عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 22:35

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
جزئیات پرداخت وام 300 میلیون تومانی بانک قرض الحسنه مهر ایران افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن در مجلس تصویب شد ۵۰۰۰ فقره وام ازدواج از سوی بانک تجارت پرداخت شد دوره مدیریت ریسک عملیاتی در بانک ایران زمین برگزار می شود تجارت ایران و ترکمنستان افزایش چشم گیری داشت خداحافظی وریا غفوری از فوتبال در روز دربی حتمی شد شرکت بیمه معلم به عنوان یکی از ۲۰ شرکت برتر و کارآفرین نمایشگاه کار انتخاب شد بیمه کارآفرین، در میان برترین های جشنواره‌ی روابط عمومی‌های برتر صنعت بیمه همایش سراسری مدیران و نمایندگان بیمه کارآفرین برگزار گردید استقبال صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان از طرح شوکا بازیکن ۱۲۰ میلیارد تومانی در لیگ برتر فوتبال ایران افزایش ۲۰ درصدی یارانه سه دهک «محمدرضا کشاوز» مدیرعامل جدید اتکایی ایرانیان شد رونمایی از پوستر شوکا بیمه البرز دیدار مدیرعامل بیمه دی با نماینده‌ی مردم نهاوند سوگل طهماسبی سفیر بیمه زندگی شوکا شد بیمه البرز به مجمع می نشیند کوتاه، در جهان اخبار «بیمه تعاون» (۴) افزایش ضریب نفوذ بیمه نسبت مستقیم با کارکرد روابط عمومی دارد
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | افزایش تردد ناوگان بین المللی از مرز لطف آباد با ترکمنستان افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک ملت و تجارت رسیدند قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود

پذیرفتن FATF یک الزام است


پذیرفتن-FATF-یک-الزام-است
الفباخبر- یک کارشناس امور بانکی با بیان این که اکثر کشورها عضو FATF هستند گفت: برای این که بانک های کشور طبق استانداردهای بین المللی کار کنند باید این کنوانسیون را بپذیریم.

به گزارش الفباخبر ،خبرنگار اقتصادی گفت وگویی با یوسف کاووسی، کارشناس امور اقتصادی در رابطه با تأثیرات تصویب و یا رد FATF در اقتصاد کشور داشته که به شرح ذیل است.
یوسف کاووسی بیان کرد: FATF حاوی 41 برنامه است که 39 از آن در ایران اجرایی شده و تنها 2 برنامه، تأمین مالی تروریسم و پولشویی باقی مانده است. با وجود این که مجلس این برنامه را تصویب کرده اما مدت ها است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون نتیجه است.
وی ادامه داد: FATF یک الزام است که 190 کشور، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، اتحادیه های منطقه ای و اتحادیه اروپا و آفریقا عضو آن هستند. به همین علت است که ما به هر کشوری مراجعه می‌کنیم با بحث تحریم مواجه می‌شویم.
این کارشناس اقتصادی افزود: در حال حاضر در کشور با دو مشکل تحریم و شفاف نبودن فعالیت‌های اقتصادی توسط برخی از نهادها رو به رو هستیم. این نهادها با دور زدن تحریم‌ها، تأمین واردات کشور را انجام می‌دهند و تن به شفافیت نمی‌دهند. زیرا از این طریق منافع مالی کسب می‌کنند. با دور زدن تحریم‌ها کالاها 20 تا 25 درصد گران‌تر به دست مردم می رسد و منافع حاصل از آن به افراد خاصی تعلق می گیرد.
کاووسی تصریح کرد: FATF را به بحث برجام گره زده اند و می گویند تا رفع تحریم‌ها و تعیین تکلیف برجام نباید این کنوانسیون تصویب شود. در حالی که FATF و برجام اصلا ربطی به یکدیگر ندارند و بانک‌های ما باید استانداردهای بین المللی داشته باشند که بتوانند با بانک‌های خارجی ارتباط بگیرند.
وی گفت: اگر تحریم‌ها نیز رفع شود مشکلات ما پابرجا است. زیرا بانک‌های ما استانداردهای جهانی را ندارند و یکی از همین استانداردها FATF است. کشورهایی که با ایران مناسبات خوب سیاسی دارند به دلیل همین موانع نمی‌توانند روابط اقتصادی مطلوب داشته باشند.
این کارشناس امور بانکی بیان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده که جلسه بعدی این مجمع فروردین 1400 برگزار خواهد شد. به معنای این است که منتظر می مانیم تا ببینیم آیا آمریکا تحریم ها را لغو می کند یا نه. اگر تحریم ها لغو شود ایران با اپیش شرط هایی FATF را می پذیرد. در غیر این صورت وضعیت به همین شکل باقی می ماند.
کاووسی ادامه داد: در بحث حمایت از گروه های مقاومت ایران باید به یک تعرف مشترک طبق سازمان ملل برسد. برای مثال حزب الله از نظر سازمان ملل تروریست نیست اما از نگاه اروپا و آمریکا است. ایران باید یه عنوان یک عضو از سازمان ملل از آن پیروی کند.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: حمایت از گروه های مقاومت با الزامات FATF نیز قابل انجام است. ایران می تواند با تجدیدنظر در سیاست های خود به شکل رسمی به دولت های این گروه ها کمک کند. تا آن ها خود به ساماندهی بپردازند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اسفند ماه 1399 - 14:57
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت