عناوین مهم :
شنبه 01 اردیبهشت 1403 13:11

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
شرایط دریافت وام قرض الحسنه ۱۸۰ میلیونی با سود صفر افزایش تسهیلات طرح «تابش» بانک مسکن تا سقف ۲ میلیارد ریال موشک «فالکون ۹» دو ماهواره ارتش آلمان را به مدار زمین برد هاشمی: منابع لازم برای ساخت مجموعه ورزشی تهران فراهم شده است جزئیات واردات ۵ میلیارد دلاری دارو به کشور آزادسازی نرخ لاستیک ابلاغ نشد جزئیات موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا رئیس اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی استعفا کرد کاهش تراز عملیاتی بانک خاورمیانه برای سومین ماه متوالی اطلاعیه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره به‌روزرسانی سامانه‌ها ابلاغ بخشنامه افزایش وام ودیعه مسکن به بانک‌ها ۲۹ دستگاه کامیون در بورس کالا معامله شد کمیسیون کشاورزی موضوع گرانی گوشت را با حضور وزیر جهاد بررسی می‌کند غلامعلی ثبات: تدوین و اجرای مقررات باید تحلیل هزینه-فایده هم داشته باشد حدود ۸ هزار هکتار از باغات چای رها شدند متن کامل لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۳ به کمیسیونهای تخصصی ابلاغ شد جعفرصادق فرید، کارشناس صنعت بیمه: مرجع مناسبی برای تعیین افت قیمت در قانون بیمه شخص‎ثالث مشخص نشده است ایران برای ورود به طرح‌های پالایشگاهی نیکاراگوئه اعلام آمادگی کرد ‍ خلاقیت منطقه ۵ در جانمایی مجدد زیر مخزنی ها و همسطح سازی آنها
پر بازدید ها
روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی تغییر رویه شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی ابلاغ سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ۵ سناریوی احتمالی اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران مدیرعامل بیمه پارسیان درگذشت آیت کریمی را تسلیت گفت افزایش ۶ هزار واحدی شاخص بورس تهران در پایان هفته تکریم رییس پیشین و معرفی سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات بانک توسعه تعاون بررسی قیمت خودرو محبوب سایپا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) / شاهین در بازار چند؟ نامه همراه اول به سازمان بورس: مذاکرات با دیجی‌کالا در جریان است هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT ضامن مرده برای دریافت وام بانکی بانک تجارت؛ پیشتاز در تسهیلات تکلیفی خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟ به‌حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم تحویل ۸ هزار خودروی وارداتی به مردم

قیمت پول در کدام بازار گران شد؟


قیمت-پول-در-کدام-بازار-گران-شد
در سه هفته مانده به پایان سال وضعیت نرخ سود در 2 به علاوه یک بازار کاهشی بوده است. 2 بازار نیز شاهد تثبیت نرخ سود بوده و تنها یک بازار مسیری صعودی را ثبت کرده است.

به گزارش الفباخبربه نقلاقتصادنیوز ، بررسی هفتگی نرخ سودها در 5 به اضافه یک بازار نشان از  نرخ سود" href="https://www.eghtesadnews.com/fa/tags/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4_%D9%86%D8%B1%D8%AE_%D8%B3%D9%88%D8%AF">کاهش نرخ سود در  بازار مسکن و بازار اولیه اوراق بدهی داشته است. تنها صعود این هفته نیز در بازار ثانویه فروش اوراق بدهی ثبت شد.

بیشتر بخوانید:

نرخ سود کسری بودجه دولت

بازار اولیه حراج اوراق بدهی وسیله ای است که دولت از طریق آن می تواند با فروش اوراق کسری بودجه خود را تامین کند.

بانکها ونهادهای سرمایه ای به عنوان بازیگران در این بازار اوراق پیشنهادی دولت را خریداری کرده و دولت درآمد حاصل از فروش در این بازار را در راستای تامین کسری بودجه خود هزینه می کند.

خصیصه های اوراقی که برای خریداران جذابتر است نرخ سود و تاریخ سررسید آنهاست. به این صورت که هر چه نرخ سود بالاتر باشد خریداران اوراق بیشتر به خرید اوراق و در نهایت تامین کسری بودجه دولت تمایل خواهند داشت.

در همین خصوص نرخ سود موزون در فروش هفتگی اوراق بدهی دولتی به 21.1 درصد برسد که بالاترین حد نرخ سود در تمام مراحل برگزاری حراج بوده است.

 
 

نرخ سود خرید و فروش اوراق دولتی

روند نرخ سود در بازار ثانویه اوراق دولتی نشان می دهد نرخ بازدهی نقدی اوراق برای سررسید یک ساله به پایین تر از 21 درصد تنزل پیدا کرده و از دو تا سه ساله در بالاتر از 21 درصد بسته شده است.

بازار ثانویه اوراق دولتی مختص خرید و فروش اوراق دولتی است که با هدف نقد شوندگی اوراق مالی ایجاد شده است.

روند هفته گذشته نشان می دهد نرخ بازدهی یک ساله اوراق که در هفته گذشته به بالاتراز 21 درصد افزایش پیدا کرده بود دوباره در انتهای رفتار نوسانی خود به پایین تر از این رقم رسیده و در پایان هفته در محدوده 20.7 درصد قرار کرفته است. رفتار این بازار تقریبا نزولی بود اما این رفتار در سررسیدهای دو ساله و سه ساله شکل نگرفت.

نرخ بازدهی دوساله در بازار ثانویه برخلاف اوراق یکساله مسیری صعودی را سپری کرده و از 22 درصد در چهارشنبه هفته قبل با افزایشی نوسانی به حد 22.7 درصد نزدیک شده و رفتاری تقریبا صعودی داشته است.

این روند برای نرخ بازدهی سه ساله اوراق هم روندی تقریبا صعودی داشت و همواره بالاتر از 21 درصد قرار داشت. در نهایت هم با رفتار نوسانی خود در صعود آمارها از سطح 21.7 درصد د رهفته قبل به 22 درصد افزایش پیداکرد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 09 اسفند ماه 1399 - 19:01
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت