عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 15:37

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
بررسی عملکرد ۸ ماهه بانک پارسیان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اوراق گواهی سپرده بانک پارسیان از طریق سامانه سیما به فروش می رسد بانک سبز کارآفرین هوشمند می شود دریافت 8.8 میلیارد تومان مالیات از ۶۶ هزار خانه خالی دیدار مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بیمه ملت با کارکنان مدیریت مالی به مناسبت روز حسابدار افزایش ۴۳ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و قطر هدف تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه گذار است روش های مسدود کردن کارت بانکی رونمایی از فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو ۱آمادگی تأمین‌اجتماعی برای پوشش بیمه‌ای دانشجویان امضای توافق میان روسیه و ایران برای ایجاد منطقه آزاد تجاری رونمایی از محصول جدید بیمه اتکایی ایرانیان تولید و صادرکنندگان از ستون‌های برندینگ منطقه آزاد انزلی شرایط فروش شاهین اتوماتیک ویژه متقاضیان عادی و طرح جوانی جمعیت اعلام شد آیین اهدای کلاه ایمنی به داوطلبان گواهینامه آسان برگزار شد پرداخت بیش از ۱۷۲ همت تسهیلات ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن تخصص‌گرایی در قانون جدید بانک مرکزی کارگران و بحران بعد از تعدیل کار؛ بیمه بیکاری مشکل را حل نمی‌کند سیاه‌چاله مسکن دولتی در ایران | بخوانید
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خریدهای اینترنتی ارزان تر از خرید از مغازه نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد رسید بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ نحوه ثبت نام وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک دی با سود ۱۰ درصدی کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد پیش بینی بورس فردا سه شنبه 7 فروردین 1402 میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت فیلتر خریدهای قابل توجه ۶ فروردین ۱۴۰۳ بورس تهران آب دریاچه ارومیه نیم متر بالا آمد

بررسی پروژه جدید ورزشگاه‌های بارسلونا و رئال مادرید


بررسی-پروژه-جدید-ورزشگاه-های-بارسلونا-و-رئال-مادرید
الفباخبر – گروه ورزشی : مدیران بارسلونا و رئال مادرید درصدد توسعه و بازسازی ورزشگاه نیوکمپ و سانتیاگو برنابئو هستند.

به گزارش الفباخبر به گزارش الفباخبر ، در کل دنیا استادیوم‌های اندکی وجود دارند که نفس بیننده را حبس می‌کنند. یکی از این استادیوم‌ها،ا استادیوم سانتیاگوبرنابئو رئال مادرید است. این استادیوم ورزشی در حال تغییر شکل است. شکل جدید این ورزشگاه مانند سفینه‌‌ای فضایی است که در حال ربودن انسان‌ها است.

بیشتر بخوانید:

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در پاسئو دلا کاستیانا و در محدوده‌ی چامارتین واقع شده است. در مجاورت این ورزشگاه خیابان‌های کونچا اسپینا، پدرو دامیان و رافائل سالگادو واقع شده‌اند. در 22 ژوئن 1944 بانک بانکو مرکانتیل ای اندستریال با اختصاص اعتبار به سانتیاگو برنابئو و رافائل سالگادو برای خرید زمین ورزشگاه چامارتین موافقت کرد. در تاریخ 5 سپتامبر 1944 مهندس معمار مانوئل مونیوز موناستریو و لوییز آله مانی سولر برای ساخت ورزشگاه به خدمت گرفته شدند.

در 27 اکتبر 1944 عملیات ساخت ورزشگاه آغاز شد.  ورزشگاه جدید چامارتین در 14 دسامبر 1947 با بازی بین تیم‌های رئال مادرید و تیم پرتغالی اُس بلننسز افتتاح شد. ورزشگاه در آغاز 75145 نفر گنجایش داشت که فقط 27645 صندلی داشت و 45700 نفر باید از روی سکوهای ورزشگاه بازی را تماشا می‌کردند.

فلورنتینو پرز در مراسم رو نمایی از طرح جدید ورزشگاه، طرح ارائه شده از سوی شرکت آلمان GMP Architekten  را به عنوان برنده مناقصه بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو اعلام کرد. او در این مراسم با اعلام اینکه بازسازی و تغییر چهره استادیوم سانتیاگوبرنابئو آخرین فاز از پروسه سرمایه‌گذاری باشگاه رئال مادرید در بخش زیرساختی است، اظهار داشت: اکنون چالش جدیدی از راه رسیده است. می‎خواهیم سانتیاگو برنابئو را بهترین ورزشگاه جهان کنیم. ما متعهدیم تا به دارایی باشگاه و آنچه از آن باقی می‎ماند بیفزاییم. بنابراین باید توان اقتصادی خود را بالا ببریم. می‎توانیم در محیطی که باعث افزایش رقابت می‎شود، به حرکت خود ادامه دهیم. بی تردید این پروژه جایگاه ما را ارتقا می‎دهد و از شهری که به آن می‎بالیم، یک نشان تجاری می‎سازد."

 

پرز در تشریح جزئیات پروژه جدید باشگاه تصریح کرد: "استادیوم جدید مسقف بوده و به طور کلی بسیار مدرن‌تر خواهد بود. علاوه بر این، احداث ورزشگاه جدید مطابق با رقابت‌هایی است که قرار است در آن برگزار شود."

 

فولک‎وین مارگ؛ مالک شرکت GMP  نیز در این مراسم گفت: "قصد داریم برنابئو را به پیشرفته‌ترین ورزشگاه قرن بیست و یکم تبدیل کنیم. این سازه بی‌شک مهم‌ترین پروژه‌ی دوران کاری ما به حساب می‎آید. طی 3 سال آینده ورزشگاه باشگاه رئال مادرید با هزینه‌ای گزاف تغییر شکل می‌یابد. زمان آن فرا رسیده است که با چالش‌های جدید دست و پنجه نرم کنیم. ما می‌خواهیم سانتیاگوبرنابئو را به بهترین استادیوم فوتبال دنیا تبدیل کنیم."

هزینه‌ی این بازسازی اساسی 400 میلیون یورو خواهد بود که 350 میلیون آن به افزایش گنجایش و مدرن‌سازی ورزشگاه مربوط است و 50 میلیون نیز برای اخذ مدارک و مالیات در نظر گرفته شده است. ورزشگاه جدید سانتیاگو برنابئو را شرکت آلمانی با همراهی دو موسسه‌ی بازرگانی L-35 و Ribas & Ribas بازسازی خواهد کرد. سقف ورزشگاه جدید متحرک خواهد بود..
طبق ادعای فلورنتینو پرس با احداث استادیوم جدید کهکشانی‌ها سالیانه به میزان 30 درصد به درآمد باشگاه رئال مادرید افزوده می‌شود.

از جمله برنامه‌ها در بازسازی این ورزشگاه قدیمی، دگرگونی نمای بیرونی، افزایش ظرفیت تماشاگران به 90 هزار نفر و همچنین سرپوشیده‌شدن جایگاه تماشاگران عنوان شده است. تعداد صندلی های داخل ورزشگاه افزایش پیدا خواهد کرد و مجهز به یک نمایشگر LED 360 درجه خواهد شد که تمام اطراف ناحیه‌ی بالایی ورزشگاه را پوشش می‌دهد. نمای خارجی این ورزشگاه نیز از تیتانیم ساخته خواهد شد. بر اساس گفته های باشگاه رئال مادرید این نمای جدید یک پوسته هوشمند است که بر اساس نیاز تغییر می کند. تصاویری نیز روی این سطح نمایش داده خواهد شد.

 این پروژه در تابستان و فصل تعطیلی رقابت‌های فوتبال انجام می‌شود تا هواداران رئال مادرید کمترین مزاحمت را به هنگام تماشای بازی تیم محبوبشان شاهد باشند.

 

سقفی که در عرض ۱۵ دقیقه بسته می ‌شود

طبق برنامه های طراحی سقفی که ورزشگاه را پوشش خواهد داد در عرض ۱۵ دقیقه باز و بسته می شود و یک صفحه نمایش بزرگ LED 360 درجه در ورزشگاه نصب خواهد شد که از تمام صندلی ها و جایگاه های ورزشگاه قابل مشاهده باشد.

هنگامی که سقف باز می شود، نور ۷۶ متری به زمین ارائه می کند که طبق گفته تیم طراحی یک رکورد جهانی در این زمینه محسوب می شود.

تغییرات جزئی در جایگاه تماشاگران

جدا از اینکه جایگاه ‌ها کمی بالاتر رفته اند، تغییرات عمده ‌ای هم وجود خواهد داشت که در نمای خارجی بنا خود را نشان می ‌دهد. این ورزشگاه در سطح جهانی به خاطر ارائه صندلی های شیب دار برای همه ۸۰,۰۰۰ تماشاگر و ناظران ویژه بازی مطرح خواهد شد تا همه حاضران در ورزشگاه نمای بسیار خوبی از بازی داشته باشند.

ایده زمینی که به راحتی بتوان آن را جمع کرد تا ورزشگاه به محلی مناسب برای برگزاری کنسرت و سایر مراسم ها نیز تبدیل شود، در اصل بخشی از برنامه طراحی نبود اما با اصرار و تاکید فلورنتینو پرز این اتفاق هم رخ داد.

رئیس باشگاه مایل است تا از طریق اجاره دادن ورزشگاه در زمان برگزاری رویدادهای عمومی در مقیاس بزرگ، منبع درآمد باشگاه را توسعه دهد.

تیم طراحی مسئول سانتیاگو برنابئوی جدید این دغدغه را داشتند که نمای خارجی ورزشگاه یک نمای معمولی یا سنتی نباشد و از این رو یه یک طراحی نامتقارن منحصر به فرد رسیده اند.

در حال حاضر این ورزشگاه ۵۷ دروازه دسترسی و ورود و خروج دارد که هیچ یک از آنها به عنوان ورودی اصلی عمل نمی کنند، سانتیاگو برنابئوی جدید یک ورودی با طراحی خاص و مشخص در ضلع کاستیانا خواهد داشت.

هتل لوکس در رئال مادرید

در پروژه جدید شاهد ساخت یک هتل لوکس و یک مرکز خرید در داخل مجموعه ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خواهیم بود. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که هر کدام از اتاق های هتل دسترسی و نمایی به زمین چمن ورزشگاه خواهند داشت یا نه.

موزه کنونی باشگاه رئال مادرید قرار است گسترده تر شود و به یکی از منابع درآمد حیاتی باشگاه تبدیل شود. تورهای بازدید از موزه و استادیوم باشگاه رئال مادرید در کنار موزه های معروفی مثل موزه ملی پرادو یا موزه ملکه سوفیا، یکی از محبوب ‌ترین تورها در پایتخت اسپانیا محسوب می ‌شود.

این باشگاه همچنین اتاق های کنفرانس جدیدی خواهد ساخت و امیدوار است که بتوانند محلی امن برای برگزاری جلسات سالانه شرکت های بزرگ بین المللی باشند.

جزئیات جدید از پروژه اسپای بارسا : هزینه و مدت ساخت مشخص شد

 جوردی مویکس معاون امور اقتصادی باشگاه بارسلونا درباره جزئیات پروژه اسپای بارسا صحبت کرد و اطلاعات جدیدی ارائه نمود .

او گفت که بودجه اولیه برای پروژه اسپای بارسا در سال 2014 که اعضای باشگاه به آن رای دادند 600 میلیون یورو بوده است اما هزینه نهایی با تغییرات جدید به 815 میلیون یورو افزایش یافته است .

طبق گفته جوردی مویکس , تامین مالی این پروژه بزرگ توسط یک گروه سرمایه گذاری به نام Goldman Sachs انجام میشود و این بانک مبلغ 815 میلیون یورو هزینه اجرای پروژه را میپردازد . مدت زمان قرارداد نیز 30 ساله خواهد بود که پرداخت آن از سال 2025 که پروژه تمام میشود , آغاز خواهد شد .

در ابتدا گفته شد که پروژه اسپای بارسا باعث افزایش سالانه 50 میلیون یورویی درآمد باشگاه خواهد شد اما طبق گفته مویکس , آنطور که گلدمن ساکس سرمایه گذار پروژه به آنها گفته است با توجه به افزایش ظرفیت ها این سود میتواند تا حدود 150 میلیون یورو در سال باشد که 1/3 این مبلغ برای بازپرداخت وام مورد استفاده قرار میگیرد .

 

بارسلونا در مجموع پس از پایان این همکاری طولانی که 30 سال طول میکشد و 25 سال از آن صرف بازپرداخت وام میشود باید 1 میلیارد و 250 میلیون یورو به این شرکت بپردازد که 400 میلیون یورو بیشتر از هزینه کل پروژه است .

مویکس البته توضیح داد که علت افزایش هزینه اجرای پروژه اسپای بارسا به دلیل هزینه های جدید برای توسعه پروژه و همچنین اصلاح مواردی بوده که شهرداری آنها را ملزم به رعایت آنها کرده است و باشگاه باید به شورای شهر بارسلون 50 میلیون یورو غرامت بپردازد . بقیه مبلغ برای افزایش ظرفیت پالائو بلوگرانا و سایر بخش ها میباشد .

نوع طراحی اسپای

طراحی جدید، کاسه باز معروف طراحی شده توسط Francesc Mitjans را در سال 1957 طراحی می کند و آن را دوباره بازتاب می دهد و آن را تعویض می کند، با اضافه کردن یک سقف جدید به استادیوم، ایجاد یک فضای باز در اطراف زمین، که با کلان شهر اسپو اسپانیا و شهر فراتر.

نیکن سککی، معمار پروژه Takeyuki Katsuya، گفت: “طراحی ما از ماهیت استادیوم اصلی حاصل می شود.” “فضای باز بزرگ در اطراف استادیوم مانند یک قطعه بزرگ اریگامی است، به دقت سازماندهی شده که مانع جریان مردم در ورزشگاه شود. مردم می توانند در خارج از کشور، از آب و هوای مدیترانه لذت ببرند. “

همه اینها در کنار بازسازی اسپای بارسا اتفاق می افتد که انتظار می رود در سال 2017 آغاز شود و تا سال 2021 کامل شود.

تیم معماری ژاپنی – که هرگز در اروپا کار نکرده اما طرح های استادیوم قبلی آن شامل استادیوم Big Swan در نیجتا و گنبد توکیو در ژاپن است، با معماران کاتالان جین پاسکال و رامون Ausió همکاری خواهند کرد. نیوکمپ

Pascual گفت: “این یک بازی کامل است.” “ما معماری را به معماران می گوییم. این به ما اجازه داد تا به خوبی یکدیگر را بشناسیم. ما درک می کنیم که بارسا چیست، چه چیزی نمایندگی می کند و ما می دانیم برای شهر چیست. این پروژه از کار Mitjans بسیار محترم است و راه حل این بود که مسیر خود را ادامه دهد.

“کل پروژه نیاز به برقراری ارتباط بین استادیوم و شهر کاتالان دارد. این احساس بی پایان خواهد شد. اعضا همچنان در خانه احساس خواهند کرد؛ آنها تفاوت را نمی بینند آنها تنها پیشرفت ها را متوجه خواهند شد. “

ورزشگاه نیو کمپ جدید بارسلونا ظرفیت خود را به حدود 105،000 تماشاگر گسترش خواهد داد 

به عنوان بخشی از نوسازی، که توسط باشگاه به عنوان “احساساتی” توصیف شده است، نیو کمپ نیو ظرفیت خود را به حدود 105،000 تماشاگر گسترش خواهد داد و تمام صندلی ها با 47،000 متر مربع جدید (506،000 متر مربع) تحت پوشش نیمه شفاف ETFE قرار می گیرند سقف، که در شب های مختلف در رنگ های باشگاه روشن می شود و برای منعکس کردن نور مدیترانه طراحی شده است، طرفداران را از باران و نور مستقیم خورشید محافظت می کند و آکوستیک داخلی را بهبود می بخشد. این فناوری جدید را در ردبول ها، روشنایی زمین، بلندگوها و نقاط دسترسی WiFi به نمایش می گذارد و انرژی آب و انرژی خورشیدی را برای آب کردن زمین و روشن کردن چراغ ها جمع آوری می کند.

معماران گفتند: “فضای باز بزرگ در اطراف استادیوم، مانند یک قطعه بزرگ اریگامی است، به دقت سازماندهی شده تا مانع جریان مردم در ورزشگاه” شود

360 درجه محیط ورزشگاه توسط نمای شیشه ای در سطح زمین محصور خواهد شد و شامل دهلیز بزرگ است که دسترسی به سطح اول را فراهم می کند. کنفرانس های داخلی توسط پیش امدگی قرار گرفته و از موانع آزاد می شود. پله ها، پله ها و آسانسور دسترسی کامل به تمام سطوح را تضمین می کنند و منجر به یک عرشه دیوار بزرگ و منظره ای از کاسه استادیوم و شهر می شود. نیوکمپ

کمپ نو نیوز با شهر و منطقه جدید تفریحی Espai / FC Barcelona بارگزاری خواهد شد

جوزپ ماریا بارتومو، رئيس باشگاه بارسلونا گفت: “همه ما با کمپ نو جدید پیروز می شویم. بارسا برنده شد، چون ما یک استادیوم منحصر به فرد داریم، بر خلاف دیگران در جهان. استادیوم با بهترین امکانات برای بازیکنان ما، یک استادیوم که برای امور مالی ما و به ویژه یک استادیوم که اعضای و طرفداران آن برنده خواهد شد، مناسب خواهد بود؛ زیرا این نیو نی نی است که با نیازهای مردم سازگار است با تمام امکانات و خدمات، با زمینه های اجتماعی، جایی که مردم می توانند با هم متحد شوند و با هم متحد شوند، از قدیمی به جوان. “

نوسازی کمپ نو یکی از ستون های بزرگتر Espai Barça است که توسط باشگاه به عنوان “مهمترین پروژه ورزشی در اروپا و جهان” توصیف شده است. علاوه بر استادیوم تجدید شده، این شامل تغییر تمام FC Barcelona امکانات در محله Les Corts.

استادیوم در شب با رنگ های باشگاه / بارسلونا روشن خواهد شد

جاه طلبی این است که یک قلمرو عمومی جدید با درختان، خطوط دوچرخه، مبلمان خیابانی، کافه ها و رستوران ها و یک اسلپانیت بزرگ با موزه باشگاه، مگامال و خدمات مهمان ایجاد کنید. این منطقه همچنین شامل مسابقه چند ساله جدید Palau Blaugrana، طراحی شده توسط HOK است.

رویا پردازی جدید باشگاه بارسلونا 600 میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت

انتظار می رود که کل پروژه 600 میلیون یورو (651.9 میلیون دلار، 467.4 میلیون پوند) داشته باشد و بیش از نیمی از آن ها در حال تعمیر مجدد کمپ نو هستند. سرمایه گذاری از فروش حقوق نامگذاری، سود ناشی از ولسوالی جدید و وام ها حاصل خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 اسفند ماه 1399 - 14:20
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت