عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 02:35

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
ضرورت افزایش وام مسکن در روستاهای کشور رئیس اتاق اصناف ایران معرفی شد چیزی به توافق هسته ای نمانده است آیا بزرگترین مزرعه شاهدانه اروپا در دریای بالتیک ساخته می شود؟ بانک ها ملزم به انتشار مصوبات خود شدند مقصر حادثه كارخانه لاستيك راور كيست؟ فیل‌های ایران تحت پوشش بیمه سینا بازدید نماینده مجلس و هیات همراه از شعبه گنبدكاووس بیمه دانا بیمه حوادث ورزشی و درمان تکمیلی انفرادی اجرایی شد آغاز همکاری بیمه البرز با شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران بازدید جانشین قرارگاه اقتصادی ودجا و معاونین سازمان تامین اجتماعی ن.م از غرفه بیمه کوثر رونمایی از ۴ طرح جدید بیمه‌ای محمد جواد ظریف: قصد شرکت در انتخابات را ندارم سه باشگاه لیگ برتری در فصل گذشته چه میزان هزینه کرده اند ؟ کردستان رتبه نهم کشور را در پرداخت وام ازدواج کسب کرد مشاور سابق سیا: سلطه دلار تا 3 ماه دیگر پایان می‌پذیرد خبر بد برای کارگران/حقوق این کارگران از قانون کار خارج شد ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی احمدآباد مستوفی اسلامشهر آزادسازی شد معرفی طرح ها و محصولات جدید بیمه های زندگی شرکت بیمه پارسیان
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت بانک‌های چینی به درد سر افتادند بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ بیرانوند بازی فینال را از دست داد افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین

چه میزان از زمین های بوستان ولایت به نام شهرداری سند خورده است؟


چه-میزان-از-زمین-های-بوستان-ولایت-به-نام-شهرداری-سند-خورده-است
تا کنون ازعرصه ۲۹۰ هکتار اراضی قلعه مرغی618959 متر مربع به طور قطعی به نام شهرداری منتقل شده که تقریبا معادل منابع پرداخت شده به نیروی انتظامی است

به گزارش الفباخبربه نقل اقتصادنیوز ،مدتی پیش زهرا نژاد بهرام عضو هیات رییسه شورای شهر تهران هشدار داد که به خاطر تعلل شهرداری تهران برای تبدیل مابقی زمین های بوستان ولایت به فضای باز و تفریحی برای تهران، یکی از نهادهای دولتی به شدت به دنبال سند مالکیت برای تصرف 70 هکتار از این اراضی است.

بیشتر بخوانید:

به گفته او در شرایطی که کل اراضی این محدوده بر اساس مصوبه سال ۶۷ هیات وزیران باید به فضای سبز، اماکن ورزشی و پارک تبدیل می شد اما این اتفاق رخ نداد. حتی طی سال های گذشته نیز 6 مطالعه مفصل برای اجرای طرح یکپارچه با محوریت فضای سبز و در جایگاه ریه تنفسگاهی محدوده ی جنوب پایتخت برای این اراضی تهیه شد که هیچ کدام به سر انجام نرسید و متاسفانه شهردرای تلاشی برای تبدیل توسعه بوستان ولایت که جزیی از این اراضی محسوب می شوند انجام نداده است.

اما بر اساس پاسخ شهرداری شهرداری تنها برای بخش هایی سند گرفته است که پول آن را به بنیاد تعاون ناجا پرداخت کرده است .درحالی که به نظر می رسید این زمین ها از سوی مالکان به نفع شهر و شهروندان آزاد سازی شده اند .

شهرداری در پاسخ به تذکر زهرا نژاد بهرام در خصوص تسریع در پیگیری دریافت سند مالکیت اراضی قلعه‌مرغی نوشته است که  به منظور ارزیابی املاک واقع در بوستان ولایت صورتجلسه کارشناسان منتخب شهرداری و بنیاد تعاون ناجا تنظیم و بر اساس بندهای یک و دو  این صورتجلسه بنیاد تعاون ناجا ملزم به ارائه اسناد مالکیت و گردش ثبتی پادگان قلعه مرغی و ارائه جانمایی آن شده است.

 
 

 تا کنون ازعرصه ۲۹۰ هکتار اراضی قلعه مرغی618959 متر مربع  به طور قطعی به نام شهرداری منتقل شده که  تقریبا معادل منابعی است  که شهرداری به نیروی انتظامی پرداخت کرده و الباقی اسناد مالکیت نیز پس از تسویه حساب منتقل می‌شود و این موضوع به طور دائم در حال پیگیری است.

مدتی پیش زهرا صدر اعظم نوری ، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به ارزش‌های اکولوژیکی این بوستان گفت: در حال بررسی و مطالعه برای ایجاد پارک اکولوژیک در ۷۰ هکتار از این بوستان هستیم که این موضوع توسط سازمان بوستان‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 05 اسفند ماه 1399 - 22:35
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت