عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 21:07

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
توجه ویژه مشتریان بانک ایران زمین به همراه بانک فراز کاهش قیمت خودرو؛ خبری از خریدار نیست انفجار بزرگ در انتظار قیمت برنج ایرانی و خارجی وقت خداحافظی با کارت سوخت رسید؟ قیمت دلار و قیمت یورو امروز ۱۷ تیر ۱۴۰۲ از ممنوعیت واردات برنج تا کاهش قیمت تخم مرغ آینده نه چندان خوش در انتظار بازار سکه جدیدترین قیمت آهن آلات در بازار همدستی تحریم و رکود علیه تورم کشاورزی کنایه آذری جهرمی درباره قطع کردن اینترنت مدعي شدن روسیه درباره انهدام انبار موشک های اوکراین طرح شوکا بیمه البرز چیست و چه مزایایی دارد خرید بیمه شخص ثالث با اقساط خودکار روزانه در آپ! مشارکت بیمه ایران در جشن میهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر رضایتمندی سازمان تامین اجتماعی استان گلستان از خدمات بیمه دانا به زودی دو طرح جدید در حوزه‌ بیمه‌های آتش‌سوزی به بازار عرضه خواهد شد کسب رتبه اول صدور بیمه‌نامه های نفت و انرژی توسط بیمه پارسیان شرایط دریافت وام ۵۵۰ میلیونی بانک مسکن مشخص شد تخفیفانه بیمه های زندگی تعاون به مناسبت دهمین سال تأسیس
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد بانک‌های چینی به درد سر افتادند مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیرانوند بازی فینال را از دست داد ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین بررسی عملکرد فروردین ماه بانک تجارت پیش‌بینی بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بخوانید ۱۲۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه توسط شعب بانک توسعه تعاون صادر شد گزینه مدیرعاملی بیمه سینا به نهاد ناظر معرفی شد

سعید زرندی: رشد ۲۰ درصدی ۳۸۰ شرکت ایرانی در روزهای تحریم


سعید-زرندی-رشد-۲۰-درصدی-۳۸۰-شرکت-ایرانی-در-روزهای-تحریم
تجربه دو سال گذشته نشان می‌دهد که تولیدات داخلی یک رشد جدی و خوبی داشتند و در بخش لوازم خانگی در ۱۰ ماهه امسال ۴۰ درصد رشد کردیم.

به گزارش الفباخبر به نقل از ایلنا، سعید زرندی، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در گفت‌وگو با  ایلنا با اشاره به لزوم توجه به تولیدات محصولات داخلی و خودکفایی و بی‌نیازی از خارج در بخش لوازم خانگی گفت: حضور شرکت‌های دانش بنیان در کنار شرکت‌های تولیدکننده داخلی همچون سام الکترونیک بسیار می‌تواند به افزایش کیفیت و کمیت تولید کمک کند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: موضوع ارتقای فناوری در تولیدات یکی از دغدغه‌های اصلی ما در بخش تولید کالا با ارزش افزوده زیاد است و تولید با ارزش افزوده بالا تنها راه نجات کشور است. اگر می‌خواهیم تولید با ارزش افزوده بالا انجام دهیم، نیازمند تکنولوژی هستیم که دو راه بیشتر ندارد یا باید به شکل واردات انجام بدهیم یا اینکه از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز با توجه به تحریم‌های بین المللی بسیاری از کشورها حاضر نیستند با ما همکاری کنند و از انتهای سال ۹۷ بسیاری از برندهای خارجی خودشان را از بازار ایران خارج کردند و از همان زمان این دغدغه وجود داشت که آیا توان جایگزینی با اتکا به قدرت داخلی را داریم یا خیر.

زرندی افزود: تجربه دو سال گذشته نشان می‌دهد که تولیدات داخلی یک رشد جدی و خوبی داشتند و در بخش لوازم خانگی در ۱۰ ماهه امسال ۴۰ درصد رشد کردیم و این رشد باید ادامه داشته باشد. برای پنج سال آینده لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران باید به اهداف مهمی برسد و نقش مهمی در ایجاد اشتغال، ارزش افزوده تولیدات و حتی حضور در بازارهای جهانی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه باید به سمت بومی‌سازی در تولیدات باشد گفت: امروز بومی‌سازی در محصولاتی همچون یخچال، ماشین لباسشویی تا ۶۰ درصد انجام شده است و با کمک شرکت‌های دانش بنیان در حال حرکت به سمتی هستیم تا نیازهای باقیمانده را نیز بومی‌سازی کنیم البته امروز بسیاری از شرکت‌ها دانش بومی‌سازی را دارند اما هنوز موضوع تجمیع تقاضا اتفاق نیفتاده است.

زرندی با اشاره به حرکت به سمت استانداردسازی قطعات افزود: به دنبال آن هستیم که تولید یک قطعه بتواند به برندهای مختلف خدمات بدهد و در این راه معاونت علمی نیز همکاری خوبی دارد و امروز در پایان سال جهش تولید صنایع لوازم خانگی ما در مجموع نمره بسیار بالایی در توجه به تولید داخلی و بومی‌سازی می‌گیرد.

وی ادامه داد: تحریم به نوعی زمینه خودباوری را در تولیدات داخلی فراهم کرد تا ما شاهد ساخت و ارتقای برند داخلی باشیم و اگر مشکلات مرتفع شود قطعا تولیدکنندگان داخلی می‌توانند رشد خوبی داشته باشند اما باید بپذیریم که بخشی از مشکلات داخلی نیست به طور مثال برخی از مواد اولیه باید از خارج از کشور تامین شود.

وی ادامه داد: در بررسی که از بین ۹۶۰ شرکت بزرگ داخلی انجام دادیم بالغ بر ۳۸۰ شرکت در همین زمان تحریم رشد ۲۰ درصدی داشتند و این امر نشان می‌دهد که تولید در حال بازگشت به فضای مناسب خود است و اگر بتوانیم اثر تورم را بر تولید کم کنیم، پایان سال ۹۹ می‌تواند پایان خوشی باشد.

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 اسفند ماه 1399 - 11:52
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت