عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 11:11

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
گزارش محققان هلندی؛ شیفت شب موجب بروز اختلالات خواب در افراد می شود زلزله‌خیزترین شهر و استان ایران کجاست؟ یمن مانع عبور ناو فرانسوی به سوی رژیم صهیونیستی شد خبر بد: سردار آزمون مصدوم و با درد شدید تعویض شد/ شوک به مورینیو و قلعه‌نویی+ تصاویر فایننشال‌تایمز: غرب در مورد اوکراین متزلزل است وزیر ارتباطات از برنامه‌ریزی برای اعزام فضانورد به فضا تا ۱۴۰۷ با کپسول ایرانی خبر داد سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به پایتخت کشور عمان بانک ایران زمین با «بوم» در مسیر بانکداری دیجیتال قرار دارد بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی واردکنندگان شیرخشک و دارو مدیرامورمشتریان بیمه سامان به عنوان مدیربرتر انتخاب شد پرداخت خسارت افت ارزش خودرو بر عهده کیست؟ در صحن علنی مجلس؛ لایحه ارجاع اختلاف بیمه ایران و دولت بحرین به دیوان داوری تصویب شد خدمات بیمه میهن؛ بیمه‌گر اربعین ۱۴۰۲ زیر ذره‌بین بیمه مرکزی اهدای جوایز برندگان زنگ بیمه از سوی بیمه ملت به دانش‌آموزان پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ شرکت‌های استخراج فضایی در جستجوی دستیابی به طلا انعقاد سه تفاهم‌نامه همكاری مشترك میان پژوهشكده بیمه با انجمن بیمه اسلامی اندونزی، انجمن بیمه پاكستان و شركت سلام تكافل پاكستان نشست رئیس کل بیمه مرکزی با بانوان همکار قالیباف: وظیفۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی جلوگیری از تجزیۀ اجتماعی است
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد بازار شکلات تلخ شد ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار

آیا صحبت کردن موجب انتقال کرونا می‌شود؟


آیا-صحبت-کردن-موجب-انتقال-کرونا-می-شود
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ویروس کرونا به سادگی و از طریق صحبت کردن منتقل می شود.

به گزارش الفباخبربه نقل از ایرنا، نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شده است، نشان می دهد افراد مبتلا به کووید-۱۹ به ویژه زمانی که از ماسک استفاده نمی کنند، به سادگی می توانند تنها با صحبت کردن موجب انتقال این ویروس به دیگران شوند. 

بیشتر بخوانید:

نتایج این مطالعه که توسط محققان دانشگاه «ناگویا» در ژاپن انجام شده است، نشان می دهد هوای بازدم و قطرات ویروس که از فرد کرونایی بدون ماسک در زمان صحبت کردن در هوا منتشر می شود، تحت تأثیر نیروی جاذبه زمین به سمت پایین حرکت می کند و قبل از چسباندن خود به نزدیکترین فرد، در هوا پراکنده می شود.

این یافته ها نشان می دهد جریان هوای بازدم در نزدیکی و اطراف دو نفری که در حالت های چهره به چهره که اغلب در صنعت خدمات، سالن آرایشگاه ها، مطب دکترها و سالن های مراقبت های بهداشتی یافت می شود  به راحتی می تواند موجب گسترش ویروس شود.

محققان در این مطالعه ویژگی های انتشار هوای بازدم افراد مبتلا به کرونا را با ماسک و بدون ماسک و در حالت های ایستاده، نشسته، صورت رو به پایین و نیز در حالت خوابیده و صورت رو به بالا است بررسی کردند.

کووید-۱۹ از فرد آلوده و زمانی که قطرات ریز تنفسی در هوای بازدم آنها منتشر می شود، گسترش می یابد و این موضوع ربطی به علامت دار بودن و یا علامت دار نبودن این افراد ندارد.  

بیشتر مطالعاتی که در همه گیری کرونا انجام شد، در مورد جریان هوای بازدم بر روی سرفه یا عطسه متمرکز شده اند که می تواند آئروسل ها را در مسافت های طولانی منتشر کند؛ هرچند محققان اظهار داشتند که ویروس کرونا از طریق صحبت کردن یا آواز خواندن نیز گسترش می یابد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 07 اسفند ماه 1399 - 11:29
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت