عناوین مهم :
جمعه 31 فروردین 1403 23:42

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پر بازدید ها
روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی علی آبادی درباره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟ تراکنش با تلفن همراه بدون کارت بانکی در۶ بانک زیان روزانه ۱۰۰میلیاردی به صنعت مرغداری کشور ابلاغ سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ۱۴۰۲؛ سال ثبات و رشد بیمه معلم تغییر رویه شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تکریم رییس پیشین و معرفی سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات بانک توسعه تعاون ۵ سناریوی احتمالی اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران تعلیق در تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان افزایش ۶ هزار واحدی شاخص بورس تهران در پایان هفته بررسی قیمت خودرو محبوب سایپا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) / شاهین در بازار چند؟ مدیرعامل بیمه پارسیان درگذشت آیت کریمی را تسلیت گفت نامه همراه اول به سازمان بورس: مذاکرات با دیجی‌کالا در جریان است هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT

صندوق‌ها نباید بلوکی یا هماهنگ شده خریدهای خود را انجام دهند


صندوق-ها-نباید-بلوکی-یا-هماهنگ-شده-خریدهای-خود-را-انجام-دهند
نحوه ابلاغ افزایش حد نصاب سرمایه گذاری صندوق‌های با درامد ثابت اعلام شد.

به گزارش الفباخبربه نقل اقتصادنیوز، امروز سازمان بورس و اوراق بهادار در نحوه اجرای ابلاغیه افزایش حد نصاب سرمایه گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در بورس که قرار است تا پایان اسفند امسال 3 واحد درصد افزایش یابد، دو نکته توضیحی در این باره ارایه داد:
نخست اینکه مصوبه سازمان بورس درباره سرمایه گذاری حداقل 15 درصد صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت در سهام باید به صورت روزانه با ایفای تعهدات صندوق‌ها روبه رو شد، در غیراینصورت بورس با آن‌ها برخورد خواهد کرد. دوم اینکه صندوق‌ها نباید به صورت بلوکی یا هماهنگ شده خریدهای خود را انجام دهند و سقف خود را اعلام کنند، بلکه باید به صورت خُرد وارد بازار شوند و سقف را اعلام کنند.
به نظر می‌رسد هدف از ممنوعیت خرید بلوکی برای صندوق‌ها در راستای تعیین سقف حد نصاب‌ها، ورود پول‌های خرد به صورت مستقیم و مستمر به بازار تا روزهای آخر سال است. این رویه مکانیزمی را به دنبال دارد که براساس آن روند ورودی پول می‌تواند مستمر و آرام باشد، زیرا که پول‌های کلان و خریدهای بلوکی ممکن است اثر استمرار و مستقیم به بازار را در پی نداشته باشد.
‌با مصوبه چند روز پیش نهاد ناظر، صندوقهای سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت ملزم به سرمایه گذاری حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۲۵ درصد از ارزش کل داراییهای صندوق در سهام، حق تقدم و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس یا بازار اول و دوم فرابورس، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده دربورس و واحدهای سرمایه گذاری صندوقها هستند.
صندوق های درآمد ثابت ملزم هستند تا پایان اسفند ۱۴۰۰ نسبت به رعایت نصاب موضوع این مصوبه اقدام کنند. نهاد ناظر ۹۰۰۰ میلیارد تومان پول برای بورس تجهیز شد. ‌صندوق های با درآمد ثابت اکنون ۳۰۰ هزار میلیارد تومان موجودی دارند که ۳ درصد آن را (حداقل 9 هزار میلیارد تومان) تا در 10 روز کاری آینده روز کاری فرصت (الزام آور) دارند که وارد بازار کنند.

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 16 اسفند ماه 1399 - 22:02
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت