عناوین مهم :
سه‌شنبه 28 فروردین 1403 20:41

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
شاخص بورس از کانال ۲.۲ میلیونی با رشد ۳۶ هزار واحدی گذشت کدام خدمات توانبخشی بیماران MPS تحت پوشش بیمه است؟ رونق به بازار بورس اوراق بهادار تهران بازگشت ۴۷ درصد وسایل نقلیه فعال کشور فرسوده است پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | بخوانید قیمت جدید انواع مرغ قطعه‌بندی در میادین تهران اعلام شد قیمت هندوانه شب یلدا اعلام شد + محل خرید قیمت خودروهای پرطرفدار / آرامش بر بازار حاکم است جدول قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ حضور ایران در نشست‌های بین‌المللی دیوان محاسبات کشورهای عضو بریکس حضور بیمه معلم در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته جلسه فوق‌العاده هیأت دولت برگزار شد دانشجویان دانشگاه افسری ارتش تحت پوشش بیمه های شرکت بیمه حکمت صبا قرار گرفتند رئیس سازمان سنجش استعفا کرد کمیته اخلاق مسوولان رسانه‌ای پرسپولیس را فراخواند مدارس تهران روز سه‌شنبه تعطیل شد قدردانی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از بانک صادرات ایران اثرات افزایش سرمایه بر ساختار مالی بانک صادرات ایران ​معاون جزئیات اختلال در عرضه بنزین با حمله سایبری/ بازگشت ۹۰درصد جایگاه‌ها به مدار تا ساعات آینده
پر بازدید ها
حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟ معاون بهداشت خبر داد: تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد؛ ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در ولنجک خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت بررسی ساخت نیروگاه‌ سدهای خداآفرین و قیزقعله‌سی نقش شرکت نفت و گاز کارون در افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب بانک شهر همه کاره پرسپولیس می‌شود؟ شرایط ثبت‌ نام بیمه رایگان بانوان اعلام شد برگزاری دوره آموزشی « ارزشیابی و مهندسی مالی » در بانک کارآفرین توجه ویژه به منابع انسانی و توانمند سازی کارکنان از مهمترین برنامه های سال جاری خواهد بود بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی تقدیر کرد فصل جدید در نوسازی ناوگان پستی کشور سود ۷۰ تومانی برای هر سهم پرداخت الکترونیک پاسارگاد تصویب شد

حکومت نظامی میانمار سفیر این کشور در سازمان ملل را برکنار کرد


حکومت-نظامی-میانمار-سفیر-این-کشور-در-سازمان-ملل-را-برکنار-کرد
در پی اظهارات سفیر میانمار در سازمان ملل مبنی بر درخواست لغو کودتای نظامی در این کشور، حکومت نظامیان میانمار وی را از سمتش برکنار کرد.

به گزارش الفباخبر به نقل از ایرنا، رویترز شنبه شب به نقل از شبکه دولتی MRTV میانمار نوشت: «کیاو موئه تون» به کشور خیانت کرد و از جانب سازمانی سخن گفته که نماینده کشور نیست و از قدرت و مسؤولیتش به عنوان سفیر سوء استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

کیاو موئه تون جمعه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که از جانب دولت غیرنظامی «آنگ سان سوچی» رهبر برکنار شده میانمار سخن می گوید و از سازمان ملل می خواهد تا «از هر ابزاری» برای الغای کودتا نظامی در این کشور استفاده کند.

رسانه‌های بین‌المللی اول فوریه (۱۳ بهمن) از وقوع یک کودتای نظامی علیه حزب حاکم اتحاد ملی برای دموکراسی (NLD) میانمار خبر دادند. این حزب در انتخابات پارلمانی آبان ماه امسال برنده شد. سازمان ملل، رهبران کشورهای جهان و مقام‌های بلندپایه غربی این کودتا را محکوم کرده و خواستار آزادی رهبران بازداشت شده در این کشور شدند.

بازداشت آنگ سان سوچی و دیگر مقامات ارشد میانمار در پی تنش‌های فزاینده بین دولت و ارتش بر سر انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور اتفاق افتاد. نظامیان این کشور معتقدند در جریان آن انتخابات که در ۸ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۸ آبان) برگزار شد، تقلب گسترده‌ای صورت گرفته است و خواستار انجام تحقیقات گسترده درباره آن شدند.

یک شبکه تلویزیونی نزدیک به ارتش میانمار اعلام کرد که ارتش، حاکمیت این کشور را به مدت یک سال در اختیار گرفته و «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش را به عنوان رئیس‌ جمهوری انتخاب کرده است.

میانمار با ۵۴ میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی آسیا واقع شده و با بنگلادش، هند، چین، تایلند و لائوس مرز مشترک دارد.

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اسفند ماه 1399 - 16:21
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت