عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 15:48

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
این خانوارها ۵ میلیون تومان سود سهام عدالت می‌گیرند خبر جدید درباره متقاضیان دریافت یارانه دستمزد موافقت سازمان ملل با آتش بس فوری در غزه در اولدترافورد خبری از معجزه نبود / ناپولی هم صعودش را قطعی کرد رسانه صهیونیستی: اسرائیلی‌ها از نتانیاهو خسته‌اند الحوثی: کشتی‌ها در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند رئیسی: از اقدامات ما بگویید نه از فساد ۳ میلیارد دلاری! کیفیت نامطلوب پرچمدار جدید «وان‌پلاس» صدای کاربران را درآورد محکومیت ۲ هزار میلیارد ریالی یک شرکت پتروشیمی به دلیل قاچاق بنزین پرداخت وام 240 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان برای بازسازی راه‌های روستایی حضور پررنگ بانک پارسیان با محصولات جدید در پنجمین نمایشگاه ایران ریتیل شو کویت با درخواست حذف سوخت‌های فسیلی در توافق‌نامه کاپ ۲۸ مخالفت کرد جزئیات پرداخت وام ۴ میلیاردتومانی به مشاغل خانگی با کارآفرینی 100 درصد شدن عوارض صادرات پیاز وام قرض الحسنه 300 میلیونی با بازپرداخت 60 ماهه | بخوانید از طرح‌های پژوهشی برای رشد اقتصاد تعاونی حمایت می شود شرایط دریافت وام بدون ضامن موسسه ملل با سفته بیمه میهن در مسیر شکوفایی سریعترین روش ترخیص کالا از گمرک چیست؟
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی بازار شکلات تلخ شد برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار نحوه دانلود همراه بانک سپه ملی و توسعه تعاون برای آیفون مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت بیشترین سود سپرده در این بانک پرداخت می شود

سرقت قطعات لپ‌تاپ؛معضل امروز جامعه


سرقت-قطعات-لپتاپ-معضل-امروز-جامعه
الفباخبر- افزایش قیمت لپتاپ وقطعات آن باعث بوجودآمدن مشکلاتی قبیل سرقت قطعات شده است. طی چند ماه اخیر سرقت قطعات لپتاپ توسط تعمیرکاران سوءاستفاده گر به شدت افزایش یافته است که ازاین طریق به امرارمعاش خود می پردازند.

به گزارش الفباخبر ،گروه اقتصادی، زهرا عسگری: حدود یک هفته پیش که لپتاپمو برای تعمیر برده بودم بعداز سه روز کارکردن روی لپتاپ گفتند که کار نمیکند و باید لپتاپ دیگری جایگزین آن شود و اصرار داشتند که خودمون لپتاپو ازتون میخریم،برای اطمینان به چند مغازه دیگر نشان دادم که متوجه شدم قطعات آن سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید:

سلیمی‌،‌ مسوول فروشگاه مگانت هم در این رابطه می‌گوید: دزدیدن لپ‌تاپ‌های دست دوم برای سارقان چندان لطفی ندارد و اکثر سارقان با استفاده یا بهتر بگوییم سوءاستفاده از شلوغی فروشگاه‌ها لپ‌تاپ‌های نو را می‌ربایند.
به گفته وی‌، بارها اتفاق افتاده است که با وجود تجهیز فروشگاه به دوربین مدار بسته، از فروشگاه سرقت شده و سارق هم شناسایی نشده است.
طی سال‌های اخیر در کشور ما نیز مانند سایر کشورها از سیستم ردیابی کالاهای سرقتی بر اساس شماره سریال کالا استفاده می‌شود که متاسفانه اکثرا بر این باورند این سیستم چندان کارآمد نیست. اما بر اساس اعلام سرهنگ رضا غنی‌لو، رییس مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)، پیگیری کالای سرقتی از طریق شماره سریال امکان‌پذیر است. به گفته وی، برای رسیدگی به پرونده هر نوع سرقت و از جمله سرقت لپ‌تاپ، یک روش واحد از لحاظ قانونی داریم. به گفته وی، بر اساس این قانون، شخص مالباخته باید به سرعت با شماره ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام سرقت کند تا مراحل قانونی طی شود.

طبق آمار فعالان بازار،حدودنیمی از لپ تاپ های دست دوم بازار سرقتی هستند وقطعات آنها به عنوان قطعات نو برای تعمیر لپ تاپ مورداستفاده قرارمی گیرد که توسط مال خرها درخیابان جمهوری یا پشت شهرداری بفروش می‌رسد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اسفند ماه 1399 - 12:35
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت