عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 00:36

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات نفتی خوزستان برگزار شد معاون راه آهن از پرداخت بدهی راه‌آهن به مالکان لکوموتیو خبر داد بیمه آسیا ۲۱میلیاردتومان خسارت یک محموله بین المللی را پرداخت کرد افزایش ۲۰ درصدی درآمد شبصیر در شرایط تورمی ۴۰ درصدی روند صعودی درآمدهای عملیاتی نماد وپارس بیمه دی به سهامداران خود ۶۰ درصد سهام جایزه می دهد کاهش نرخ رسمی یورو و افزایش نرخ پوند امروز 24 دی ماه 1402 رشد ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس امروز 24 دی 1402 راه اندازی سامانه چک دیجیتال(چکاد) به زودی در بانک مسکن ایران خودرو سهام بانک پارسیان را روی میز فروش گذاشت جذب منابع با کیفیت یکی از اولویت های بانک توسعه تعاون است دلیل عجیب وزیر کشور برای گران شدن گوشت! 3 پرواز خروجی فرودگاه مهرآباد لغو شد کاهش عوارض صادراتی گوجه فرنگی رکورد صدور پروانه ساخت در بافت‌ فرسوده تا پایان سال شکسته می شود آمار جهانی کرونا؛ آلمان رکورددار فوتی‌های روزانه امکان تهاتر نفت برای واردات کلیه کالاهای اساسی فراهم شد توقف واگن در شبکه ریلی تکذیب شد آغاز توزیع گاز مایع یارانه‌ای با دو قیمت
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک ملت و تجارت رسیدند سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد

ظرفیت ذخیره سازی نفت چین به بالاترین حد خود رسیده است


ظرفیت-ذخیره-سازی-نفت-چین-به-بالاترین-حد-خود-رسیده-است
ذخایر نفت چین به حجم واردات 100 روزه رسیده و از این رو این کشور را با چالش بزرگ فقدان تانک ذخیره و تاسیسات نگهداری از نفت مواجه کرده است.

به گزارش الفباخبر به نقل از انرژی امروز سال گذشته میلادی و با کاهش شدید قیمت نفت در دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، چین از فرصت استفاده کرد و میزان ذخایر خود را با نفت وارداتی افزایش داد.

بیشتر بخوانید:

حالا یک منبع آگاه که نخواسته است نامش فاش شود به بلومبرگ گفته است که میزان ذخایر نفت چین به بیش از میزان واردات 100 روز این کشور رسیده و اخیرا حتی به 120 روز هم رسیده است.

در ماه آوریل بلومبرگ گزارش کرده بود که چین قصد دارد میزان ذخایر نفت خود را به 90 روز واردات خالص برساند. این هدف دربرگیرنده ذخایر تجاری نبود.

چین بزرگ ترین وارد کننده نفت دنیاست و این کشور همواره برای حفظ قابلیت انعطاف خود در برابر شوک های نفتی مثل جنگ در خاورمیانه خود را آماده نگه می دارد.

آژانس بین المللی انرژی، که چین عضو آن نیست، به کشورها پیشنهاد می دهد که به اندازه 90 روز واردات، ذخیره نفتی داشته باشند.

میا جنگ، تحلیلگر موسسه مشاوره FGE می گوید «در موضوع ذخایر نفت خام باور ما این است که چین قصد ندارد ذخیره سازی به اندازه 100 یا 120 روز را متوقف کند. امنیت ملی در چین بالاترین اولیت را دارد و احتمالا این کشور باز هم به ذخیره سازی نفت ادامه خواهد داد.»

بر عکس ایالات متحده که داده های مربوط به ذخایر نفتی به صورت ماهانه و عمومی انتشار می یابد اما داده های ذخایر نفتی چین همیشه جزو اسرار بوده است. از سویی در این کشور فرق چندانی بین ذخایر دولتی و تجاری وجود ندارد چون بسیاری از بزرگ ترین شرکت های نفتی این کشور درواقع دولتی هستند.

منبع آگاه بلومبرگ گفته است که هدف دولت چین خرید و ذخیره سازی نفت به اندازه 90 روز واردات بود اما اگر ذخایر تجاری را هم به آن اضافه کنیم این میزان ذخیره سازی به 180 روز واردات هم می رسد.

از آنجایی که چین از دیگر کشورها زودتر توانست خود را با شرایط پس از کرونا وفق دهد و روند بهبود اقتصادی خود را زودتر آغاز کرد، توانست از کاهش قیمت نفت به دلیل کرونا بهترین استفاده را داشته باشد. با این حال با خیز مجدد کرونا در بخش هایی از چین تقاضا برای سوخت در این کشور دوباره کاهش یافت و از سویی ظرفیت تانکرهای ذخیره سازی چین هم پر شده است.

سال گذشته چین به طور متوسط روزانه 10.9 میلیون بشکه نفت وارد کرده است. و بنابراین بلومبرگ می گوید حالا باید سطح ذخایر نفت این کشور دست کم به 1.09 میلیارد بشکه رسیده باشد.

شرکت کاروس هم تخمین می زند که سطح ذخایر چین حالا باید 1.01 میلیارد بشکه باشد. بر اساس اعلام این شرکت سطح ذخایر چین در ماه سپتامبر گذشته به رکورد 1.04 میلیارد بشکه رسیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اسفند ماه 1399 - 15:49
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت