از عملکرد بانک سینا در کمک به محرومیت‌زدایی اهدای جایزه ویژه «مدیریت ارتباطات الکترونیک» به بانک آینده اقبال از سهام صنعت بیمه برای سرمایه گذاری در نیمه نخست خوب است رئیس کل بیمه مرکزی: بیمه نقطه امید اقتصاد کشور است از دو داشبورد مدیریتی بیمه آسیا رونمایی شد معارفه مدیر استان چهار محال و بختیاری بیمه میهن تقدیر از زحمات فعالان بیمه ای استان اصفهان بیمه سرآمد همه خدمات اقتصادی و اجتماعی است «ابراهیم اسماعیلی» مدیر استان چهار محال و بختیاری بیمه میهن شد روند سودآوری بیمه کوثر در سال ۱۴۰۲ کاخ سفید: سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است صحبت هاي بي اساس جديد اردوغان عليه ايران آمریکا، لیست معافیت‌های تحریمی ایران را منتشر کرد
پر بازدید ها
اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی بازار شکلات تلخ شد برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار نحوه دانلود همراه بانک سپه ملی و توسعه تعاون برای آیفون مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ بیشترین سود سپرده در این بانک پرداخت می شود حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت ۲۷ هزار میلیارد تومان دیگر از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شد پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | بخوانید زهرا شجاعی درگذشت نظر رهبری در صنعت بیمه چه جایگاهی دارد؟

نماینده مجلس: افزایش 8 درصدی قیمت خودرو ناعادلانه است


نماینده-مجلس-افزایش-8-درصدی-قیمت-خودرو-ناعادلانه-است
الفباخبر - گروه خودرو: عضو ناظر مجلس در شورای رقابت تصمیم این شورا مبنی بر افزایش 8 درصدی قیمت خودرو تا پایان شهریور ماه سال جاری را نادرست خواند و گفت: این مصوبه بر خلاف منافع خودروسازان و مصرف‌کنندگان بوده و در مجلس تحت پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش الفباخبر ، محمد باقری در خصوص مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش 8.2 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و افزایش 8.9 درصدی محصولات سایپا تا پایان شهریور ماه سال جاری اظهار داشت: عدم بازنگری قیمت محصولات خودروسازان برای سه ماهه زمستان از سوی شورای رقابت، بر خلاف قانونی بوده که خودشان وضع کرده بودند، این موضوع در مجلس در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید:

 

وی افزود: علت اینکه شورای رقابت از مواضع خود مبنی بر افزایش هر سه ماه یک بار قیمت خودرو عدول کردند، چه بوده است. اگر این شورا، در حوزه تعیین قیمت خودرو از اصول علمی تبعیت می‌کند و افزایش قیمت خودرو را منطبق با واقعیات علمی می‌داند، قیمت خودرو برای سه ماهه زمستان و در هر فصل می‌بایست مورد بازنگری قرار می‌گرفت.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد، روند قیمت‌گذاری در این شورا بر مبنای یک کار کارشناسی دقیق صورت نمی‌گیرد.

باقری با بیان اینکه عرضه و تقاضا می‌بایست قیمت خودرو را مشخص کند، تصریح کرد: تعیین قیمت‌های تکلیفی برای خودرو و همچنین مواد اولیه نظیر فولاد، صحیح نیست و این موضوع که دولت‌ها در حوزه قیمت‌گذاری برای انواع کالاها ورود کنند و مصرف‌کنندگان را ملزم به خرید با قیمت‌های تعیین شده نمایند، در دنیا منسوخ شده است.

وی در ادامه تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش 8 درصدی قیمت خودرو تا پایان شهریور ماه سال جاری را نادرست خواند و تاکید کرد: مصوبه اخیر شورای رقابت بر خلاف منافع خودروسازان و مصرف‌کنندگان است و این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی محصولات انحصاری نظیر خودرو، عرضه و تقاضا می‌بایست، قیمت را در بازار مشخص کند و یا همانند سایر کشورها واردات خودرو آزاد شود تا عرصه رقابت برای خودروسازان داخلی فراهم شود، زیرا افزایش میزان عرضه، موجب کاهش خودبخودی قیمت‌ها خواهد شد و این در حالی است که قیمت‌گذاری تکلیفی بر خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه 1400 - 13:23
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت