عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 15:06

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
مهار نوسانات هیجانی قیمت مسکن رسانه‌های اسرائیلی: جنگ غزه تا پایان ژانویه ادامه می‌یابد لوندویل در شهرستان آستارا لرزید ثبت بارش ۹۶ میلیمتری در آستارا/ ارتفاعات گیلان سفیدپوش شد هوای اغلب مناطق کشور امروز بارانی است/ به ارتفاعات نروید سازمان مالیاتی به مودیان اولتیماتوم داد پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن در ۲ سال گذشته معاملات آتی طلا به بالای ۲۰۵۰ دلار رسید واریز سود سهام عدالت آغاز شد شستا سهامی پرطرفدار با ارزش ذاتی ۱۶۲ تومان هوش مصنوعی نتیجه دربی ۱۰۲ استقلال و پرسپولیس را پیش بینی کرد شهردار تهران: اطلاعات شهرداری در کدال قرار می گیرد امضایی تفاهم‌نامه‌ مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، سازمان بورس و بانک شهر ترخیص ۴۸ ساعته آمبولانس‌های وارداتی برداشته شدن الزام ثبت رسمی نقل و انتقال خودرو امیرعبداللهیان در دومین روز حضور در ژنو و هشدار درباره طراحی‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینی‌ها تسلا از نسل دوم ربات انسان‌نمای خود با نام «اپتیموس» رونمایی کرد قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه۲۳ آذر ۱۴۰۲/ جدول حاشیه دربی ۱۰۲| دلالی که بلیت دربی را ۴ میلیون فروخت
پر بازدید ها
برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست بیمه ایران امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳ واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت مهمترین ماموریت های بانک شهر تشریح شد مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد تصویب اساسنامه بیمه آرمان بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ پایداری منابع، مهم‌ترین اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی

دلیل کمبود روغن در بازار چیست؟


دلیل-کمبود-روغن-در-بازار-چیست
معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: درصد خود اتکایی کشور در تولید روغن پایین است و تامین این محصول تا حد زیادی وابسته به واردات مواد اولیه است.

به گزارش الفباخبربه نقل از خبرگزاری فارس؛ مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت درباره مشکلات تولید روغن نباتی در کشور و علت کمبود این کالا در بازار اظهار داشت: بخش عمده‌ای از روغن خام مورد استفاده در کشور از طریق واردات تامین می‌شود. روغن در لیست کالا‌هایی قرار دارد که درصد خود اتکایی کشور در آن پایین بوده و تأمین آن تا حد زیادی وابسته به واردات مواد اولیه آن است.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: یکی از مسائل همیشگی در تولید روغن خوراکی، تامین و تخصیص ارز بوده است. ممکن است در مقاطع مختلف، دولت در تامین ارز با مشکل مواجه شده باشد. این محصول همواره ارز ترجیهی دریافت کرده که در برخی مقاطع در تامین ارز مورد نیاز مشکلاتی ایجاد می شود. مشکل روغن، واردات مواد اولیه است که وزارت صمت این موضوع را دنبال می کند و با همراهی شرکت بازرگانی دولتی و معاونت بازرگانی داخلی محموله‌های خریداری شده که در حال تخلیه و توزیع برای بخش‌های صنف و صنعت است.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد:در بخش روغن کشی طی چند سال گذشته پیشرفت خوبی داشتیم و بخشی از روغن مصرفی در داخل کشور تولید می شود. در بخش تصفیه و پر کردن روغن هیچ گلوگاه تولیدی وجود ندارد.

وی گفت: حمایت از این صنعت نیازمند طراحی برنامه جامع با رویکرد توسعه الگوی کشت دانه‌های روغنی است و الگوی کشت در تولید دانه‌های روغنی باید ساماندهی و بخشی از نیاز کشور از تولید داخل تامین شود.

به گفته وی، توسعه صنعت روغن نیازمند همکاری مشترک تشکل‌ها با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت است. با برنامه ریزی میان مدت و شناسایی چالش‌ها و توانمندی‌ها می‌توان دورنمای مناسبی از وضعیت این صنعت به دست آورد و مدل مناسبی برای الگوی کشت در این صنعت طراحی کرد.

 
 

وی با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش واردات روغن و دانه‌های روغنی، گفت: با توسعه کشت دانه‌های روغنی و حضور فعال صنعت روغن کشی، بخش عمده‌ای از نیاز داخلی تامین خواهد شد و با اعمال سیاست‌های حمایتی روند کاهش واردات اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 05 اسفند ماه 1399 - 19:24
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت