عناوین مهم :
شنبه 01 اردیبهشت 1403 03:23

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
یزدان‌دوست: گسترش شعب و شبکه فروش در تمام مناطق کشور از مهمترین اولویت‌های بیمه ملت است صفر تا صد طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث خبر خوش برای زوجین ناباور/ جزئیات خدمات جدید درمانی بیمه دانا حامی آموزش و پرورش در خدمت به فرهنگیان است پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲ | بخوانید شاخص بورس تهران کاهش 5604 واحدی داشت توافقنامه احداث مجموعه ورزشی جدید تهران نهایی شد نان خود را آخر غذا بخورید! انتصاب هاي جديد در سازمان منطقه آزاد اروند عرضه های بورس کالا امروز 4 دی 1402 | بخوانید فروش متری مسکن در بورس چه زمانی است ؟ ۲۳۰ هزار تن شمش بلوم در بورس کالا عرضه شد کشف فرار مالیاتی هزار میلیاردی یکی از برندهای معروف لوازم خانگی امضای قرارداد احداث چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور رشد ۳ درصدی تولید برق واحدهای حرارتی در سال جاری لایحه عفاف و حجاب بازهم رد شد /جزئیات از زبان سخنگوی شورای نگهبان واردات قطره چکانی خودرو بازار را به هم ریخت ادعای یک ماهیگیر درباره هواپیمای مفقودشده مالزی و درخواستِ از سرگیری جست‌وجوها هلی‌برن نیروی هوایی اردن در شب کریسمس در غزه
پر بازدید ها
روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی تراکنش با تلفن همراه بدون کارت بانکی در۶ بانک علی آبادی درباره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟ زیان روزانه ۱۰۰میلیاردی به صنعت مرغداری کشور ابلاغ سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ۱۴۰۲؛ سال ثبات و رشد بیمه معلم تغییر رویه شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی ۵ سناریوی احتمالی اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران تعلیق در تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان بررسی قیمت خودرو محبوب سایپا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) / شاهین در بازار چند؟ مدیرعامل بیمه پارسیان درگذشت آیت کریمی را تسلیت گفت افزایش ۶ هزار واحدی شاخص بورس تهران در پایان هفته تکریم رییس پیشین و معرفی سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات بانک توسعه تعاون نامه همراه اول به سازمان بورس: مذاکرات با دیجی‌کالا در جریان است هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT

جلال زاده: نفوذی‌ها در حادثه نطنز دست داشتند


جلال-زاده-نفوذی-ها-در-حادثه-نطنز-دست-داشتند
الفباخبر- گروه سیاسی :یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزییات حادثه اخیر نطنز بر اساس بازدید صورت گرفته از این سایت هسته ای پرداخت.

به گزارش الفباخبر، وحید جلال زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تاسیسات نطنز بعد از حادثه اخیر گفت: مسئله نفوذ در بسیاری از خرابکاری‌ها مشهود بوده که تاکنون هم بسیاری از نفوذی‌ها شناسایی و حتی محاکمه و به مردم معرفی شده اند لذا قطعاً در حادثه نطنز نیز دست نفوذی‌ها مشخص خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

وی افزود: بعد از حادثه اخیر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی سفری به نطنز داشت که علاوه بر برگزاری جلسه مفصلی با مسئولان امنیتی مجتمع هسته‌ای نطنز، از سالن آن یعنی محل حادثه بازدید به عمل آمد. این سالن عمدتا مجهز به سانتریفیوژهای نسل قدیم بوده که به گفته مسئولان عمده این سانتریفیوژها عمر خودشان را کرده بود. این مجتمع، برق خود را از دو نقطه دریافت می‌کرد و تدابیر لازم دیده شده بود.

وی ادامه داد: اکنون جزییات این اتفاق توسط دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی است، تیم لازم در آنجا حضور یافته تا مشخص شود دقیقا چه اقداماتی برای خرابکاری انجام شده است. البته تعداد قابل توجهی از سانتریفیوژها آسیب ندیده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ما سانتریفیوژهای لازم برای جایگزینی داریم و جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این کار، سانتریفیوژهای جدیدی را جایگزین سانتریفیوژهای قدیمی می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ظرفیت‌های مجموعه نطنز بسیار زیاد است و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. لازم به تاکید مجدد است که عمر مفید عمده سانتریفیوژهای مستقر در آن سالن، گذشته بود و سانتریفیوژ به تعداد کافی برای جایگزینی وجود دارد. 

جلال زاده با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه گفت: در این جلسه، گفته شد که خوب است برای اقدام متقابل حادثه نطنز تا اطلاع ثانوی از مذاکرات خارج شویم و مذاکرات به زمان دیگری موکول شود چون سطح غنی‌سازی ما در برجام کمتر از چهار درصد بوده که اکنون یه ۶۰ درصد رسیده و این دست بالای ما در مذاکرات است. البته حتما برای اینکه دشمن را در جای خودش بنشانیم، باید اقدام متقابل انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه «قطعا باید مشخص شود که چه کسی در این حادثه کوتاهی کرده است» افزود: تمام تلاش مجلس این است که در وهله اول به ارتقای سطح امنیتی مان کمک شود لذا در صورت نیاز به طرح سوال از وزیر و مسئولان ذیربط ، این موضوع را پیگیری می‌کنیم. به هر حال جلسات مستمری تشکیل می شود تا مشخص شود ما از چه جاهایی آسیب می‌بینیم.

جلال زاده در پایان با بیان اینکه « ما باید مسیر اقتدار خود را پیش ببریم»، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی نخبه در حوزه هسته‌ای بسیار مهم است اما در این دولت به خوبی با نخبگان برخورد نشد و بسیاری از آنان منزوی شدند.

منبع :ایسنا

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 30 فروردین ماه 1400 - 17:33
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت