عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 01:33

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
تفاهم نامه همکاری های مشترک ترانزیتی سه جانبه گمرک ایران، ایرو و اتاق بازرگانی ایران امضا شد کسب رتبه اول کارنه تیر در دنیا توسط گمرک ایران منابع مالی ساخت ۲۴۰۰ کیلومتر خط‌آهن از محل فروش نفت تامین می شود رشد ۸.۵ درصدی تجارت «دریابرد» ایران در ۸ ماه امسال پورمحمدی: حضور ۷ نامزد زن در فهرست انتخاباتی شورای وحدت در تهران هواپیماهای ATR برجامی به تدریج وارد ناوگان می‌شود موفقیت هفت کودک ایرانی در مسابقه بین‌المللی نقاشی نوا در بلغارستان سقف جدید وام مسکن روستایی اعلام شد وام ودیعه مسکن 2 برابر شد پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ معرفی ون وانا پلاس ایران خودرو دیزل وزیر کشور از برقی شدن اتوبوس‌های تهران و کرج خبر داد تغییر قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۳ سهمیه بنزین جبرانی در راه است؟ نقش‌آفرینی «ست» در امور قضایی کارگاه آموزشی شاخص‌های موثر بر نوآوری در تکافل، شناسایی و اولویت‌بندی بیمه آسیا خسارت ۶۷ میلیارد تومانی داروسازی امین را پرداخت کرد جوایز بیمه دی برای یلدایی ها از شورای نگهبان انتظار داریم افزایش سن و سابقه بازنشستگی را تایید نکند
پر بازدید ها
لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست بیمه ایران آخرین تصمیمات درباره روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی/ شنبه ها تعطیل می شود یا تداوم تعطیلی پنجشنبه ها؟ عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران خرید و فروش سهام استقلال و پرسپولیس در بورس تهران تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه در گرو اجرای مفاد آیین نامه های شورای عالی بیمه است مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی رایگان به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳

خام‌فروشی فولاد نداریم


خام-فروشی-فولاد-نداریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۵ هزار پهنه معدنی حبس شده را تا پایان سال آزاد خواهیم کرد و برای فعال‌سازی به مزایده خواهیم گذاشت.

به گزارش الفباخبربه نقل از فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «نهضت حمایت از تولید داخل، اشتغالزایی و کارآفرینی به پا شود» خواستار فعال شدن ظرفیت‌های تولید و اشتغال در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی کشور شدند.

بیشتر بخوانید:

  در این مورد علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: آزادسازی پهنه‌های معدنی فرصت مناسب برای شرکت‌های بزرگ معدنی است که با شرکت در مزایده از آن می‌توانند استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش آزادسازی پهنه های معدنی در اشتغال‌زایی کشور، تصریح کرد: یزد دومین استان کشور از لحاظ معدنی است که ۵۲ عنصر معدنی شناخته شده در این استان وجود دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه یکی از معادن بزرگ روی جهان در منطقه مهدی آباد قرار دارد، اضافه کرد: این واحد با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری بخش خصوصی شروع شده است.

رزم حسینی با اشاره به افتتاح و بهره برداری معدن سرب روی تاجکوه در بافق نیز گفت: این معدن ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن کنسانتره روی و ۱۰ هزار تن کنسانتره سرب دارد که با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته است.

 
 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه سرب و روی کشور در حال انجام است، تصریح کرد: باید اکتشافات جدیدی در حوزه سرب و روی انجام شود تا ظرفیت تولید در این حوزه هم برای صادرات و هم تولید داخل اضافه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین سنگ آهن مرکزی چغارت را از معادن بزرگ کشور دانست و ادامه داد: استان یزد مناطق معدنی امیدبخش زیادی دارد که باید در حوزه اکتشافات در زمینه سنگ آهن نیز اقدامات گسترده‌تری انجام دهیم تا زنجیره فولاد را تکمیل تر نماییم.

رزم حسینی در مورد خام‌فروشی مواد معدنی نیز گفت: خوشبختانه در حوزه فولاد خام فروشی وجود ندارد و در این حوزه کار روی زنجیره و در چارچوب تکمیل زنجیره انجام می‌شود.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 03 اسفند ماه 1399 - 20:58
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت