عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 08:50

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
مدارس به نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مجهز می‌شوند ساخت ۱۳۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها توسعه برون مرزی و تحول دیجیتال، دو راهبرد اصلی بیمه سامان بیمه ایران ۲۲۱ میلیارد ریال برای خسارت آتش سوزی پرداخت کرد نماد دسبحا بازگشایی می شود بازگشایی در این چند نماد معاملاتی | بخوانید کارمزد تراکنش خرید کارتی از یکشنبه اجرایی می شود رونمایی از رمزساز بانک ایران زمین در راستای خدمات امن بانکداری مجازی فعالیت در خارج از مرزهای کشور استراتژی مهم بیمه سامان بانک صادرات درباره افزایش سرمایه خود توضیح داد بیمه‌گران در نمایشگاه دنبال چه هستند؟ ناپديدشدن جاده چالوس در سيل پنج شنبه! سالانه ٤٢٠هزار مرگ ناشي از غذا درجهان اتفاق مي افتد پسر ١٥ ساله در باتلاق فوت فيروز نادري دانشمند ايراني ناسا! ميوه معجزه گر پایان سلطه دلار نزدیک است شورای نگهبان با این مالیات جدید مخالفت کرد توصیه مرکز پژوهش‌های مجلس برای حل مشکلات صنعت و بازار خودرو
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت

ایران به حق خود در پول‌های بلوکه شده در عراق می‌رسد


ایران-به-حق-خود-در-پول-های-بلوکه-شده-در-عراق-می-رسد
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده در عراق گفت: ایران به حق خود می‌رسد و این فشارهای غیرمنطقی کاهش می‌یابد و امیدواریم این منابع جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی هزینه شود.

به گزارش الفباخبربه نقل از خبرآنلاین، «فرهاد دژپسند» در حاشیه نشست هم اندیشی کارآفرینان و تولیدکنندگان با وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی منابع ارزی از عراق نیز گفت: قرار است در این خصوص رییس بانک مرکزی به صورت مستند و دقیق اطلاع‌رسانی کند.
وی افزود: اما به طور کلی ایران به حق خود می‌رسد و این فشارهای غیرمنطقی کاهش می‌یابد و امیدواریم این منابع جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی هزینه شود.
دژپسند درخصوص نشست با کارآفرینان و تولیدکنندگان گفت: برای اینکه در جریان مشکلات تولیدکنندگان و بخش خصوصی قرار بگیریم سفرهای استانی انجام می‌دهیم یا جلسات دوره‌ای برگزار می‌کنیم که به دلیل شرایط کرونا این مهم اتفاق نیفتاده بود که امروز این جلسه با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد.
وی افزود: اغلب تولیدکنندگان در مورد تامین مالی به خصوص برای سرمایه‌ در گردش ناراضی بودند که باید بگویم در ۱۰ ماهه امسال ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد. وزیر اقتصاد درباره تغییر تاریخ انتخابات هیات‌ مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت، گفت: قرار بود زمان‌بندی لازم در جلسه روز سه شنبه هفته گذشته تعیین شود و اصلا زمان‌بندی قطعی انجام نشده بود که بگوییم به تعویق افتاده است.
وی افزود: در جلسه شورا مطرح شد قرار بود این انتخابات در سال ۹۹ انجام شود اما طبق گزارشات ارسال هنوز کاندیداها در برخی استان‌ها به اندازه کافی نیست و نتیجه استعلام‌ها برای برخی افراد ارسال نشده بنابراین به زمان دیگری موکول شده و این زمان وقتی خواهد بود که ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات سالم و فراگیر فراهم شود.
دژپسند ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از سهامداران حدود ۳۰ میلیون نفر در ۳۱ استان باید در این انتخابات شرکت کنند و باید دقت‌های لازم انجام شود. وی اظهارداشت: اعضای شورای عالی بورس هم طبق بررسی‌های انجام شده با پیشنهاد وزارت اقتصاد برای برگزاری انتخابات رقابتی موافقت کردند فعلا این انتخابات به تعویق بیفتد زیرا برخی از این موارد در اختیار وزارت اقتصاد و سازمان بورس نیست.
وزیر اقتصاد در ادامه درخصوص تملیک بنگاه‌های اقتصادی بدهکار بانکی گفت: وقتی بانک به بنگاهی تسهیلات اعطا می‌کند انتظار دارد طبق زمان‌بندی بازپرداخت انجام شود تا بتواند این منابع را برای واحدهای دیگر استفاده کند و برخی از بنگاه‌ها نمی‌توانند بازپرداخت کنند و این تسهیلات سپرده افراد است و بانک به وکالت سپرده‌گذاران تسهیلات اعطا می‌کند بنابراین باید حقوق آنها را پیگیری کند. وی تصریح کرد: نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد بانک‌ها تا جایی که بتوانند به دنبال تملیک بنگاه‌ها نیستند.

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 16 اسفند ماه 1399 - 19:58
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت