عناوین مهم :
جمعه 31 فروردین 1403 06:31

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
افتتاح حساب ارزی غیرحضوری در سامانه بام بانک ملی امکان پذیر شد نحوه وکالتی کردن حساب در بانک سپه سرمربی جدید استقلال مشخص شد جزئیات زلزله 4.5 ریشتری قصر شیرین نماینده بیمه در مراجع قضایی رسیدگی کننده به کلیه دعاوی با موضوع خسارت های بیمه ای حضور داشته باشد تجلیل شعبه گرگان بیمه دانا از خدمات فرهنگیان استان گلستان درآمدهای شناسایی شده خودروسازان در فروردین ۱۹ درصد کاهش یافت قیمت گندم به هر کیلو ۱۷ هزار تومان اصلاح می شود بلایی که تنها غذا خوردن بر سرتان می آورد آمار جهانی کرونا؛ این کشور بیشترین فوتی‌های ۲۴ ساعت گذشته را داشت شمارش معکوس برای گران شدن لاستیک ماشین! با گذر از دالان «کمیسیون» / طرح اصلاح قانون بورس در «نوبت دستورکار» جلسه علنی قرار گرفت قلعه نویی چه کسی را به عنوان دستیار خود برگزید جزئیات امضای توافق‌نامه سرمایه‌گذاری، گمرکی و تجاری بین ایران و عربستان مدیر شرکت بیمه دی استان همدان، رییس سندیکای بیمه گران این استان شد قیمت شیر خام افزایش یافت | بخوانید روش دولت برای نوسانات ارزی چه بود ؟ قیمت انواع حبوبات امروز 23 اردیبهشت 1402 قیمت جدید شکر امروز 23 اردیبهشت 1402
پر بازدید ها
یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت چند سوال کلیدی از وزیر کار وبسایت شخصی خود را با قالب‌های آماده پرتال حرفه‌ای بسازید آمارهای عجیب و تازه از تخریب محیط زیست/ با دست خود تیشه به ریشه ها نزنیم شیوه فعال کردن خدمات پیامکی چک‌های صیادی عملکرد عالی پست بانک در سال 1402 لیست قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ پیام تبریک مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت نیروی زمینی روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی آیفون SE4؛ قابلیت‌های آیفون 15 با قیمت مناسب معایب و مزایای آنتی ویروس Eset رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ رستمی، اسماعیلی و ساروی در نیمه نهایی علی آبادی درباره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟ تراکنش با تلفن همراه بدون کارت بانکی در۶ بانک افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز

بیت کوین چیست، ازکجا آمده و چرا در میان مردم از مقبولیت برخوردار است؟


بیت-کوین-چیست-ازکجا-آمده-و-چرا-در-میان-مردم-از-مقبولیت-برخوردار-است
الفباخبر- گروه ارز دیجیتال: از جمله موضوعاتی که این روزها ذهن عموم مردم را به خود مشغول کرده، مسئله خرید و فروش ارزهای دیجیتال است، اما هنوز هم آنچنان که باید در میان مردم شناخته شده نیست. به خصوص اینکه رمزازرها انواع مختلفی دارند اما بیت کوین و اتریوم در میان آنها بیشتر شناخته شده و در بازار نیز غالب هستند.

به گزارش الفباخبر، از جمله موضوعاتی که این روزها ذهن عموم مردم را به خود مشغول کرده، مسئله خرید و فروش ارزهای دیجیتال است، اما هنوز هم آنچنان که باید در میان مردم شناخته شده نیست. به خصوص اینکه رمزازرها انواع مختلفی دارند اما بیت کوین و اتریوم در میان آنها بیشتر شناخته شده و در بازار نیز غالب هستند.

بیشتر بخوانید:

بنابراین در گزارش امروز درباره اینکه رمزارزها و خصوصا بیت کوین که این روزها مدام از آن صحبت می‌شود چیست و چرا عده‌ای برای سرمایه‌گذاری به سمت این منبع تقریبا ناشناخته می‌روند، می‌پردازیم.
آغاز رمزارزها از چه سالی بود؟

موضوع رمزارزها به سال 2007 باز می‌گردد؛ زمانی که مقاله‌ای به نام ساتوشی ناکاموتو در این سال انتشار یافت. در این مقاله الگوریتم‌های مربوط به تولید و چرخش بیت کوین و معمای آن مطرح شد که بسیاری بر این باورند ناکاموتو ساتوشی همان ایلان ماسک بوده که البته این موضوع اثبات نشده است.
اوج‌گیری بیت کوین
اولین رمزارز هم بیت کوین بوده که در مقاله مذکور از آن رونمایی شد. بیت کوین چندسالی را در عدم استقبال از خود سپری کرد اما با شروع سال 2010 به تدریج از آن استقبال شده و در سال 2017 اوج گرفت.

ارزش بیت کوین در دوران اوج خود
اوج‌گیری بیت کوین در سال 2017 باعث شد تا ارزش اولین ارز دیجیتال به 18 هزار دلار برسد. اما بعد از این پیک بلند شاهد سقوط وسیعی بود؛ به گونه‌ای که به حدود 6-7 هزار دلار تنزل یافت.

اما در حال حاضر به دلیل کمبودی که وجود دارد، ارزش هر واحد بیت کوین مبلغی میان 47 تا 55 هزار دلار است.

علت محوبیت بیت کوین در میان مردم

به طور کلی رمزارزهای مختلف ویژگی‌های گوناگونی دارند. ویژگی اصلی همه آنها حل معماست. به این معنی که با حل معما شما باید به جایزه‌ای برسید. اما به جز بیت کوین در حل معمای رمزارزهای دیگر جایزه وجود ندارد؛ در حالی که بیت کوین جایزه دارد و علت محبوبیت آن در میان مردم نیز همین است.

ویژگی مشترک میان رمزارزها

این معمایی که به عنوان ویژگی همه رمزارزها ذکر کردیم، صرفا نشان‌دهند توان پردازشی شما است.

زمانی که شما آن معما را حل می‌کنید به بیت کوین می‌رسید؛ بیت کوین برق و توان پردازشی فشرده شده است که به جایزه تبدیل می‌شود و اینطور نیست که بگوییم یک موجودیت کاملا هوایی است چرا که مقدار زیادی انرژی مصرف و مقدار زیادی سرمایه‌گذاری برای ماینرها به منظور حل معماهای بیت کوین انجام می‌شود.

بعد از رسیدن به رمزارزهامعاملات آنها چگونه صورت می‌گیرد؟

معاملاتی که در رمزارزها وجود دارد، شامل دو ویژگی اصلی است؛ یکی اینکه معامله بعد از ثبت در بلوک، قطعی تلقی می‌شود و ثانیاً امکان پاک کردن آن معامله وجود ندارد.

امنیت بالا در معاملات بیت کوین

شما این امکان را در سیستم‌های بانکی دارید که تراکنشی را پاک کنید، اما چنین چیزی در مسئله رمزارزها وجود ندارد. در نظام رمزارزها و به طور مشخص در نظام بیت‌کوین امکان پاک کردن یا دستکاری در تراکنش به هیچ عنوان وجود ندارد به همین دلیل امنیت بسیار بالایی در این بخش را شاهدیم.

شفافیت در معاملات بیت کوین

در معاملات بیت کوین بیت چون معاملات به صورت بلوکی ثبت و ذخیره می‌شود، بسیار شفاف است به این معنی که مشخص است از چه حسابی به حساب دیگری معاملات و تراکنش‌ها انجام شده است؛ بنابراین دو عامل امنیت و شفافیت باعث شده تا رمزارزها به پدیده‌ای مقبول تبدیل شوند، البته نمی‌گوییم غالب اما مقبول است.

تراکنش‌ها شفاف هستند اما مبدأ و مقصد ناشناخته است

در معاملات بیت کوین هرچند که ماهیت تراکنش‌ها مشخص است اما مبدا و مقصد تراکنش‌ها ناشناس است و این ناشناخته بودن سبب ایجاد فضای مناسب برای انجام پولشویی و تامین مالی فعالیت‌های مجرمانه می‌شود.

قوانینی در مورد ارزهای دیجیتال وجود ندارد

در پایان باید بگوییم که تاکنون در 40 درصد از کشورهای دنیا قوانینی در خصوص ارزهای دیجیتال وضع شده است؛ اما در کشور ما هنوز هیچ چیز مشخص نیست، بانک مرکزی قوانینی وضع نکرده، معاملات ارزهای دیجیتال نه آزاد و نه ممنوع است.
بنابراین برای آن که سرمایه گذاری در این بخش و پذیرش ریسک با اطمینان بیشتری صورت گیرد، بهتر است که بانک مرکزی موضع خود را در قبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشخص کند تا نه مردم و نه حاکمیت ضرر بینند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 20 اردیبهشت ماه 1400 - 09:17
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت