عناوین مهم :
شنبه 01 اردیبهشت 1403 19:31

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
طلب بیمه پارسیان از سیمان فارس چه میزان است؟ تسهیلات ۲۰۰میلیونی از طریق بیمه البرز ثبت افزایش سرمایه شرکت بيمه پارسيان افزایش ۵۴ درصدی درآمد بیمه دی بازار سهام را نمی‌توان دستوری مدیریت کرد بورس تعطیل می‌شود؟ افت ۱.۹۴ درصدی شاخص کل بورس در شروع معاملات سقوط بازار سرمایه شوک به سرمایه اجتماعی هجوم فروشندگان به بازار خودرو پس از اعلام سقوط قیمت‌ها ۱.۷ میلیون خودرو تا پایان سال تولید می‌شود؟ پیش‌بینی سخنگوی شورای رقابت از قیمت خودروها/ شجاعی: این‌گونه می‌توان منتظر سقوط قیمت خودرو بود سقوط قیمت خودرو ادامه دارد +جدول شرایط دریافت وام 5 میلیاردی بانک سپه چیست ؟ اولین جلسه کمیته راهبری طرح‌های پژوهشی در بانک ملی برگزار شد حمایت بانک آینده از شرکت‌ های دانش بنیان در عرصه پزشکی واکنش کنعانی به جنایت شبانه صهیونیست ها | بخوانید طرحی نو برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران اطلاعیه ویژه برای شرکت کنندگان در دوره دوم مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک) تکریم و احترام مشتریان اولویت نخست بیمه کوثر
پر بازدید ها
بانک تجارت؛ پیشتاز در تسهیلات تکلیفی ضامن مرده برای دریافت وام بانکی خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟ خدمات “فصد و حجامت” بیمه شد انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل اولین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ نحوه دریافت وام بدون سود 20 میلیون تومانی بانک تجارت نحوه ثبت نام وام بدون بهره 100 میلیون تومانی بانک مهر ایران شکسته شدن رکورد تزریق پول به بانک ها رونمایی از پلتفرم «سپینو» بانک صادرات اطلاعات بیمه‌ شخص ثالث درست وارد نشود، بیمه‌گذاران نمی‌توانند کارت سوخت دریافت کنند اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان وام بانکی را بشناسید ۶۳ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی در قالب ۹۳۶ هزار بیمه نامه بانک رفاه در پیشبرد برنامه‌های تحولی رتبه نخست را کسب کرد

11 اشتباهی که به خودرو لطمه می‌زند


11-اشتباهی-که-به-خودرو-لطمه-می-زند
الفباخبر - گروه خودرو: برخی اقدامات و البته درست تر بگوییم اشتباهات از سوی رانندگان در حین رانندگی صورت می‌گیرد که متوقف و ترک کردن آن‌ها می‌تواند به افزایش کیفیت خودرو کمک بسزایی کند.

به گزارش الفباخبر ، انجام برخی کار‌ها و ترک کردن عادت‌ های اشتباه در رانندگی می‌تواند به افزایش عمر موثر خودرو کمک قابل توجهی کند.

بیشتر بخوانید:

 

در ادامه 11 اشتباهی که انجام آن به خودرو آسیب می رساند را با یکدیگر مرور می کنیم:

 
1- نگه داشتن پدال ترمز هنگام عبور از دست‌انداز‌ها

 

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می‌کند و نحوه صحیح رد شدن از دست‌انداز به این صورت است که باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست‌انداز سرعت را کم کرده باشیم و هنگام عبور از دست‌انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

 

 

 

2- بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن

 

کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن موجب خرابی چرخ‌دنده‌های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی می‌شود.

 


3- تعویض نکردن به‌ موقع روغن گیربکس

 

واسکازین یا روغن گیربکس  نیز مانند روغن‌های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به‌ موقع آن باعث روان کار کردن گیربکس، سلامت گیربکس و … می‌شود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.

 

 

 

4- تعویض یکبار در میان فیلتر روغن

 

گاهی دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک‌بار در میان تعویض می‌کنند و اکثرا همین افراد از فیلتر‌های با کیفیت پایین استفاده می‌کنند. این کار موجب می‌شود فیلتر عمل تصفیه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب‌های جدی به موتور اتومبیل می‌شود که بعدا متوجه می‌شویم اگر هربار فیلتر را عوض می‌کردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری می‌شد.

 


5- درجا گرم کردن خودرو به مدت طولانی

 

این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورد درجا کار کردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می‌شود و این گرما به موتور منتقل می‌شد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

 


6- پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر در اتوبان

 

چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشان داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز است کمتر است.

 


7- خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک

 

این کار موجب وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و ... می‌شود.

 


8- گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو

 

این کار خود باعث این می‌شود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند، زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده می‌شود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده می‌شود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو می‌شود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد کلاچ را بگیریم.

 


9- با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و برعکس

 

بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت‌های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت می‌کنند و در عوض رانندگانی با سرعت‌های زیاد در لاین‌های کناری حرکت می‌کنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبران‌ناپذیری می‌شوند.

 


10- ریختن آب لوله‌کشی داخل رادیاتور

 

این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واترپمپ و موتور می‌شود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگذاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن و جوشاندن بیشتر شود آب سالم‌تر می‌شود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در انتهای ظرف است، پس، از ریختن ته آب به داخل رادیاتور خودداری کنید. البته مایع‌های آماده هم در بازار وجود دارد که البته روش اول قابل اطمینان‌تر است.

 


11- ریختن آب لوله‌کشی داخل منبع شیشه‌شوی

 

این کار موجب به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع، شلنگ‌ها، نازل و پمپ آب خودرو می‌شود برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته همانطور که اشاره شد مایع‌های آماده هم در بازار وجود دارد.

منبع: پرشین خودرو

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400 - 12:37
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت