عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 02:56

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
این دو بانک ایرانی در روسیه شعبه می زنند | بخوانید پرداخت وام 100 میلیونی به خریداران خودرو از سامانه یکپارچه خودرو شرایط دریافت وام 200 میلیونی بانک ملی اعلام شد اظهارات عجیب یحیی در خصوص استقلال پس از جشن قهرمانی ۳ مربی لیگ برتری همزمان استعفا دادند پرسپولیس با پیروزی طوفانی به هشتمین جام لیگ برتر رسیدند جزئيات گفتگوي وزير امور خارجه با دبير كل سازمان ملل انفجار مهیب تل آویو را لرزاند رونمایی از جام قهرمانی لیگ برتر | ببینید ناکامی تیم رونالدو ادامه دار شد خداحافظی امید ابراهیمی با پیراهن استقلال از فوتبال رئیس جمهور از سواحل مکران بازدید هوایی کرد سد کهیر آبگیری شد هشدار جدی رئیس جمهور به طالبان | بخوانید بازدید مدیرکل حوزه مدیریت بیمه سرمد از مدیریت روابط عمومی، به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی پیام مدیرعامل بیمه سرمد به مناسبت روز روابط‌ عمومی و ارتباطات نماینده و برنده خوش‌شانس جشنواره فروش بیمه‌های حوادث انفرادی بیمه دانا معرفی شد پیام مدیر‌عامل شرکت بیمه معلم به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی پیام تبریک مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟

تشخیص تسمه خراب در خودرو


تشخیص-تسمه-خراب-در-خودرو
الفباخبر- گروه خودرو: اجزای داخلی در تسمه ممکن است خراب و باعث ایجاد تنش در کمربندی آن و سایر اجزای لوازم جانبی شوند.

به گزارش الفباخبر، بخشی از انرژی موجود در موتور اتومبیل برای راه اندازی قطعات دیگر مانند پمپ آب، دینام و … به کار می‌رود، برای انتقال انرژی از موتور به این بخش‌ها از تسمه استفاده می شود. تسمه به دور قرقره‌هایی قرار گرفته و با چرخش قرقره‌ای که در بخش موتور متصل است، قرقر‌ه‌های سایر نقاط که به انرژی نیاز دارند را به حرکت در می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

در صورتی که تسمه دینام با مشکلی روبه‌رو شود باید اقدام به تعویض آن کنید تا عملکرد اتومبیل به خصوص باتری دچار اختلال نشود. در برخی از اتومبیل‌ها دو تسمه و در برخی دیگر یک تسمه وجود دارد که بهتر است طی یک دوره زمانی و قبل از پاره شده تعویض شوند.

اجزای داخلی در تسمه ممکن است خراب شوند و باعث ایجاد تنش در کمربندی آن و سایر اجزای لوازم جانبی شوند. در این گزارش به چگونگی تشخیص تسمه خراب اشاره شده است.

صدای جیر جیر تسمه: این شرایط می‌تواند به دلیل خرابی بلبرینگ در یک قرقره یا در اثر کشش ضعیف فنر در کشش باشد. برای بررسی شرایط تحمل، قرقره‌ها را بچرخانید. صدای جیر جیر تسمه نشان دهنده تنش ناکافی روی تسمه است. در نتیجه، قبل از تعویض کشش اطمینان حاصل کنید که از تسمه صحیح استفاده شده است.

شکست پایه به دلیل خرابی بوش طبق: پایه روی بوش طبق در داخل محفظه کشش چرخانده می‌شود. این بوش می‌تواند به دلیل افزایش سن یا لرزش ساییده شود. لرزش نشان می‌دهد که بوش از کار افتاده است و به این ترتیب قرقره پایه کشش از تراز با تسمه خارج می‌شود و در نتیجه باعث پارگی تسمه می‌شود.

حرکت بیش از حد پایه به دلیل فرسودگی دمپر: دمپر عملکرد فنر کشش را به همان روشی تعدیل می‌کند که کمک فنر باعث می‌شود سیستم تعلیق خودرو از بین برود. با سایش دمپر، پایه تسمه می‌تواند از کمربند دور شود و باعث لغزش بیش از حد آن  شود. این به نوبه خود گرمای بیش از حد را به کمربند القا می‌کند، که منجر به خرابی زودرس تسمه می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که هرگونه جهش غیر عادی پایه در حالت کار عادی نشان می‌دهد که تسمه قبلاً خراب شده است و باید جایگزین شود.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد بخش‌های مختلفی انرژی خود را از موتور می‌گیرند و تسمه یک رابط برای انتقال این نیرو است. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها پمپ آب است که با پاره شدن تسمه دیگر کار نخواهد کرد و عمل خنک کنندگی اتومبیل رخ نخواهد داد. چنین اتفاقی یکی از مهم‌ترین خطرات پاره شدن تسمه است که برای مقابله با آن باید خیلی زود اتومبیل را خاموش کنید تا از آسیب دیدن موتور جلوگیری کنید.

تسمه دینام یکی از بخش‌های مهم در تأمین برق اتومبیل است که با ایجاد یک رابطه می‌تواند تداوم وجود انرژی الکتریکی در اتومبیل را به دنبال داشته باشد. اما همان‌طور که وجود آن اهیمت دارد، نبودن آن هم بسیار مهم بوده و می‌تواند تبعات بدی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل بهتر است هر از گاهی آن را بررسی کنید تا مشکلی نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 26 فروردین ماه 1400 - 18:17
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت