عناوین مهم :
جمعه 31 فروردین 1403 12:21

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
اتفاق تلخ برای این هوادار فوتبال در ورزشگاه رسیدن به تحول دیجیتال از مسیر تحول در رویکردها برای ایجاد تعادل و آرامش می گذرد حضور فعال بیمه سرمد در پنجمین نمایشگاه صنعت پخش ایران بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب بیمه شدند بیمه تجارت‌نو میزبان کمیته کسب و کار دیجیتال سندیکای بیمه‌گران حضور مدیرعامل بیمه دی در اولین کنفرانس ملی بازاریابی بیمه در کوتاه‌ترین زمان نماینده بیمه رازی شوید/ بیمه رازی به دنبال ارائه طرح‌های جدید از سوی نمایندگان قدردانی شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران از خدمت‌رسانی بیمه دانا شرکت بیمه حکمت صبا موفق به کسب گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شد بیمه سامان تنها برگزیده بیمه ای رویداد مهم فینوتکس برگزیدگان جشنواره فروش زمستانه ۱۴۰۱ اعتماد سازمان های بزرگ به بیمه سینا جزئیات سفر وزیر اقتصاد به عربستان در مدیریت معادن کشور تدبیر وجود ندارد وزارت نفت ایران و عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند مالکان خانه های خالی زیر ذره بین علت گرانی شیر مشخص شد ! / محصولات لبنی در مدار گرانی قفل واردات خودروهای کره‌ای شکسته شد؟ بازار پر نوسان فلزات آهنی در 2023/ ۲۰۲۳ بیشترین رشد قیمت طلا
پر بازدید ها
یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت آمارهای عجیب و تازه از تخریب محیط زیست/ با دست خود تیشه به ریشه ها نزنیم شیوه فعال کردن خدمات پیامکی چک‌های صیادی لیست قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ عملکرد عالی پست بانک در سال 1402 پیام تبریک مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت نیروی زمینی روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی آیفون SE4؛ قابلیت‌های آیفون 15 با قیمت مناسب معایب و مزایای آنتی ویروس Eset علی آبادی درباره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟ تراکنش با تلفن همراه بدون کارت بانکی در۶ بانک ابلاغ سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز تعدیل بیش از ۱۰ درصدی کارمندان تسلا

غول‌پیکر‌ترین هواپیماهای جهان


غول-پیکر-ترین-هواپیماهای-جهان
صنعت هواپیماسازی در تاریخ خود هواپیماهای غول‌پیکر باری و مسافری متفاوتی را روانه آسمان‌ها کرده است.

به گزارش الفباخبر به نقل از دویچه وله، با غول‌پیکر‌ترین هواپیماهای جهان آشنا می‌شوید:

بیشتر بخوانید:

اسکیلد کامپوزیتس استراتولانچ

طول بال‌های این هواپیمای شش موتوره ۱۱۷ متر و طول بدنه این هواپیمای باری ۷۳ متر با ارتفاع ۱۵ متر است. این هواپیما می‌تواند باری به وزن ۲۲۶ تن را در مسافت یک هزار و ۸۵۲ کیلومتر حمل کند.

آنتونوف AN-۲۲۵

برای این هواپیمای آنتونوف نام “رویا” (Mrija) انتخاب شده است؛ هواپیمای باری شش‌موتوره که طول بال‌هایش به ۸۸ متر و ۴۰ سانتیمتر، ارتفاع ۱۸ متر و ۲۰ سانتیمتر و طول بدنه آن به ۸۴ متر می‌رسد. این هواپیما ۲۴۰ رکورد جهانی را در اختیار دارد که یکی از آنها حمل تجهیزات خط لوله نفت به وزن ۲۴۷ تن از پراگ به تاشکند در سال ۲۰۰۴ است.

 

ایرباس A 380

بزرگترین هواپیمای خانواده ایرباس که در سال ۲۰۰۵ در خدمت ایرلاین‌های مسافربری درآمد؛ هواپیمایی که طول بال‌های آن ۷۹ متر و ۸۰ سانتیمتر است، طول بدنه آن ۷۲ متر و ۸۰ سانتیمتر و ارتفاع آن ۲۴ متر و ۱۰ سانتیمتر است. این هواپیما دارای بردی بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است. ایرباس تولید این هواپیما را به علت غیر اقتصادی بودن متوقف کرده است.

ایرباس-A-380.jpg 700w, https://energytoday.ir/wp-content/uploads/2021/02/ایرباس-A-380-300x169.jpg 300w, https://energytoday.ir/wp-content/uploads/2021/02/ایرباس-A-380-150x84.jpg 150w, https://energytoday.ir/wp-content/uploads/2021/02/ایرباس-A-380-390x220.jpg 390w" alt="" width="700" height="394" />

آنتونوف ۱۲۴

این هواپیما دارای چهار موتور توربوفن در زیر دو بال است. فاصله دو نوک بال آن به ۷۳ متر و ۳۰ سانتیمر می‌رسد، طول بدنه آن بیش از ۶۹ متر است و ارتفاع هواپیما بیش از ۲۱ متر است. نخستین پرواز آنتونوف ۱۲۴ در سال ۱۹۸۲ انجام شد و کاربرد تجاری آن از سال ۱۹۸۶ شروع شده است.

بوئینگ ۷۴۷–۸

بوئینگ ۷۴۷–۸ یکی بزرگترین هواپیمای تجاری است که در آمریکا ساخته شده و با ۷۶ متر و ۳۰ سانتیمر طول، یکی از بزرگترین هواپیماهای مسافربری جهان بوده است. این هواپیما با سرعت ۹۱۷ کیلومتر در ساعت می‌تواند مسافت ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر را طی کند. طول بال‌های آن ۶۸ متر و ۵۰ سانتیمتر و ارتفاع هواپیما بیش از ۱۹ متر است.

لاکهید سی-۵ گالکسی

لاکهید سی-۵ گالکسی بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی موجود در نیروی هوایی آمریکا است. این هواپیما می‌تواند با سرعت ۸۳۳ کیلومتر در ساعت ۶۰ تن بار را به مسافت ۹ هزار و ۷۲۳ کیلومتر طی کند. طول بال‌های هواپیما بیش از ۶۷ متر است. طول بدنه بیش از ۷۵ متر و ارتفاع هواپیما نزدیک به ۲۰ متر است.

ایرباس بلوگا ایکس‌ال

این هواپیما توسط کمپانی ایرباس طراحی و ساخته شده است. از این هواپیما برای حمل و نقل اجزای هواپیمای بزرگ استفاده می‌شود. ایرباس بلوگا ایکس‌ال اولین پرواز خود را در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۸ انجام داد. این هواپیما با بیش از ۵۶ متر طول بدنه و طول بال‌هایی با ۴۴ متر و ۸۰ سانتی‌متر رکورد جهانی حجم بار را در اختیار دارد.

ایرباس-بلوگا-ایکس‌ال.jpg 700w, https://energytoday.ir/wp-content/uploads/2021/02/ایرباس-بلوگا-ایکس‌ال-300x169.jpg 300w, https://energytoday.ir/wp-content/uploads/2021/02/ایرباس-بلوگا-ایکس‌ال-150x84.jpg 150w, https://energytoday.ir/wp-content/uploads/2021/02/ایرباس-بلوگا-ایکس‌ال-390x220.jpg 390w" alt="" width="700" height="394" />

بوئینگ دریم‌لیفتر

از این هواپیما منحصراً برای حمل قطعات هواپیمای ۷۸۷، از تولیدکنندگان در سراسر جهان به پایگاه مونتاژ بوئینگ استفاده می‌شود. محفظه حمل بار این هواپیما یک هزار و ۸۴۰ متر مکعب ظرفیت دارد که یکی از بزرگترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. طول بال‌های دریم‌لیفتر بیش از ۶۴ متر است و طول بدنه آن نیز بیش از ۷۱ متر است. برد این هواپیما ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است.

هیوز اچ-۴ هرکولس

هیوز اچ-۴ هرکولس یک هواپیمای استراتژیک قایق پرنده بود که توسط شرکت هواپیماسازی هیوز طراحی و تولید شد. این هواپیما فقط یک پرواز کوتاه در دوم نوامبر ۱۹۴۷ انجام داد و پروژه هرگز فراتر از تک‌نمونه تولیدی نرفت. بخش‌های هواپیما از چوب صنوبر ساخته شد بود. این هواپیما با ۹۷ متر و ۵۱ سانتیمر به مدت ۷۲ سال رکورد جهانی طول بال را در اختیار داشت.

برابازون

از این هواپیما تنها یک فروند در سال ۱۹۴۹ ساخته شد و در سال ۱۹۵۳ آزمایش پرواز آن متوقف شد. برابازون (Brabazon) ساخت شرکت بریستول بریتانیا در زمان خود با طول بال ۷۰ متر و ۱۰ سانتیمتر بزرگترین هواپیمای جهان محسوب می‌شد که قرار بود پروازهای بین‌قاره‌ای انجام دهد. ضعف موتورها و عدم سفارش‌ آن در بازارهای جهانی باعث شکست پروژه ساخت برابازون شد.

سوپر گوپی SGT

کمپانی ایرو اسپیس اولین پرواز این هواپیمای ترابری را در سال ۱۹۷۴ به انجام رساند و بعدا در خدمت ناسا قرار گرفت. این هواپیما قابلیت حمل ۲۳ تن بار و طی مسافت ۳ هزار و ۲۱۹ کیلومتر را دارد.

 
 
 
 
 
 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اسفند ماه 1399 - 15:57
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت