عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 17:02

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
جزئیات هشدار اعضای شورای شهر به شهردار تهران دستور ویژه رئیس جمهور به استاندارن | بخوانید قهرمانی علیرضا جهانبخش در جام هلند منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس می شود خرید آسان خودرو از سامانه خودرویار بانک صادرات سمت جدید رئیس سابق بانک مرکزی چیست؟ این داور سرشناس از ترس بی آبرویی خداحافظی کرد ثبت نام وام ازدواج و فرزندآوری رایگان شد از بین رفتن ۸ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی رئیس کل دیوان محاسبات از انتقال حساب شرکت‌های نفتی به حساب خزانه خبر داد هشدار پلیس به وزارت بهداشت قیمت بیشتر محصولات ایران خودرو گران شد / تارا بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد + لیست کامل وضعیت سهم حضور زنان در جایگاه‌های مختلف شرکت‌های بیمه / زنان؛ سکان‌داران فنی صنعت تقدیر معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش از خدمت‌رسانی شایسته بیمه دانا به فرهنگیان بیمه سینا در جمع بزرگان صنعت و اقتصاد ایران قیمت‌های عجیب اجاره مسکن اتفاق بی سابقه در بازار طلا و جواهر ایران! خبر مهم درباره واریزی جدید به حقوق بازنشستگان از خرداد بانک سینا در پوشش بودجه تسهیلات فرزندآوری در شبکه بانکی رتبه نخست کسب کرد
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد آب دریاچه ارومیه نیم متر بالا آمد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد سوخت جایگزین، راه حل کاهش مصرف بنزین دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن

اجرای قوانین جدید چک خود به معضلاتی تازه در اقتصاد بدل خواهند شد


اجرای-قوانین-جدید-چک-خود-به-معضلاتی-تازه-در-اقتصاد-بدل-خواهند-شد
رئیس اتاق بازرگانی ایران از ابهامات بخش خصوصی می‌گوید تا زمانی که برخی زیرساخت‌های لازم فراهم نباشد، اجرای قوانین جدید، خود به معضلاتی تازه در اقتصاد بدل خواهند شد.

به گزارش الفباخبربه نقل از  ایسنا، غلامحسین شافعی در نشست شورای روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اظهار کرد: اتاق بازرگانی در ماه‌های گذشته تلاش کرده در قالب بررسی‌هایی که در مرکز پژوهش‌های این اتاق انجام می‌شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌های بخش خصوصی را پیگیری کرده و آنها را به مقامات اجرایی دولت منعکس کند.

بیشتر بخوانید:

به گفته وی، یکی از قوانین جدید که اجرای آن با ابهام رو به رو شده، قانون جدید چک است. اتاق بازرگانی معتقد است زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون فراهم نیست و همین دیدگاه را تلاش کرده در نشست شورای پول و اعتبار مطرح کند و نامه‌ای نیز در این رابطه به مقامات کشور ارسال شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران طرح جمع آوری دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی را نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی دانست که مقدمات اجرایی آن فراهم نیست و افزود: در روزهای گذشته مشخص شده که هنوز زیرساخت‌های لازم در نظام درمانی کشور برای اجرای این طرح فراهم نیست و این موضوع مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است. اتاق بازرگانی در این زمینه نیز نامه‌ای را به معاون اول رئیس جمهوری نوشته و دیدگاه‌های خود را تشریح کرده است.

او همچنین به نشست اخیر روسای اتاق‌های مشترک با معاون وزارت امورخارجه و تصمیمات این وزارت در راستای آماده کردن زیرساخت صدور روادید الکترونیک و تسهیل روند دریافت آن به ویژه برای فعالان اقتصادی اشاره کرد.

در ادامه حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و قائم مقام دبیر کمیته حمایت از کسب‌وکار از دستاورد این کمیته در راستای پذیرش استدلال دبیرخانه مبنی بر لزوم صدور بخشنامه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی به اداره‌های مالیاتی سراسر کشور و اعلام این مطلب که صادرکنندگانی که رفع تعهد ارزی خود را از سال ۱۳۹۷ به بعد انجام داده‌اند، می‌توانند از معافیت سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز حاصل از صادرات استفاده کنند، خبر داد.

 
 

در بخش بعدی این نشست نیز محسن احتشام، رئیس اتاق بیرجند به حادثه آتش‌سوزی شنبه ظهر در مرز ماهیرود افغانستان اشاره کرد و این اتفاق را با توجه به کمبود امکانات ایمنی لازم مورد توجه قرار داد. به اعتقاد او لازم است پیش از هر چیز تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای ارتقای سطح ایمنی مرزها و گمرکات، مهیا شود.

او تصریح کرد: در این آتش‌سوزی حدود ۶۰۰ تن بنزین و گازوئیل، سوخت و اگر ۱۰ پایگاه آتش نشانی بیرجند برای کمک به گمرک افغانستان اعزام نمی‌شدند، شاهد آسیب‌های جدی‌تری می بودیم. خوشبختانه این آتش سوزی طی ۸ ساعت مهار شد و آسیب جانی هم نداشتیم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران نامناسب بودن زیرساخت‌های ایمنی در گمرکات افغانستان را مورد انتقاد قرار داد و خواستار رسیدگی به این مسئله شد. متاسفانه در گمرک ماهیرود به این حجم از تجارت تنها یک ماشی آتش نشانی مستقر است.

رئیس اتاق بیرجند توجه به استان‌های مرزی و توسعه زیرساخت‌های گمرکی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید به دنبال تجهیز گمرکات تخصصی و باز شدن پایانه‌های مرزی باشیم.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 18 اسفند ماه 1399 - 20:56
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت