عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 17:32

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
نکته آزاردهنده تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها حواشی عجیب برای این بانک خصوصی آیین‌نامه سرمایه شرکت‌های بیمه به زودی اصلاح می‌شود مزیت‌های بیمه بدنه بیمه تعاون مبنای حقوقی پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها مشخص شد شرکت بیمه پاسارگاد به ازای هر سهم ۲۰۰ ریال سود داد نشست مشترک شعبه بیرجند بیمه دانا با آموزش و پرورش خراسان جنوبی با هدف ارتقای سطح همکاری‌های بیمه‌ای حضور صندوق تامین خسارت های بدنی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی(بورس، بانک و بیمه) شكسته شدن كدهاي ژنتيكي اوتيسم یخ بین قلعه‌نویی و‌ قایدی آب شد! سوء استفاده دفتر اسناد رسمي از مستاجران مسائل و مشکلات شبکه فروش صنعت بیمه و راهکارهای حل آنها کلنگ احداث مدرسه شهدای بیمه آسیا در روستای میاوق بر زمین زده شد نشست مشترک شعبه بیرجند بیمه دانا با آموزش و پرورش خراسان جنوبی ارایه توانمندی های بیمه آسیا در جمع رقبا(+فیلم) توافق نمايي! تندباد شديدي بخش هايي از تهران را در بر گرفت تصادف مرگبار ۱۰ خودرو با تریلی در سنندج درخواست فوري مكرون از ابراهيم رئيسي
پر بازدید ها
غواصان پیکر دو قربانی پل بالتیمور را از آب بیرون کشیدند اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی بازار شکلات تلخ شد برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت ۲۷ هزار میلیارد تومان دیگر از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شد پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | بخوانید شهادت پاسدار بهروز واحدی در دیرالزور سوریه زهرا شجاعی درگذشت چه خودروهایی باید امسال معاینه فنی بگیرند

6 خطر ممنوعیت خریدوفروش ارزهای دیجیتالی


6-خطر-ممنوعیت-خریدوفروش-ارزهای-دیجیتالی
به دنبال تصمیم بانک مرکزی درباره ممنوعیت خدمات مالی برای خریدوفروش ارز دیجیتالی فعالان صنفی این حوزه در بیانیه‌ای مشترک مخاطرات این تصمیم را گوشزد کرده‌اند. بیانیه می‌گوید: این تصمیم می‌تواند موجب خروج 250 هزار میلیارد ریال از بستر اقتصاد داخلی شود.

به گزارش الفباخبربه‌نقل اقتصاد نیوز، شاپرک در نامه‌ای به شرکت‌های پرداخت یار دستور داد دسترسی وب سایتی هایی که خرید و فروش ارز دیجتال می کنند قطع شود.

بیشتر بخوانید:

این تصمیم ظاهرا با هدف تبعات خرید و فروش ارز دیجیتال برای اقتصاد رسمی کشور اتخاذ شده است. تصمیم گیرندگان اعتقاد دارند خرید و فروش رمز ارزها همانند بیت کوین، اتریم و.. موجب خروج سرمایه از کشور می شود.

در واکنش به این تصمیم دو گروه صنفی انجمن بلاکچین و انجمن فینتک دربیانیه‌ای مشترک هشدار داده اند که این تصمیم به گفته آنها مخاطرات و ریسک های زیادی برای اشتغال کشور، ارزش افزوده خلق شده و خروج سرمایه دارد.

آن طور که از متن بیانیه بر می آید تصمیم اخیر برای ممنوعیت خدمات مالی می‌تواند حداقل 25 هزار میلیارد تومان از سرمایه های موجود در این حوزه را از کشور خارج کند.

در متن بیانیه مشترک انجمن های صنفی در حوزه رمز ارزها چهار نکته درباره مزیت آزاد بودن فعالیت رمز ارزها تصریح شده است. سپس با اشاره به 6 مخاطره تصمیم دولت برای ممنوعیت خرید و فروش رمز ها چهار پیشنهاد مطرح شده است.

 
 

مزیت های تبادل آزادنه رمز ارزها

 در ابتدای این بیانیه با اشاره به اینکه در روزهای اخیر، شاهد موج جدیدی از اعمال محدودیت‌ها برای خرید، فروش و تبادل رمزارزها در کشور هستیم آمده است: در واکنش به این موضوع نکاتی را جهت شفاف‌سازی اذهان عمومی و تصمیم سازان این حوزه بیان کنیم تا تصمیم‌های شتابزده کنونی در آینده موجب پشیمانی نگردد و فرصت‌های پیش رو را برای این سرزمین نابود نکنیم.

 

یک:تحریم خارجی ظلم و تحریم داخلی خیانت است

امروز بسیاری از منابع ملی کشور در اقصی نقاط جهان مسدود شده است، تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان متعهد با به کارگیری انقلاب نوین ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین بستر لازم برای مبادلات امن جهانی را در اختیار عموم مردم، کسب‌وکارها و حتی نهادهای حاکمیتی قرار داده‌اند، اما متاسفانه شاهد تصمیم‌هایی هستیم که فاقد کار کارشناسی، عمق دیدگاه و آینده‌نگری لازم هستند.

دو: حجم و امنیت جهانی معاملات

طی یک سال گذشته بیش از یک میلیون کسب‌وکار و کاربر در تمامی حوزه‌ها و صنایع، نیازهای اساسی خود را از این طریق تامین نموده یا در این حوزه سرمایه گذاری کرده‌اند و هیچ‌گونه تهدیدی از جانب هیچ کشور متخاصمی را حتی لمس هم نکرده‌اند.

سه: ارز آوری و نگه‌داشت امن سرمایه‌ها

همچنین رشد شدید ارزش ارزهای دیجیتال نسبت به دلار و نگه‌داشتن دارایی‌های هموطنان‌مان در ایران، امروز به معنای خلق ارزش و ارزآوری در حدود 250 هزار میلیارد ریال بوده است. لذا هر تصمیم شتاب‌زده‌ای که موجب اختلال در زیرساخت‌های فناورانه گردد از نگاه جامعه، خیانت به راهکارهایی است که ما را از تحریم‌ها رهانیده، خلق ارزش جدی نموده و برای ایرانیان از بازار فناوری‌های نوین مالی جهان سهم گرفته است و در حافظه تاریخی ملت ما ثبت خواهد شد.

چهار:دست‌آوردها و مخاطرات

راهکارهای مالی توزیع شده و نقش‌آفرینی جهانی آنها در آینده انکارناپذیر است. این امر را می‌توان در سرمایه‌گذاری عظیم کشورهای توسعه یافته جهان مانند ژاپن، آمریکا، چین، سوئیس و ... مشاهده نمود. به همین دلیل شاهد آن هستیم که بازرگانان، کسب‌وکارها و بسیاری از مردم علیرغم تمام مخاطرات، به بخش خصوصی اعتماد نموده، امورات جاری خود را بر این بسترها بنا نهاده، در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و البته پاسخ اعتماد خود را نیز گرفته‌اند.

امروز بیش از دوهزار شغل مستقیم و بیش از یک میلیون شغل غیرمستقیم درحال بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها بوده و بدیهی است که کوچکترین اختلال میلیون‌ها نفر را با واسطه دچار مشکل و استیصال خواهد نمود. باید در نظر داشت که پلتفرم‌های بر خط (آنلاین) تبادل و وبگاه‌های خرید و فروش در بخش خصوصی زیرساخت‌های لازم را طی سال‌ها توسعه داده و این حوزه را ساماندهی و امن نموده‌اند و در این مدت برای دغدغه‌های حاکمیتی نه ‌تنها راهکارهای دقیقی را ارائه نموده‌اند بلکه رایزنی لازم را نیز انجام داده و آمادگی کامل خود را برای پوشش دغدغه‌ها به طور مکرر اعلام نموده‌اند. لذا کوتاهی نهادهای متصدی در تعامل موثر با بخش خصوصی برای مردم قابل پذیرش نخواهد بود.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 14 اسفند ماه 1399 - 13:53
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت